ben op zoek naar een MGF en zie een beetje door de bomen het bos niet meer. De ene uitvoering heeft een interieur ('notenhout', klokjes, alu versnellingspook??)dat de andere net weer niet heeft. Is er een ezelsbruggetje voor een bepaalde uitvoering? (de 75th anniversary weet ik als het goed is, met rood lederen interieur)
Zoek vanaf 1997/1998 met liefst minder of gelijk aan 50.000 km, airco en tzt een hardtop voor in de winter (anders moeilijk in de winter zonder achterruitverwarming??)
Kunnen jullie mij misschien een stukje vooruit helpen met tips/trucs? Denk er evt. aan om in Duitsland te kijken om een beetje te besparen op de aanschaf en voor hetzelfde of minder geld heb je daar volgens mij een luxere uitvoering. Mijn budget ligt uiterlijk rond de 15.000 euro. Waar moet ik op letten? Weten jullie of er in het buitenland bepaalde betrouwbare garages zijn? Dekra keuring sowieso altijd laten uitvoeren??
AAaarghh... wat een vragen stuur ik jullie kant op..
Ik hoop van harte dat jullie me kunnen/willen helpen,
alvast heel hartelijk bedankt voor jullie expertise
Yvonne
------------------Reply ErikB ----------------------
Hmmm, misschien is het volgende een soort overzicht:
MGF
-MkI
--1.8 (ook wel 1.8i of 1.8MPi)
----standaard
----Brooklands (ook wel Abingdon) editie
----Special Edition (niet echt in Belgïe verkocht, denk ik)
----LE 75th Anniversary
--1.8 VVC
----standaard
-MkII (of MY2000)
--1.8 MPi
----standaard
----Freestyle (enkel UK ?)
--1.8 VVC
----standaard
----Freestyle (enkel UK ?)
--1.6
----standaard
--1.8 MPi steptronic
----standaard
----Freestyle (enkel UK ?)
--160 Trophy
MGTF
--115
----standaard
----Cool Blue (UK)
--120
----standaard
--135
----standaard
----Sprint (UK)
----Elegance
----Cool Blue (UK)
--160
----standaard
----Sprint (UK)
------------------Reply Niels ----------------------
Hoi Draakje,
Ik heb misschien nog een leuke auto voor je:
een groene VVC van 1998 met leren bekleding,airco,twee airbags,sportuitlaat (ook de originele),windstopper, nieuwe banden, afneembaar bagagerek, witte richtingaanwijzers,standaard alarm, alleen geen hardtop.
Laat het maar even weten als je meer informatie of foto's wil.
Groetjes Niels
nielsderks@yahoo.com
------------------Reply Johan Slagter----------------------
Op deze url vind je een checklistvoor als je een gebruikte F gaat kijken, ik heb er veel aan gehad. De lijst is echter wel in het Duits
http://www.mgfcar.de/banxx/checkl.html
Johan
------------------Reply Draakje----------------------
Hallo allemaal,
dank jullie wel voor jullie reply's. Deze week heb ik een MGF gekocht en ben er natuurlijk hartstikke blij mee. Hij is uit 1998, paars metallic met zwarte hardtop. Alles in optimale conditie, ik krijg 'm morgen, JIPPIE!!
Veel groetjes van Yvonne
"bijna in het bezit van een coole MGF"
hihi
------------------Reply Bruno ----------------------
Proficiat met je aankoop ! Enjoy the club !
Verdere details ? motortype, opties
Foto's ?
------------------Reply ErikB----------------------
Amaranth... dan is de kans groot dat het een MkI VVC is hé.
------------------Reply Draakje----------------------
Hai Erik,
ben al even niet meer op 't forum geweest, dus sorry voor mijn late antwoord.
Als ik het goed heb, is het een 1.8, geen VVC (hoe kan ik dit overigens nakijken? heb het bijbehorende boekje van voor naar achter gespeld, maar staat niets over in). Ze is wel buitengewoon mooi , zoals gezegd, in amaranth met een zwarte hardtop voor de winter. Ze heeft originele 15" spokesvelgen (ehm, zo wordt dat toch genoemd?) en een dubbele uitlaat. De versnellingspook is van walnotenhout en ik overweeg ook de console met het klokje en de olie-temperatuur te laten vervangen, is nu zwart, evt ook naar walnoten. Dan steekt dat pookje niet zo af en ik vind het wel bij de auto passen. Ze 'mag' alleen in haar garantietijd toch nog even terug naar de garage, want volgens ons is de brandstoppomp verstopt, ze hikt tijdens het rijden. Toch maar laten controleren.
Ben van plan om naar de MG-dag te gaan, gaan er meer van jullie?
Enne.. hoe kan ik een foto inplakken?
Veel groetjes, Yvonne
------------------Reply Johan S----------------------
Zie deze URL:
http://www.mgcars.org.uk/MGF/mgfaq.htm#vin
Johan
------------------Reply Bruno ----------------------
Welke Mg-dag bedoel je ? Ik veronderstel de kempenrit (das nog lang), maar daar zijn wij altijd allemaal bij. Het treffen is echter ook leuk, en af en toe organiseren wij hier op het forum zelf al eens een leuke rit (na de winter), hou dit forum dus zeker in het oog !
Fotootje moet je op een website zetten en dan van hier uit een link leggen, ofwel mail je hem naar iemand van ons door en zetten wij hem voor u online.
------------------Reply Letomski----------------------
wanneer is de volgende kempenrit? Tegen dan ben ik er waarschijnlijk ook bij. Moest er voor eind februari nog een rit gedaan worden, heeft er dan iemand zin om me mee te nemen voor een voorproefje
------------------Reply Bruno ----------------------
kempenrit is volgend jaar rond de 20ste augustus op een zondag, dacht ik (Erik, verbeter me als ik fout ben)
Voor einde februari zullen wij waarschijnlijk nog geen ritje hebben gedaan, dat zal eerder voor het voorjaar zijn, als de bomen in bot (bloei) komen, met een lentezon op de bol.
------------------Reply Bruno ----------------------
Vvc herken je aan - toerenteller pas van 7.250rpm in het rood ,bij een MPI is dit vanaf 6750rpm , aan de velgen op een MKI (5 spoke 15") en een MKII heeft (6 spoke 16"). half leder zetels op MKI, als je koffer opendoet aan de letters VVC op de motorblok, ABS in voorkompartiment en de 8ste letter van het chasisnummer is een T als het een VVC is en een G als het MPI is.
HTH