BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
Oeps!
  • Avatar gebruiker
    jeroenvanuden
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 185
    GeregistreerdCOLON zo okt 12, 2008 8:08 pm
    WoonplaatsCOLON schijndel

    Oeps!

    door jeroenvanuden » di jun 16, 2009 6:33 pm

    Beste forumleden

    Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: ik heb een ongelukje gehad. Afgelopen donderdag ben ik een stukje gaan rijden en het was een beetje vochtig weer maar ben toch maar gegaan (had ik beter niet kunnen doen). Ik stond bij een stoplicht om linksaf te slaan. Toen het op groen sprong gaf ik gas en kwam ik met mijn linkerwiel in een klein greppeltje terecht waardoor mijn achterkant een beetje begon te slippen. Ik schrok hier nogal van en daardoor heb ik mijn stuur maar naar rechts getrokken, wat niet zo verstandig is natuurlijk, en heb toen een lantaarn geraakt.

    Even een overzicht van de schade:
    - linker voorscherm flink beschadigd (geen herstel mogelijk)
    - gedeukte motorkap (kan uitgedeukt worden)
    - modderscherm (kan misschien hersteld worden maar liever een nieuwe)
    - 2 wielen die scheef staan (ik kon dus ook niet meer verder rijden)
    - afgebroken steunen koplamp.

    Eenmaal aangekomen bij het schadeherstelbedrijf werd al gesproken over "technisch total loss" waar ik natuurlijk niet echt heel blij van werd.
    Echter na beter onderzoek kan het nog opgelost worden voor ongeveer €2000.

    Ik heb alleen wat hulp van jullie nodig want ben op zoek naar wat onderdelen (en ik zal deze ook plaatsen bij "gevraagd")

    1. Koplamp links voor
    2. Scherm links voor
    3. Modderscherm links voor
    4. Stuurarm
    5. kon ik de naam alleen in het engels vinden: Swivel


    Kan iemand mij hiermee helpen?

    Groeten

    Een verdrietige maar gelukkig ongedeerde,

    Jeroen van Uden
    Laatst bijgewerkt door 2 op jeroenvanuden, in totaal 0 keer bewerkt.
    Mgf 1.8i Brooklands SE!
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di jun 16, 2009 7:52 pm

    Hoi Jeroen,









    Da's nie zo mooi,







    Gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen, een echte F kan nu eenmaal een lastig ding zijn in de regen. Ben er van overtuigd dat je de spullen weer zo bij elkaar hebt en dat de verdere schade beperkt blijft tot een deukje in je ego :wink:

    Kop op! we hebben het (bijna) allemaal al wel eens meegemaakt, succes met de reparatie!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • jaapieooo
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 525
    GeregistreerdCOLON zo feb 08, 2009 9:44 pm
    WoonplaatsCOLON Enschede
    CONTACTCOLON

    door jaapieooo » di jun 16, 2009 8:43 pm

    Hoi Jeroen,

    dat is inderdaad mooi K...

    Ik weet niet wat voor kleur auto je hebt, maar ik ga of die van mij slopen of een andere die ik binnenkort op ga halen...

    Grt Jaap
    Voor het mooie weer: Vespa LX Touring
    Voor dagelijks gebruik: Volvo V50 en Panda
    Voor in de stad: Vespa LX
    Voor de hobby: Piaggio Ape en een Carter Interceptor Buggy
    Voor de Carbagerun: Volvo 850 2.5 20V GLT estate (Lego auto) Verkocht :-(
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di jun 16, 2009 8:46 pm

    Da' s niet zo leuk, maar iedereen moet eens een schuiver hebben meegemaakt in een F. De ene zonder schade, de andere daarentegen.... Maar ach, geen kleerscheuren deze keer, enkel wat materiele schade, die perfect herstelbaar is.
    Succes met de afhandeling. Binnen enkele weken lach je er alweer om.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » di jun 16, 2009 9:12 pm

    Veel studentenjobs cumuleren om de 2000 euro bij mekaar te schrapen of zoeken naar een goede sponsor :wink:
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » di jun 16, 2009 9:36 pm

    Balen Jeroen!
    Succes met de herstelling.

    jaapieooo schreefColonIk weet niet wat voor kleur auto je hebt, maar ik ga of die van mij slopen of een andere die ik binnenkort op ga halen...

    Die van Jeroen in Brooklands Green.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    jeroenvanuden
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 185
    GeregistreerdCOLON zo okt 12, 2008 8:08 pm
    WoonplaatsCOLON schijndel

    door jeroenvanuden » di jun 16, 2009 10:12 pm

    Rick schreefColonBalen Jeroen!
    Succes met de herstelling.

    jaapieooo schreefColonIk weet niet wat voor kleur auto je hebt, maar ik ga of die van mij slopen of een andere die ik binnenkort op ga halen...

    Die van Jeroen in Brooklands Green.


    En het maakt ook niet heel veel uit welke kleur het paneel is want hij moet toch gespoten worden aangezien andere panelen beschadigd zijn;)


    Groetjes
    Mgf 1.8i Brooklands SE!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di jun 16, 2009 10:14 pm

    uiteraard laat je de panelen die van een andere wagen komen spuiten. Alleen maar om het kleurverschil tegen te gaan. Als je het doet, doe het dan in één keer goed :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Erwin-VVC
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 126
    GeregistreerdCOLON di feb 05, 2008 7:40 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Erwin-VVC » wo jun 17, 2009 8:13 am

    Bruno schreefColonDa' s niet zo leuk, maar iedereen moet eens een schuiver hebben meegemaakt in een F.
    (niet volledige Quote)

    Daar ben ik het helemaal mee eens. Je weet ik rijd meestal netjes en rustig en roep al gauw dat er geraced wordt wanneer dit nog niet het geval is.

    Maar juist door te weten waar het punt van overstuur en onderstuur ligt kun je toch ook veiliger rijden met je F-TF . Houd er wel rekening mee dat dit punt veranderd namate je onderstel en zeker je banden slijten.

    Nu had ik nadat jij de lowering pins en ik de rest van het onderstel onder handen had genomen het idee dat de F wel eens iets stoers kon gaan doen. Met het resultaat dat hij dwars(lees bijna dwars en heen en weer) een verlaten rotonde rond is gegaan. Jammer dat dit niet gefilmd is want een 2e keer zou het mij zo vet met een F niet meer lukken.

    Maar gelukkig is er met jezelf niets gebeurt en die schade ? ach dat komt wel goed. volgende keer iets minder hard als het glad weer is en je kunt hier later om lachen en terug kijken als een wijze les.
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten