Hoogte MGF?
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

Hoogte MGF?

door mailman » di sep 15, 2009 8:13 am

Ik las hier op het forum dat de MGF soms op hoogte gebracht moet worden en dat de "bollen" opgepompt moeten worden. Wat ik echter niet zo makkelijk kon vinden, was de hoogte waarop de auto moet staan. Uiteraard kan je dit tussen twee uitersten varieren, maar weet ook niet welke dat zijn.
    Ik heb mijn MGF net gemeten en die zit vanaf de wielnaaf tot de onderkant van het voorscherm op 320 mm. Is dat OK? Hij moet morgen voor APK, dus weet niet of dat daar nog iets uit gaat maken?
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » di sep 15, 2009 8:36 am

Er van uitgaande dat jou F geen lowering pins heeft, is de "normale" hoogte 36,8 cm vanaf de wielnaaf totaan de onderkant van het voorscherm. Voor de APK zou het niet veel uit moeten maken. Als je naar een (oud) dealer gaat, kan het zijn dat ze de auto ophogen.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    WoonplaatsCOLON Utrecht

door mailman » di sep 15, 2009 8:39 am

OK, dank je wel. Dan rijdt hij op die hoogte waarschijnlijk een stuk comfortabeler.

Weet iemand trouwens een goede garage voor mijn MGF in de buurt van Utrecht? Hij is door de vorige eigenaar altijd netjes onderhouden bij een MG dealer in de UK, maar wil dat graag voortzetten.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di sep 15, 2009 8:43 am

Let wel op dat als je je F op de voorgeschreven hoogte zet het net een Tank is. Hij mag best lager staan en dat maakt voor de APK niet uit...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » di sep 15, 2009 8:44 am

Laat na het op hoogte brengen wel even de auto uitlijnen. Dit ivm bandenslijtage.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di sep 15, 2009 8:50 am

De rijhoogte wijzigen heeft invloed op de geometrie en de manier waarop de band op het wegdek komt. Bij een te lage stand zullen banden dikwijls aan de binnenkant veel sneller slijten. Als de auto dan op hoogte wordt gezet, wijzigt de stand van de band ten opzichte van het wegdek en is de druk op het raakvlak slecht. Dit kan tot behoorlijk gevaarlijke situaties leiden.

Dus
    1) op de gewenste hoogte zetten (36,8cm +/- 1cm bij 17°C is de officiële hoogte, maar te hoog wat betreft de looks)
    2) banden controleren
    3) geometrie/uitlijning laten controleren
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

door Kevin » di sep 15, 2009 1:28 pm

mailman schreefColonOK, dank je wel. Dan rijdt hij op die hoogte waarschijnlijk een stuk comfortabeler.

Weet iemand trouwens een goede garage voor mijn MGF in de buurt van Utrecht? Hij is door de vorige eigenaar altijd netjes onderhouden bij een MG dealer in de UK, maar wil dat graag voortzetten.

BCC in Baarn ben ik vandaag geweest, goede service en een nette prijs: BCCB.nl
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    WoonplaatsCOLON Utrecht

door mailman » vr sep 18, 2009 9:26 pm

Inmiddels heb ik de auto ingevoerd en APK laten keuren. Daarbij viel op dat de binnenzijde van de voorbanden goed versleten was. Dit zal ongetwijfeld met de lage ligging te maken hebben en dus de uitlijning (ook commentaar van de RDW keurmeester). Ik wil nu naar BCC in Baarn, maar wil daar wel kunnen aangeven hoe hoog ik hem wil hebben.

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik neem aan dat er een soort van "ideale" hoogte is. Een mooie en toch comfortabele hoogte. Wie kan mij adviseren welke hoogte dit is of welke druk ik moet laten zetten op de bollen?
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

door Kevin » vr sep 18, 2009 9:36 pm

36,8 cm bij "normale" tempratuur met een marge van een centimeter dacht ik. Komt als het goed is overeen met een druk van 450 (psi?)
    Die van mij staat op 35.9 ofzo...
  • Rick
    BerichtenCOLON 7030
    CONTACTCOLON

door Rick » vr sep 18, 2009 9:39 pm

Als je lowering pins eronder hebt, dan kan je je F tussen de 400 en 450 psi zetten, zonder lowering pins is de druk veel lager.
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » vr sep 18, 2009 10:36 pm

British Car Center Baarn is the place to be. Een vakbekwaam team en kunnen hem zeker op hoogte zetten. Ook verstanding om daar de APK te laten doen.
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

door RacingGreen » vr sep 18, 2009 11:03 pm

Bruce schreefColonLet wel op dat als je je F op de voorgeschreven hoogte zet het net een Tank is. Hij mag best lager staan en dat maakt voor de APK niet uit...

In België word je afgekeurd met een te lage F (ik spreek uit ervaring). Ze checken dit op een ultramoderne wijze -> ze zetten een houten plankje op zijn zij. Dan moet je erover rijden en als de onderkant van je F het plankje raakt staat hij te laag en moet je ofwel een tuningattest kunnen voorleggen, ofwel laten verhogen. Leg die mannen maar eens uit wat hydragas is en dat de auto eigenlijk niet verlaagd is...
    Oplossing: oppompen - keuring - laten zakken en klaar :-)
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    WoonplaatsCOLON Utrecht

door mailman » vr sep 18, 2009 11:16 pm

OK, hoe kan ik zien of de auto "lowering pins" heeft?
  • Rick
    BerichtenCOLON 7030
    CONTACTCOLON

door Rick » za sep 19, 2009 1:31 pm

Door de auto op hoogte laten zetten, dan kom je erachter.
    Bij BCCB weten ze daar wel raad mee, aangezien Remco daar ook komt en hij lowering pins heeft.
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » zo sep 20, 2009 1:04 pm

RacingGreen schreefColonOplossing: oppompen - keuring - laten zakken en klaar :-)

Je wil niet weten wat 2 cm verschil aan de uitlijning van je wagen doet.
    Heb net 2 uur op de uitlijnbank doorgebracht en daarbij wat kunnen experimenteren met de uitlijning en de hoogte.
    Reden van die test was het verschil in rijcomfort tussen een F op standaard hoogte en een verlaagde F.
    Eens je dit gezien hebt hoeft een verlaagde F niet meer. "looks" of "no looks"
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!