ErikB schreefColonDe remmen van de F zijn inderdaad helemaal anders dan de quasi on/off remmerij op de meer dagelijkse en modernere auto's. Het rempedaal staat toe dat er perfect gedoseerd wordt.
Het gevoel rn het aangrijpen van de remmen kan een stuk directer gemaakt worden door de remservo te fixeren. Een deel van de kracht wordt immers gebruikt om die servo nodeloos te bewegen. Als deze wat vaster zit, wordt de kracht efficienter gebruikt.
http://www.mgtf.be/MO_TU_BR_bracket.html
Primair zit het probleem is het feit dat je geheel andere auto's als vergelijkingsmateriaal gebruikt, De benodigde kracht is bij een moderne auto immers afhankelijk van de mate van bekrachtiging. Deze is bij een F vooral ten opzichte van een oude Amerikaan of een Franse auto zoals vooral Citroen laag gekozen. (dit is m.i. geen fout die je corrigeert met het aanpassen van de remmen maar een keuze van de fabrikant om te kiezen voor goede dosering)
OOk jou F is wat remmen betreft prima geschikt voor de openbare weg en voldoet dan aan alle eisen!
Er zijn echter wel een paar mogelijkheden tot verbeteren: Grotere voorschijven, het fixeren van de rembekrachtiger zoals reeds genoemd en daarnaast nog het plaatsen van RVS remslangen of andere remblokken.
Tot slot kun je nog andere achterschijven plaatsen.
Budgetwise: is de fixatie van de bekrachtiger het gunstigst, gevolgd door de remslangen of blokken.
Schijven veranderen heeft het meeste effect maar alle waar naar zijn geld.
Ik ben er echter van overtuigd dat welke modificatie je ook toepast je altijd een gevoel zult blijven houden dat je hard moet trappen, dit vanwege je referentiekader. Je F zal echter ook ongemodificeerd het best doseerbaar zijn.