BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
Airco
  • jaapieooo
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 525
    GeregistreerdCOLON zo feb 08, 2009 9:44 pm
    WoonplaatsCOLON Enschede
    CONTACTCOLON

Airco

door jaapieooo » vr jul 31, 2009 6:39 pm

Beste mede MGF-ers;

Vandaag dacht ik even snel de airco te laten vullen omdat deze niet werkt. Tegenvaller, er zat ruim 6 bar op het systeem, dus vullen niet nodig!
    Het beste zou zijn even langs Haarhuis te rijden (Land Rover Enschede) maar ik ben en blijf een echte Hollander. Die eurometer tikt daar natuurlijk direct dus ging zelf aan het proberen. Als ik dat ding bij het blok moet vervangen zou het tegen de 600 euro kosten.

Ik zou moeten meten of er spanning op de pomp? zit en of hij vrij kan bewegen. Het bewegen kan ik met een stok testen, maar ik kan niet bij de kabels komen. Kan ik daar van onderuit de auto bij? dwz even op een brug zetten?
    Voor het mooie weer: Vespa LX Touring
    Voor dagelijks gebruik: Volvo V50 en Panda
    Voor in de stad: Vespa LX
    Voor de hobby: Piaggio Ape en een Carter Interceptor Buggy
    Voor de Carbagerun: Volvo 850 2.5 20V GLT estate (Lego auto) Verkocht :-(
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » vr jul 31, 2009 7:37 pm

Als je spreekt van "dat ding", zou ik er zelf niet aan beginnen. :lol:
    Je bedoelt dus uiteraard de compressor en die zit boven je alternator en wordt ook door de multiriem aangedreven. Je kan er beter langs boven bij.
    Andere oorzaak, maar minder waarschijnlijk, zou bv. o.a. het expansieventiel kunnen zijn.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • jaapieooo
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 525
    GeregistreerdCOLON zo feb 08, 2009 9:44 pm
    WoonplaatsCOLON Enschede
    CONTACTCOLON

door jaapieooo » vr jul 31, 2009 7:44 pm

Bruno schreefColonAls je spreekt van "dat ding", zou ik er zelf niet aan beginnen. :lol:
    Je bedoelt dus uiteraard de compressor en die zit boven je alternator en wordt ook door de multiriem aangedreven. Je kan er beter langs boven bij.
    Andere oorzaak, maar minder waarschijnlijk, zou bv. o.a. het expansieventiel kunnen zijn.
    Ik ben niet handig nee. Maar ik kan wel spanning meten. Weet wel hoe het eruit ziet dus. Ik zie van boven geen kabel zitten en kan er met mijn kleine handjes niet tussen... Of toch maar naar de garage brengen.
    Voor het mooie weer: Vespa LX Touring
    Voor dagelijks gebruik: Volvo V50 en Panda
    Voor in de stad: Vespa LX
    Voor de hobby: Piaggio Ape en een Carter Interceptor Buggy
    Voor de Carbagerun: Volvo 850 2.5 20V GLT estate (Lego auto) Verkocht :-(
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » vr jul 31, 2009 7:46 pm

Ach t'is grappig bedoelt hoor, ik juig al het zelf sleutelen altijd toe. Aan een MG werken kan iedereen. Je leert altijd bij. De enige noodzaak is dus een beetje inzicht, durf en goed gereedschap. T'kwam gewoon komisch over dat je over "dat ding" sprak.

BTW, nu ik er aan denk, staat het me voor dat de compressor beneden zit en de alternator boven. Toch langs onder dus.... :oops:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

Re: Airco

door schrokke » za aug 01, 2009 7:35 pm

jaapieooo schreefColonBeste mede MGF-ers;

Ik zou moeten meten of er spanning op de pomp? zit en of hij vrij kan bewegen. Het bewegen kan ik met een stok testen, maar ik kan niet bij de kabels komen. Kan ik daar van onderuit de auto bij? dwz even op een brug zetten?

Normaal komt er een éénaderig kabeltje op de pomp. Als je de stekker lostrekt en dan spanning op de ader naar de pomp zet moet je de electro-magnetische koppeling horen dicht klappen. Dat is een betere methode dan te proberen om dat met een stok dicht te duwen,en uiteindelijk weet je in feite nog niks.
    Als de koppeling niet dichtklapt kan je de weerstand eens doormeten, is deze oneindig dan is de bekrachtigingsspoel defect of massa storing. Is er wel stroomdoorgang dan is waarschijnlijk de luchtspleet te groot, en dat kan in principe ook bijgeregeld worden , maar ik weet niet hoe dat bij een F mekaar zit.
    Kijk ook de zekeringen is na, ik heb al dikwijls geweten dat het gewoon aan de zekering lag.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

Re: Airco

door Carl » di aug 14, 2012 10:41 pm

Ik heb eenzelfde euvel voor.
    Kan iemand me vertrellen waar precies ik het relay - pack voor de airco vind?
    Ofwel achter de ecu ofwel under bonnet vooraan, zie ertegenop om te demonteren om dan te vinden dat ik verkeerd heb gezocht.
    Voorts vind ik in de manual maar 1 zekering voor de airco, terwijl er in het electrische schema zeker 5 zekeringen getekend staan. Wie weet de juiste locaties?
    Het lampje van de schakelaar werkt, dus de zekering in het passagierscompartiment is OK.
    Alle info is welkom.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1