BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
[Project : Remco] Lowering pins, Bumpstops en inserts
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    [Project : Remco] Lowering pins, Bumpstops en inserts

    door RemcovanKuilenburg » zo jul 05, 2009 1:10 pm

    Gisteren eindelijk de lowering pins en de bumpstops onder de F gezet. Het probleem lag bij Mike maar dat is bekend.

    Gisteren ochtend (na een nacht met 40 graden koorts) naar den Berg gereden. Bij aankomst was het al druk en er stonden voldoende F jes op de oprit. De vraag van Bruno heb je tijd of haast kwam mij natuurlijk goed uit want ik had totaal geen haast en hebben heerlijk de pins er onder gezet en de bumpstops. En het voordeel dat Bruno de avond daarvoor laat in zijn bed lag (5 uur was het toch) kwam aardig overeen met de nacht van mij met 40 graden. Dus samen kwamen we er wel uit. "kan de schokbreker er al op" "nee de bumpstops moeten er nog op Bruno" " oh ja" en andersom ging het ook zo. Dus heerlijk.

    Het was leuk om nog meer gezichten van het forum te zien en spreken die of een startmotor kwamen halen of een airbag storing kwamen verhelpen.

    Tegen 5 uur was het instortmoment voor mij gekomen en in mijn achterhoofd dat ik nog 2 uur moest sturen dacht ik kom ik stap maar eens op. Maar je kan er nog uren verblijven....
    De lowering pins is zeker een verbetering. Hij is beter op de weg. Ik moet alleen nog laten uitlijnen en dan kan ik zekerheid geven. Ik vond hem alleen nog op de snelweg te veel zoeken. Maar dat kan ook mijn vermoeidheid zijn geweest. Volgende week gaat hij naar de uitlijner en dan zal ik meer zeggen.

    Bruno en Steven bedankt voor de gezellige dag en het knutselen aan de auto.

    En zeker de gezelligheid. En tot snel.

    Remco
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » zo jul 05, 2009 10:26 pm

    Eindelijk zitten de lowering pins eronder.
    Ook nog foto's gemaakt gister?
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo jul 05, 2009 10:37 pm

    Hoezo de combinatie van Lowering pins en Bump stops, waren de laatste versleten en moest je toevallig toch de wielen erafhalen of heb je een andere reden daarvoor?

    Overigens: proficiat met de overstap naar lowering pins, even uitlijnen, wat spelen met de bandendruk (Voor - achter) en je F gaat een heel stuk zekerder over de weg.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo jul 05, 2009 11:04 pm

    De warmte en de weinige nachtrust speelden ons parten, maar t'was best gezellig...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » di jul 07, 2009 9:54 am

    Het was erg gezellig. En het was leuk om te zien hoe je bedrijf te werk gaat. Het is jammer dat het 2 uur rijden is anders was ik zeker voor onderhoud naar je toe gekomen. En ik kom nog wel eens helpen als je het druk hebt.

    De bumpstops waren nodig aangezien ik van 15" naar 16" ben gegaan vorig jaar. Een aantal mensen op dit forum gaven aan dat ik dan de aangepaste versie van de bumpstops moest instaleren. Dus dat heb ik gelijk gedaan.

    Ik ga zo even een rondje maken om te kijken of er iemand vandaag kan uitlijnen.

    Even om snelheid te krijgen welke waardes moet ik doorgeven aan mijn uitlijn vrienden???

    Remco
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » di jul 07, 2009 10:06 am

    Gevonden.

    "R E C O M M E N D E D S E T U P

    Because a standard suspension only allows adjustments to the tracking, the following details are given:
    - Front: toe-in, from +0° 05' to 0° 10' toe in (+0°08'..+0°02' per wheel).
    - Rear: toe-out, from +0° 05' to 0° 10' toe in (+0°04'..+0°08' per wheel)."
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di jul 07, 2009 10:36 am

    Beter is ronddom 0graden 5 minuten toe-in.
    Dat rijd beter, zeker met Pins, en zorgt voor een gelijkmatigere slijtage van de banden.
    Building >200BHP K-series
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » di jul 07, 2009 9:20 pm

    Bruno schreefColonDe warmte en de weinige nachtrust speelden ons parten, maar t'was best gezellig...


    Spijtig dat ik niet langer kon blijven. Het was er inderdaad echt wel gezellig.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Sir Charles
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma apr 03, 2006 10:04 pm
    WoonplaatsCOLON Lille, B

    door Sir Charles » wo jul 08, 2009 2:39 pm

    kan ik alleen maar beamen...

    ik heb alleen niet echt opgemerkt dat Bruno en Remco niet 100% waren

    Carl
    present: Lotus Elise S2 111S - VVC 160pk - Storm Titanium metallic - colorcoded hardtop - Yokohama Advan Neova AD07 - Lotus Motorsport triple-pass alloy radiator - Nitron NSS suspension
    past: MGTF 135 BRG - TF160 velgen - Goodyear Eagle F1 GSDS3 - ChromDesign windstop - chrome TF grilles - ...
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten