BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
uitbreken achterkant « Thread started: Dec 31st, 2003»
  • Letomski

    uitbreken achterkant « Thread started: Dec 31st, 2003»

    door Letomski » di maart 23, 2004 2:29 pm

    dag mensen,

    hoe sportief kan je rijden met een F?
    breekt het achterwerk snel uit bij het nemen van een snelle bocht?

    merci

    Letomski
    ------------------Reply ErikB ----------------------

    Standaard is de wagen nog steeds onderstuurt ipv. overstuurt. De achterkant zal dus niet al te snel uitbreken, of.... 't zou nat moeten liggen.

    Heel belangrijk punt is dan wel de banden. De oorspronkelijke GoodYear NCT-3's zijn eerder levensbedreigend en investeren in een nieuwe set is zeker een aanrader.

    Hoe snel je uiteindelijk met een F kan gaan hangt af van de setup van de wagen. 't Beste is om eens een ritje met andere F's mee te maken. Heb je twijfels dan zijn er steeds wel een aantal die kunnen (laten) helpen.
    ------------------Reply Bruno ----------------------
    Nog BELANGRIJKER is hoe goed JE ZELF met een "achtertrekker" kan rijden. Iemand die een MGF-gevoel (zeg ook eventueel,porsche 911-gevoel) perfect in de hand heeft, vind het juist heel leuk om de wagen te laten uitbreken. Niets is zaliger dan een oprit of afrit van een autosnelweg al driftend te nemen, en daar leent de mg zich perfect voor. Is het uitbreken een nadeel ? niet voor iemand die het beheerst, integendeel ! Ik oefen alvast ook maar wat, om het beter te kunnen. Veel karten helpt ook het gevoel te versterken.
    Oh ja inderdaad, in het nat is het wel tricky, maar dat is dus met elke sportwagen zo !
    en ja, banden zijn heel belangrijk !

    ------------------Reply Letomski ----------------------

    ik kart dus echt wel wekelijks en daar durf ik al "achterwerk uitbrekend" perfect de bocht in, maar een kartje de banden in is niet zo erg als een mgf in het decor
    ------------------Reply Bruno ----------------------
    Inderdaad, een kart in de decor is minder erg, maar t'is eigenlijk hetzelfde gevoel, t'is gewoon een kwestie van durf. Maar wees inderdaad toch maar voorzichtig als je je F hebt. Het echte F-plezier situeert zich immers in het rustig top-down cruisen met de zon op de bol, met af en toe eens een lichte acceleratie om de motor nog eens te horen, vooral met een aftermarket geplaatste luchtfilter geeft dat je steeds een grijns op het gezicht.
    BTW, snellere tijden zet je met een kart als je niet drift natuurlijk, maar t'is altijd leuk eens te driften just for fun
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten