Toen kwam het nog niet in me op maar toen ik vrijdag de zed weer buiten reed bij oma terug het geluid gehoord en toen begon het te dagen dat het wel eens getik kon zijn
Even wat opgezocht met de zoek-functie en vond dit op mg-r.nl
Autobedrijf van Noort gebeld en het probleem verteld. HIj zegt ook dat het de klepstoters zijn maar dat het niet ernstig is. Schijnt dat je er gewoon nog 100.000 kilometer mee kan rijden! Het enige nadeel is het geluid dat irriteerd. Klepstoters kunnen wel vervangen worden en op zich zijn de stoters ook niet erg duur, nadeel is echter het uurloon. Ze zijn er wel even mee bezig. Totale kosten +/- 250 euro. Ik wacht nog even hiermee zolang het niet super storend is.
en
Koppakking lag er toen uit bij 150.000 en achteraf na reparatie tikte de motor ook zo. Ik heb me kapot geergerd daaraan. Toch uit uit elkaar laten halen en toen bleek dat 2 stoters zich niet gevuld hadden met olie, de motor ging ook steeds harder tikken. Op gehoor zijn toen de stoters vervangen. Stoter kost zo'n 22 eurie.
Het is dus geen catastrofe blijkbaar al is het inderdaad wel ergens onrustwekkend




