Ambriage
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Ambriage

    door Ian » zo aug 16, 2009 5:22 pm

    wel pech is mijn tweede naam geworden sindsdien ik mijn f heb.

    Hetgeen waar ik eigenlijk altijd voor vreesde is dus gebeurd. Ik wou mijn F weghebben voordat mijn ambriage mij de kosten ging op jagen en het is spijtig genoeg gebeurd.

    Twee weken geleden is op mijn oprit mijn versnellingskabel gebroken. ING assistance is thuisgekomen en heeft deze deels in orde gemaakt (klein rond goedje was losgekomen). Naar de MG garage gegaan en was al 414€ armer geworden. Sindsdien ik ermee naar huis reed begon mijn ambriage al ineens snel tegen te vallen. Ik gaf gas en mijn toerenteller begon ineens zoals in Fast & furious stijl naar de hoge toeren te gaan terwijl ik praktisch stil stond. Het begon sneller en sneller te gaan, tot op een gegeven moment na het werk, mijn auto enorm verbrand stonk. Het leek alsof ik illegalen in mijn koffer had gestoken en een hele rit rond de wereld had gemaakt zonder deze te openen. Dus naar de garage gebracht en de situatie uitgelegd. Simpele ambriage test deed hij: vijfde versnelling, stilstand en gas geven. Ipv te blokkeren, zat de auto op alle kracht mm's naar voor te trillen. Ik kan de auto al maandagavond (dinsdag, werk) ophalen maar het zal spijtig genoeg een dure zaak zijn.

    Het heeft geen zin meer om mijn F nu te verkopen aangezien, alle problemen zijn opgelost. Toch laat ik hem voor een grote prijs (10.000€) te koop staan, ik kan er niets verkeerd met doen.

    Ik ben wel nieuwsgierig hoe hij nu gaat rijden, aangezien hij best goed reed met een 70% beschadigde ambriage.
  • Avatar gebruiker
    Jager
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1111
    GeregistreerdCOLON zo mei 21, 2006 1:44 pm
    WoonplaatsCOLON Apeldoorn
    CONTACTCOLON

    door Jager » zo aug 16, 2009 8:28 pm

    Wat is een ambriage?
    MGF MKII High-Tech, 1.8 120 PK.
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » zo aug 16, 2009 8:50 pm

    uw ambriage.. hetgeen dat je indrukt om te verschakelen...
    Laatst bijgewerkt door 1 op Ian, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo aug 16, 2009 8:52 pm

    Een koppeling. :lol: :lol: :lol:

    Hoe kan die nu stuk zijn gegaan :lol: :lol: :lol:
    Building >200BHP K-series
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » zo aug 16, 2009 8:53 pm

    was er nu weer zo grappig aan? is nog nooit vervangen geweest, en auto heeft 100 000 km erop zitten.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo aug 16, 2009 9:04 pm

    http://www.youtube.com/watch?v=VKNHUsyb ... re=channel

    Als je je billen brand, moet je op de blaren zitten !

    Ik vind het grappig dat je jezelf "zielig" vind terwijl je het over jezelf afroept. Er is niks mis met sportief rijden enz maar dan moet je wel de consequenties aanvaarden !
    Building >200BHP K-series
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » zo aug 16, 2009 9:18 pm

    de ambriage was al kapot toen we hem kochten man, de vorige eigenaar had het al op papier en al geschreve en daarom heb ik die auto zo goedkoop gekocht. verdorie, man. Zielig, zielig, zie eerst naar u eigen
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo aug 16, 2009 9:49 pm

    Waarom is dan pech je 2e naam :?: :?: :?: Omdat je je wagen nog steeds niet voor 2x teveel hebt kunnen verkopen ?

    BTW, En als er echt een "klein rond dingetje" stuk was van je bakkabels ben je flink genaaid, die zijn los te vervangen zie onder aan deze pagina:
    http://www.mikesatur.com/acatalog/Onlin ... cal_8.html

    Kabels hoef je enkel te vervangen als de kabel of de mantel stuk is.
    Building >200BHP K-series
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo aug 16, 2009 10:12 pm

    kapotte ambirage, mmmm... nieuw voor mijn, dan moet je toch wel een speciale piloot zijn, dat gebeurt niet zo makkelijk bij een MG.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » zo aug 16, 2009 10:48 pm

    mg's de machtigste auto's, die heb ik al vaker gehoord. en trouwens sander, als hij te hoog zou zijn , zoude niet twee mensen tege elkaar opbieden om hem te kunnen kopen.

    en de auto werd vroeger gebruikt om op zolder te kunnen rijden.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo aug 16, 2009 10:50 pm

    Ian schreefColon....
    en de auto werd vroeger gebruikt om op zolder te kunnen rijden.

    dat verklaart....
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » zo aug 16, 2009 10:51 pm

    :lol: daar gaan we weer :lol: ik durf wedden dat dit onderwerp gecensureerd zal worden binnen de twee dagen
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo aug 16, 2009 10:52 pm

    Was er nu weer zo grappig aan ?!?









    :lol: :lol: :lol:
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » zo aug 16, 2009 10:59 pm

    Maar heb je hem dan al verkocht als er twee mensen tegen elkaar aan het opbieden waren.

    Of kwamen ze er achter dat de auto niet echt 10 waard is aangezien er van alles mis mee is.
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » ma aug 17, 2009 12:06 am

    ene persoon wou hem hebben voor zijn zoontje en wou 10 geven. Ik zei bon, maar hij had nog geen papieren getekend.

    Paar dagen later, telefoontje, en iemand anders kwam langs. Testgereden en vond da het goed was. Ik zei wel da er al iemand anders was, en hij vroeg het nummer van degene ervoor. Maar mij boeit het niet, aangezien ik ni perse hem weg moet hebben. Heb nu een tr-7 aangeschaft voor hobby nog. En de 944 komt er nog bij dus, dus hij mag blijven.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 17 en 0 gasten