Voor de installatie van de luchtfilter heb ik geen schrik om het zelf te doen, er is genoeg info en foto's te vinden op het net.
Voor de throttle body daar en tegen lijkt het iets moeilijker.
Via de Rave-cd heb wel gezien hoe je een TB kan vervangen en er staat daar ook iets over hoe je een TB moet afstellen, maar is dit wel een doe-het-zelf jobke ?
Ik ben wel een handige Harry (alé, vind ik zelf toch !
Zijn er hier andere Harry's die dit pad naar de dark side zelf hebben betreden ?
Met vriendelijke groeten,
Geert en Katy
------------------Reply Bruno ----------------------
Inderdaad een K&N monteren is makkelijker dan een nieuw wiel plaatsen. Eigenlijk is een gasklep vervangen al even gemakkelijk. Er moet NIETS afgesteld worden zoals je denkt. De kabellengte is de enige mogelijke afstelling, en die blijft dus gelijk. Gewoon demonteren de boel en de 52mm erop. Kabeltje aansluiten (in rust is de gasklep gesloten). en karren maar !! No big deal dus.
Toch nog even volgende link ter info (met fotootjes erbij)
Succes !
http://mg-rover.org/howdoi/showart.php?ArtID=281
------------------Reply ErikB ----------------------
Dit is eveneens een eenvoudige DIY... de meest lastige momenten zijn:
a) Het losmakn van de multiplug, maar eens je weet hoe hetmetalen klipje werkt is het een stuk eenvoudiger... laat het wel niet vallen
b) Het losmaken van een lastig klemmetje rond één van de tubes.... elke DIY-er schrikt hier echter niet van terug.
Afstellen.... er staat een schroefje op de TB, maar 9 op 10 staat dit wel goed.
------------------Reply Bruno ----------------------
Met het juiste gereedschap, geen probleem
------------------Reply jupke ----------------------
1 zaakske vergeten, herinstellen van MEMS. Ik denk dat je met de contactsleutel in stand 2, 3 of 5 maal op het gaspedaal moet drukken, om het spul opnieuw te initialiseren.
Ik heb anders wel gevloekt omdat ik een kabelhoudertje niet goed tussen de TB en de cyl inlaat kreeg. Het schuift over 1 van de 4 moertjes die de TB vashouden,
good luck,
jupke