Subwoofer
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 9:41 am
    WoonplaatsCOLON Rozenburg, Nederland

    Subwoofer

    door Heinrich » vr jul 03, 2009 11:05 pm

    Ik neem aan dat er hier mensen zijn die een versterker en subwoofer in de f hebben gemonteerd, waar hebben jullie het een en ander gelaten?
    Ik ben mijzelf momenteel aan het orienteren voor het audio gedeelte in mijn F. Ondermeer nieuwe deur speakers ( met seperate tweeters)
    En nieuwe speakers in de T-Bar.
    En een versterker en mischien een subwoofer dus.
    MGF VVC rood, ttb 52MM K&n Filter. wind screen
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

    door Wiellem » vr jul 03, 2009 11:08 pm

    Ik heb de subwoofer achter de passagiersstoel geplaatst, (zal binnenkort snel ene foto maken) hierdoor ligt ie uit het zicht en zorgt ie toch voor voldoende laag. De kabels lopen onder de vloerbekleding door naar zowel de radio als de accu.

    Enige minpunt hiervan is dat de medepassagier een rugmassage krijgt bij hard geluid, maar meestal draai je toch niet hard muziek met 2 personen.
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 9:41 am
    WoonplaatsCOLON Rozenburg, Nederland

    Dubio

    door Heinrich » vr jul 03, 2009 11:12 pm

    Al met al sta ik in een flinke dubio, net even berekening gemaakt wat ik bij elkaar kwijt ben, en dat is niet mis.
    Want hoe goed krijg je het geluid in een auto laat staan een open auto.

    Nog maar eens een diepe nacht over slapen
    MGF VVC rood, ttb 52MM K&n Filter. wind screen
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » vr jul 03, 2009 11:27 pm

    Mij is geleerd: Bij twijfel niet doen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » vr jul 03, 2009 11:31 pm

    Even ter toelichting:

    Iedere auto heeft de accoustiek van een koekblik, bij de F is dat nog open ook. Je hebt geen invloed op geluiden van buiten, je zit buiten. Doe sociaal voor de rest van de wereld en luister naar je K&N met TT. :wink:

    Tja ik geloof totaal niet in "ICE" je verpest je de oren ermee omdat je de boel hard gaat zetten om boven de andere geluiden uit te komen. Dan nog klinkt het niet, je hebt immers maar 12V voeding. Reken eens uit hoeveel Ampere je nodig hebt om goede muziek te horen (bijvoorbeeld klasse A?)

    Doe verstandig en besteed wat geld aan de audio thuis of een goede uitlaat :wink:

    (sorry ICE liefhebbers, maar ik weet dat de audiofielen onder ons het met mij eens zijn)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 9:41 am
    WoonplaatsCOLON Rozenburg, Nederland

    kasper

    door Heinrich » vr jul 03, 2009 11:36 pm

    kasper,

    Daar zit dus precies het probleem, thuis ben ik dik verwend met een buizenvoor versterker en een buizen eindtrap met een seperate buizen phono trap (ja ik draai volop vinyl)
    Daarom twijfel ik dus ook, zoals in huis krijg je het nooit, ik heb hier ook al eens met Remco over gesproken.
    MGF VVC rood, ttb 52MM K&n Filter. wind screen
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za jul 04, 2009 12:15 am

    Gelukkig nog meer echte vinyl liefhebbers hier dus! Ik dacht dat ik de enige was die een draaitafel gebruikt waarvoor die gemaakt is: een kant op draaien met een vast toerental.

    Goed een vergelijk:

    in m'n vorige leaseauto (R75) zat een Harman Kardon setje: origineel ingebouwd, 15 cm kofferhoogte minder, 13 speakers. tig Watt. a raison van bijna 6Keuro.

    M'n huidige leasebak zit een navi-MP3-DVD-radio combi. met nog geen 10% van het geluidsvermogen en ca 15% van de totaalkosten van de installatie uit de Rover. Ondanks dat er in de opvolger ook zeker slechtere speakers zullen zitten, slechtere kabels en andere bla bla minder: ik hoor geen verschil: niet als ik stil sta (da's niet de bedoeling) nog als ik tegen het nationaal maximaal over de weg scheur. MAW ik hoor geen echt verschil.

    Hoofdzaak van "ICE" is dat er een overschot aan "vermogen" aanwezig is die omgezet wordt een in een gekeurd geluid, daar waar velen aan gewend zijn. Dat wat de massa wil horen. De invloed van geluiden van buitenaf laat ik even buiten beschouwing......

    Tja in mijn F zit een topradio......maar dan wel uit het bouwjaar van de auto. (1996) Was toen slecht (ja echt,dat geeft de fabrikant toe: het topmodel was experimenteel) en is het nog steeds, maakt niet uit, ik gebruik hem zelden.

    Het zal wel duidelijk zijn, ik geloof niet dat je ooit een vergelijkbaar geluid kunt krijgen in de auto. Zeker voor liefhebbers die een bovengemiddelde installatie thuis hebben staan.


    Er is zo veel moois te horen in de MG, waarom heb je muziek dan nog nodig?
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 9:41 am
    WoonplaatsCOLON Rozenburg, Nederland

    Off topic

    door Heinrich » za jul 04, 2009 9:12 am

    Wat voor draaitafel draai je mee?

    GR Peter
    MGF VVC rood, ttb 52MM K&n Filter. wind screen
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za jul 04, 2009 9:24 am

    Een heel oude maar lekker gemodificeerde Garrard met wellicht eigenaardig nog een Shure element. Niet echt high end maar wel leuker dan gemiddeld.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 9:41 am
    WoonplaatsCOLON Rozenburg, Nederland

    mooi

    door Heinrich » za jul 04, 2009 9:42 am

    Erg mooi, ik heb afgelopen winter een thorens gerestaureert. Dagelijks speel ik met een project perspective met grado wood element
    MGF VVC rood, ttb 52MM K&n Filter. wind screen
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    door Kevin » za jul 04, 2009 11:33 am

    Wiellem schreefColonIk heb de subwoofer achter de passagiersstoel geplaatst, (zal binnenkort snel ene foto maken) hierdoor ligt ie uit het zicht en zorgt ie toch voor voldoende laag. De kabels lopen onder de vloerbekleding door naar zowel de radio als de accu.

    Enige minpunt hiervan is dat de medepassagier een rugmassage krijgt bij hard geluid, maar meestal draai je toch niet hard muziek met 2 personen.

    Hoeveel inch is die 8 10 of 12?
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    door LEBLAR » za jul 04, 2009 12:11 pm

    Kasper schreefColon
    Doe verstandig en besteed wat geld aan de audio thuis of een goede uitlaat :wink:

    (sorry ICE liefhebbers, maar ik weet dat de audiofielen onder ons het met mij eens zijn)


    Helemaal mee eens Kasper. In huis heb ik een inmiddels 12 jaar oude Arcam hifi set staan met Mission speakers. Voor de hoofd elementen MIT kabels. Zeker niet het allerduurste maar wel bovengemiddeld zodat het ook bij lage volumes goed klinkt.

    In de F zit een Sony uit 1996 met minidisk speler :wink: Goede radio maar niet meer dan dat. In ieder geval ruim voldoende voor de F.
    Veel die helemaal over de top gaan met ICE gaan voor een max aan dB's. Dat is wat anders dan muziek.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

    door Wiellem » za jul 04, 2009 3:45 pm

    Ben het er niet helemaal mee eens, het vervangen van de speakers voor en helderder en opener geluid heeft geen zin maar het plaatsen van een compacte woofer vult wel degelijk het geluid goed aan voor een prijs die vaak nog te overzien is.

    Ook op lage volumes hoor je de bas beter.
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » zo jul 05, 2009 12:25 pm

    Hebben de heren wel eens naar stage shakers gekeken? Die monteer je onder je stoel en met 20 watt (gewoon uit je autoradiop dus) kan je ze zeker gebruiken. Ik heb ze met de tour van Kane gebruikt onder de drum stack. En nadat ik ze bij Anouk heb gebruikt doen ze ook niet anders meer. En ze zaten ook in mijn auto. Het geeft alleen laag weer (en laag moet je niet horen maar voelen!!) Ik moet ze nog een keer in de F gaan zetten.

    Die ik gebruik zijn van Stage accompany http://www.stageaccompany.com/en/index.html
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • DannyVVC
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 296
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Harderwijk
    CONTACTCOLON

    door DannyVVC » ma jul 06, 2009 1:37 am

    Ik had een woofer in me "kofferbak" en die is er nu dus uit, maar ik hoorde zeker wel verschil of ik hem aan of uit had...

    Een F is zeker geen goede auto om een dikke installatie in te leggen, maar je kan er wel veel meer uithalen wat er in zit, en dat begint met een composetje, andere speakers in T-bar en een woofer(tje) En uiteraard de dynamat niet vergeten!!
    Wishlist:
    alu 52mm TB, Respray

    Done: Hardtop, witte pinkers, KH-splitter, 75th ann velgen, black lexus taillights, K&N, Exhaust

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten