HGF...
    TL-Rev
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 279
    GeregistreerdCOLON zo sep 07, 2008 4:42 pm
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht NL
    CONTACTCOLON

HGF...

door TL-Rev » vr aug 28, 2009 1:53 pm

Vol goede moed ging ik vandaag naar een vriend die een motorzaak heeft om mijn K&N 57i en de 52mm TTB te monteren. Halverwege begon de LLW te piepen... Meteen gestopt, grote oranje plas onder de auto. Even contact gehad met Bruno. Gezien de lokatie van de lekkage kon het i.i.g. drie dingen betekenen: T-stuk van het koelcircuit los, waterpomp of koppakking. ANWB is ter plekke gekomen en de conclusie: HGF! Goede kans dat dit voor mij de welbekende druppel is... :(
    MG-F 1.8 MPi Platinum Silver + hardtop in kleur
    K&N 57i en 52mm TTB - LLW kit - poly bushes - CRN grooved discs - EBC Ultimax pads - SS cooling pipes - SS braided brakelines - square spokes - windstop - MKII console, ashtray en airvents in kleur - gearknob mod - bee sting antenne - keyfob mod - lowering pins - alu inlay stuur - witte knippers - Cupra splitter - Magnecors - Slick Shift VI Kit - TF radiator - MK II seats...en nog wat kleinigheden...
    Wishlist: Daytona exhaust.
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

door Ralph » vr aug 28, 2009 2:02 pm

Ik ben dan geen expert, maar een HGF als er in 1 keer een pool water onder de auto ligt?

Lijkt mij dan eerder een lekkage al dan niet de waterpomp.
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
    TL-Rev
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 279
    CONTACTCOLON

door TL-Rev » vr aug 28, 2009 2:28 pm

Het water spuit er, bij draaiende motor, tussen de kop en de dynamo uit. Je kunt niet precies zien waar het vandaan komt omdat de dynamo ervoor zit, maar de kop lijkt daar het enige punt waar het vandaan kan komen.
    K&N 57i en 52mm TTB - LLW kit - poly bushes - CRN grooved discs - EBC Ultimax pads - SS cooling pipes - SS braided brakelines - square spokes - windstop - MKII console, ashtray en airvents in kleur - gearknob mod - bee sting antenne - keyfob mod - lowering pins - alu inlay stuur - witte knippers - Cupra splitter - Magnecors - Slick Shift VI Kit - TF radiator - MK II seats...en nog wat kleinigheden...
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » vr aug 28, 2009 2:31 pm

Het zit je ook niet mee. :(
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » vr aug 28, 2009 2:35 pm

in ieder geval heeft de LLW kit z'n werk gedaan en je van een hele hoop ellende bespaard. Nu is het alleen zaak om voor een redelijke prijs de kop te laten controleren en een koppakking terug te laten zetten en je bent weer op weg. (wellicht is een nieuwe waterpomp en een nieuwe riem met spanner ook niet onverstandig)
    Kijk daarbij eens wat verder dan alleen de oud dealers. Er zijn genoeg mensen die weten waar ze het over hebben als het over een HGF gaat.

Zoals eerder gezegd, het zit je inderdaad niet mee, maar ik wens je wel heel veel succes.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    TL-Rev
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 279
    CONTACTCOLON

door TL-Rev » vr aug 28, 2009 2:39 pm

Bruno heeft december vorig jaar de pomp, riem en spanner vervangen, maar als de riem er toch weer af moet, dan is i.i.g. een nieuwe riem nodig denk ik zo.

Tja, Rick, en ik zorg er echt altijd voor dat ik de F goed warm rijd!

Ben me nog aan het bezinnen wat ik ga doen. De auto heeft me inmiddels behoorlijk wat geld gekost, bijna alle mods die ik wilde zitten erop, maar je kan op een gegeven moment ook bezig blijven om er geld in te pompen!
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

door lucas » vr aug 28, 2009 5:06 pm

TL-Rev schreefColonBruno heeft december vorig jaar de pomp, riem en spanner vervangen, maar als de riem er toch weer af moet, dan is i.i.g. een nieuwe riem nodig denk ik zo.

Tja, Rick, en ik zorg er echt altijd voor dat ik de F goed warm rijd!

Ben me nog aan het bezinnen wat ik ga doen. De auto heeft me inmiddels behoorlijk wat geld gekost, bijna alle mods die ik wilde zitten erop, maar je kan op een gegeven moment ook bezig blijven om er geld in te pompen!

Reden te meer om de HGF te laten herstellen en terug probleemloos te genieten ....
  • Fredje
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 178
    GeregistreerdCOLON za maart 18, 2006 8:15 pm
    WoonplaatsCOLON Heinkenszand

door Fredje » vr aug 28, 2009 5:40 pm

indien de riem eraf gaat, dient deze altijd vervangen te worden. dezelfde riem mag er niet terug opgezet worden
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition

mods:B&G water level kit, 52 mm TTB,witte knipperlichten,glazen windscherm,lowering pins, seat lowering springs
    To Do: pu bushes
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

door Edgecrusher » vr aug 28, 2009 7:23 pm

heb nog wel een nieuwe riem, spanner en waterpomp in de aanbieding...

wel balen dat de koppakking het begeven heeft.
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
  • Rick
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » vr aug 28, 2009 9:32 pm

TL-Rev schreefColonTja, Rick, en ik zorg er echt altijd voor dat ik de F goed warm rijd!

Na de reparatie van de HGF moet je F weer helemaal in orde zijn, dat kan toch niet anders.
    Ik kan me voorstellen dat je het op dit moment niet ziet zitten. Denk er goed over na. Als die weer in orde kom een paar ritten rijden en je weet waar je het allemaal voor hebt gedaan. :wink:
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » za aug 29, 2009 12:48 am

moeilijk om de woorden van Rick te overtreffen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

door Brooklands » za aug 29, 2009 12:49 am

Rick schreefColonIk kan me voorstellen dat je het op dit moment niet ziet zitten. Denk er goed over na. Als die weer in orde kom een paar ritten rijden en je weet waar je het allemaal voor hebt gedaan. :wink:

Ja dit zal best wel balen zijn. Behoorlijke kosten waar jezelf maar niemand op zit te wachten. Maar om de wagen na alle updates van de hand te doen?
    kostos
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 103
    GeregistreerdCOLON di aug 11, 2009 12:43 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

door kostos » za aug 29, 2009 10:12 am

ik kan me het heel goed voorstellen hoe je je voelt..ik dacht ook dat ik top fitte car overnam..en ik zit ook al ver over m'n budget heen qua aanpassingen en reparaties, maar hou moed..
    MGF Britisch Racing Green 1997
    Na complete demontage VVC, kop gereviseerd en koelsysteem vervangen en thermostaat modificatie toegepast. Nu weer langzaam de boel weer in omgekeerde volgorde terug plaatsen
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

door Ralph » za aug 29, 2009 10:57 am

Ik heb/had die van mij in verkoop staan. Nooit problemen met de auto gehad. Vandaag zouden 2 mensen komen kijken.

Rij ik me net ook de koppakking eruit. Gisteren nog alles goed, geen mayo en koelvloeistof op pijl.

Kom ik net thuis, loopt hij stationair niet helemaal lekker en de ventilatoren blazen hard. Aangezien ik maar een kort ritje (5km) gemaakt had vond ik dat vreemd. Mayo + lege tank..... :cry: :cry:

Natuurlijk erg klote, maar vervelender als het de nieuwe eigenaar volgende week gebeurd was.....
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » za aug 29, 2009 11:02 am

Ralph schreefColonNatuurlijk erg klote, maar vervelender als het de nieuwe eigenaar volgende week gebeurd was.....

Mag ik je bedanken voor deze houding? Het is erg tof om nog mensen te vinden die het probleem ook op deze manier bekijken. Erg zeldzaam, maar zeer geappreciëerd!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!