Toen ik aan het rijden was, begon plots het lichtje van de ABS (oranje) lichtjes te branden. Na een korte tijd ook dat van de remmen (rood) en de stuurbekrachtiging. Na een paar seconden begon het geheel er als een kerstboom rond 25 december uit te zien.
Ik reed op dat ogenblik met een relatief laag toerental (op de E17 op de brug in Gentbrugge is er sinds kort een afstandscontrole
die meet je gemiddelde snelheid over het stuk) In ieder geval toen ik het toerental opdreef gingen alle lichtjes uit en ik kon gewoon verder rijden.
's Avonds kwam er geen muziek meer uit. (afstandsbediening alarm etc gingen nog, en ook de binnenverlichting etc.) Na een korte test heb ik een nieuwe batterij geplaatst en het zaakje werkt nu weer.
Hoe kan ik echter zeker zijn dat het niet de alternator is, of een ander euvel?
Alles werkt nu terug normaal, maar om de een of andere reden ben ik er niet helemaal gerust in: het lijkt mij raar dat een batterij op die manier de geest geeft (was wel al wat ouder: zeker meer dan 6 jaar)
Bedankt op voorhand

