BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
nuttige tips voor een nieuwe MGF Lover? «Dec 30th, 2003»
  • Letomski

    nuttige tips voor een nieuwe MGF Lover? «Dec 30th, 2003Â

    door Letomski » di maart 23, 2004 2:56 pm

    Hallo allemaal,

    ik ben Letomski, 27 jaar uit Aalst en bijna eigenaar van een MGF (waarschijnlijk importeren vanuit Duitsland)

    Kan er mij iemand zeggen waar ik speciaal zou op moeten letten bij de aankoop? Zijn er kinderziektes geweest bij bepaalde modellen/motorisaties?
    Iemand had me ook verteld dat het dak zou kunnen lekken.

    zo zou ik hem graag hebben, maar dan in 2 kleurig leder (zwart-bordeaux) dat ik ga laten doen bij ICT. Waarschijnlijk zullen deze velgen niet op degene staan die ik ga kopen (je kan niet alles hebben in het leven he ) iemand een idee waar ik deze op de kop kan tikken? Zonder iemand op de blokken moeten te zetten
    Alvast bedankt
    Afbeelding
    ------------------Reply ErikB ----------------------
    Nice picture !!!

    De afgebeelde velgen zijn de MG-Rover Square 6-spokes, verkrijgbaar als 15 en 16-inch. Zo af en toe worden ze particulier te koop aangeboden, Brown & Gammons verkoopt ze ook en natuurlijk kan je terecht bij je MG-Rover dealer.

    BTW, echt goedkoop zijn F/TF velgen wel niet (nogal unieke specs).

    Cheers,

    ------------------Reply Letomski ----------------------
    weet jij toevallig wat die vlekken op die koplampen zijn, precies tape

    ------------------Reply Bruno ----------------------
    het is een engelse wagen op het Europese vasteland die zijn lichten heeft laten afplakken tegen het verblinden. RHD-wagens hun lichten zijn anders afgesteld dan LHD-wagens. Vandaar dus

    Letomski ben jij trouwens toevallig op de tuningbeurs geweest in Mechelen in oktober ?
    ------------------Reply Letomski----------------------

    nee, daar ben ik niet geweest. Ben zo niet voor overdreven tuning. Velgen, ok
    2kleurig lederen interieur, ok, beetje alu rond de pook & draaiknoppen, ok maar de rest

    maar dit moet er zeker in:
    Afbeelding
    ------------------Reply Bruno ----------------------

    Nee, maar t'was maar omdat je ICT kende en het 2 kleurige leder blijkbaar al in een MG had gezien, dacht ik dat je daar was geweest, immers daar stond ICT en onze MG (met 2 kleurig leder) op hun stand.

    Wat die pookknop betreft, dat is de pookknop en midden console van een MKII, m.a.w. dan moet je een mg kopen met bouwjaar 2000 en later.
    ....ofwel een mkI kopen en uit de Mike satur kataloog een ombouw van middenconsole van MKI naar MKII bestellen.


    http://www.mikesatur.co.uk/fx03.html
    ------------------Reply Sander----------------------
    Verlichting staat altijd een stuk verder naar de bermkant gericht (om daar ook wat te zien). Als je in engeland gaat rijden (aan de andere kan) verblind je iedereen

    Ik wil deze zomer andere velgen gaan aanschaffen. Ik heb momenteel 15" squarespokes (nieuw op mijn auto gelevert augustus) Ik wil de Trophy wielen hebben, de squarespokes zijn helemaal als nieuw !

    Mocht je een orgineel 100% zwart lederen (of houten) stuur hebben en dit willen ruilen tegen een orgineel zwart-blauw lederen stuur (ook 100% nieuwstaat; van 2001) ivm je twee-kleuren-leder hoor ik het graag !


    Sander

    ------------------Reply Letomski ----------------------
    weet er iemand waar ik deze velgen op de kop zou kunnen tikken? Mike Satur's?
    Afbeelding

    deze kar is wel redelijk "impressive"
    ------------------Reply Sander----------------------
    Die velgen zijn niet orgineel.

    Ga gewoon eens kijken bij de lokale velgen-boer. Met de correcte adapters (van o.a. MS en ik geloof ook http://www.mgfnl.nl) kun je er heel wat wielen op krijgen.

    Ik zou zelf op een MG enkel voor orgineel gaan; Ik heb op mijn 106-je OZ wielen gehad en die (ondanks dat het een goed merk is) zijn errug tegen gevallen. Na 2,5 jaar waren 4 velgen krom (door het monteeren van te platte banden, door de leverancier niet goed uitgezocht)


    Sander

    ------------------Reply Bruno ----------------------
    Inderdaad origineel blijft het best, mooist en minst onderhevig aan modeverschijnselen, waardoor je na een paar jaar een passé-gevoel hebt bij het zien van de velgen!
    Keuze genoeg op volgende URL (ondanks ook enkel niet originele velgen op deze page)

    http://www.mgtf.be/MO_EX_WH_main.html

    ------------------Reply ErikB----------------------
    De velgen kunnen zeker via MS (Mike Satur) worden aangekocht... maar als ik me goed herinner zijn ze van Mille Miglia. Even om raad roepen:

    J U P I L E R ! ! !

    Hij is de grote kenner en surft al een paar jaar op zoek naar de ideale MGF velg

    (van o.a. MS en ik geloof ook www.mgfnl.nl)

    Dat zal wel... mgfnl.nl verkoopt gewoon de MS spullen.

    ------------------Reply Letomski----------------------

    deze zijn ook niet mis maar heb ze tot nu toe enkel onder een TF zien staan. Mits adaptor zal het waarschijnlijk wel mogelijk zijn om ze op een mkI of II te plaatsen, niet?
    Afbeelding
    ------------------Reply Bruno ----------------------
    Dit is de TF van Mike Satur hemzelve.
    De velgen zijn de velgen van de minicooper S (17") en inderdaad Mike gebruikte hier adaptors. Het nadeel van deze velgen (welke ik ook bijna onder mijn F had staan, maar het werden de MG cupvelgen) is dat ze vreselijk zwaar zijn, het voordeel is dan weer dat ze mooi , maar vooral oersterk zijn, ze worden dan ook gebruikt in de mini-challenge, om hun onverwoestbaarheid. Misschien dat men volgend jaar in deze cup opteert voor andere velgen, omdat men andere remmen gaat monteren op deze mini's en deze velgen (17") daar te klein voor zijn.
    De wagen konden we al bewonderen op het Treffen 2002 (ga maar eens kijken naar de pic's)

    ------------------Reply Jan----------------------
    Dag Letomski,

    Gefeliciteerd met de aankoop van je MG! 27 jaar is een mooie leeftijd voor zo'n auto . (Ben zelf ook 27 en heb ook een Duitse MG...)

    Ga voor velgen gewoon naar een goeie velgenleverancier; in België zou ik naar Jacobs Trading gaan denk ik. Die importeert zelf velgen uit veel landen .
    Ik heb in Nederland ook bij een bedrijf, die zelf importeren, velgen gehaald. Gewoon gekeken welke ik mooi vond, en de adapters er op aan laten passen.
    Nu (in de zomer althans) pronken er mooie 17" Avalini Jet velgen onder mijn bolide, in dark chrome uitvoering. Kwamen uit Italië (wel lange levertijd ). Voor en achter 205-40-17 bandjes eronder.

    Ben benieuwd wat jij neemt.
    Groet.

    ------------------Reply Bruno ----------------------
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten