door ErikB » vr jan 28, 2005 1:41 pm
- Fan schakeld goed.
We spreken hier toch over die aan de radiator hé (de andere is een compleet ander verhaal, maar dat weet je ongetwijfeld).
Kapotte sensor of defecte thermostaat?
Ik denk dat een kapotte sensor een te lage temperatuur gaat aanduiden, anderzijds is deze wel (relatief) makkelijk te vervangen en is dit niet al te duur.
Bij een defecte thermostaat zou de aanvoer leiding bij de radiator ook koel moeten blijven.... en dat is ook vrij makkelijk te checken. Als je je thermostaat wil (laten) vervangen, neem dan eventueel ook de andere opties in overweging (thermostaat met andere temperatuur schakeling, met een al dan niet zelfgemaakt gaatje(s)).
Cheers,
MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)