door LEBLAR » ma aug 10, 2009 10:12 am
Peter, ik probeer voor mijzelf altijd de logica te vinden. Vandaar deze verklaring.
Als een auto de accu nodig heeft tijdens het rijden, dan zou de accu ook ontladen worden. Dat zou dus ook inhouden dat de accu niet opgeladen wordt. Je hebt immers stroom nodig en niet over. Dus zou je dan eens in de zoveel tijd de accu middels een accu lader weer moeten opladen.
De accu wordt in een stroomschema een beetje misbruikt als condensator om spanningspieken (bv door statische electriciteit) op te vangen omdat electronica daar een broertje dood aan heeft. Dus zonder accu rijden is af te raden wat niet wil zeggen dat het niet kan.
De accu van mijn Range-Rover is helemaal aan gort en houdt nog geen seconde spanning. Maar als ik de startkabels eraf haal blijft de motor gewoon lopen, brandt het licht en blaast de kachel.
Ronald Leblanc
1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
Upcomming: PU bussen voor.
Next: Cool-air induct Tenza.