BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
plaatsen uitlaat,catpipe en flexpipe
    tomjones911
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 127
    GeregistreerdCOLON vr apr 04, 2008 12:39 am
    WoonplaatsCOLON tessenderlo

plaatsen uitlaat,catpipe en flexpipe

door tomjones911 » ma mei 25, 2009 9:30 pm

weet iemand hoe ik het beste te werk ga i.v.m.plaatsen van nieuwe uitlaat,flexpipe en catpipe.
    't gaat hem vooral om de veroeste moeren los te krijgen.
    dacht de achterbumper ook los te doen maar welke moeren moet ik daarvoor los draaien?
    :?
    done : k&nfilter ; 52mm ttb ; lowering pins ; milltek exhaust ;white blinker l+r ;alu veiligheidsriemhouder;solved hydraulic tappet problem ;
    to do : ; mount brake bracket ;console mkII plaatsen
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma mei 25, 2009 10:44 pm

Op een brug is steeds het gemakkelijkste. Zelf haal ik de bumper er zelden af, maar als je de klus alleen moet klaren is het wel gemakkelijker inderdaad. (spuit alle bouten op voorhand alvast goed in met kruipolie).
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » ma mei 25, 2009 10:47 pm

voor de achterbumper moet je 2 schroeven in de wielkast verwijderen. 2 schroeven vanaf onder (helemaal bovenin zitten ze vast aan het schutbord). en als je het tapijt in de kofferruimte verwijderd, vind je daar ook nog 3 bouten. Die in het midden is niet eenvoudig. maar als je een diepe dopsleutel hebt is het goed te doen. En de lastigste zie je aan de bovenzijde bij je uitlaatopening zitten. bij mij braken ze beide af. de verbinding met de bumpersteunen braken af door roestvorming. een bekend probleek voor deze steunen. Voor de nieuwe steunen zijn nieuwe bevestigingspunten gemaakt dus. :roll:

succes :)
    tomjones911
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 127

door tomjones911 » ma mei 25, 2009 11:24 pm

bedankt voor de info ,
    't valt allemaal mee behalve zoals jullie zeiden remieme en bruno, die 2 x 17mm bouten onder de finishers pffff amai. :x
    heb ze nog niet losgedraaid omdat ik voelde dat ik iets ging stuk draaien. :roll:
    voor mensen die iets gelijkaardigs willen proberen heb ik ook nog een link gevonden :idea: http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=214135&highlight=remove+exhaust+mgf
    done : k&nfilter ; 52mm ttb ; lowering pins ; milltek exhaust ;white blinker l+r ;alu veiligheidsriemhouder;solved hydraulic tappet problem ;
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » di mei 26, 2009 12:52 am

Bij sterk verroeste bouten draai ik steeds een klein stukje los en dan terug vast tot het beter gaat, en dan een klein stukje verder los en blijven herhalen. Je bent zo enorm lang bezig, maar minder lang dan het restaureren van een afgebroken bout. of draaduiteinde. Gebruik veel kruipolie als je dit doet.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
    tomjones911
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 127

door tomjones911 » wo mei 27, 2009 12:03 am

hoi,
    het is me gelukt zonder de achterbumper los te draaien.Heb die bouten toch gelijk ingespoten om ze straks toch eens los te kunnen zetten.
    voor het plaatsen van de backbox aan de decat en midpipe ,heb ik de binnenzijde van de bocht van de backbox moeten opwarmen.deze was blijkbaar iets te ver geplooid bij het fabriceren.het zou eventueel ook aan de decatpijp kunnen liggen als de flenzen er niet haaks zijn opgelast.
    ik heb hem even laten draaien op idle en was wel onder de indruk :shock: ..... :D ....... :twisted:
    mijn vriendin vind het ne johny-bak worden nu met die milltek eronder ,zal wel overgaan zeker :roll: en anders de cat er terug onder dan zal het wel terug iets rustiger zijn.
    kan misschien nog een decal op het rechter portier plaatsen met "marina"op ,dan kan ik voortaan zonder co-piloot rijden :lol:

by the way,zou het kunnen dat ik de steppermotor moet resetten want hij draait nu precies wel hoog op idle?
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » wo mei 27, 2009 9:57 am

Ik heb ook een Milltek eronder, maar met cat. Zonder vind ik het echt te luid.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
    tomjones911
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 127

door tomjones911 » wo mei 27, 2009 11:41 am

ja eigenlijk wel,echter mijn tikkende kleppen zijn nu wel in orde ...ik hoor ze niet meer :lol:
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo mei 27, 2009 1:34 pm

Het geluid van de Milltek.... buiten de eigen mening heb je nog enkele factoren die bepalen of je het aanvaard of niet:
    - cat. of geen cat.
    - wanneer gebruik je je F ('s morgens en 's nachts of gewoon door de dag)
    - waar gebruik je je F (altijd in de stad of meestal buiten de stad)
    - hoe gebruik je je F (als transportmiddel of als toy)
    - ...

Als je alles nagaat kan je zelf beslissen of ie te luid is of niet. Na jaaaren Milltek, zit er nu een TF uitlaat onder. Klinkt leuk met onze setup, maar de tunnel fun met de Milltek is weg :?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

door Nem58 » wo mei 27, 2009 1:53 pm

ErikB schreefColonHet geluid van de Milltek.... buiten de eigen mening heb je nog enkele factoren die bepalen of je het aanvaard of niet:
    - cat. of geen cat.
    - wanneer gebruik je je F ('s morgens en 's nachts of gewoon door de dag)
    - waar gebruik je je F (altijd in de stad of meestal buiten de stad)
    - hoe gebruik je je F (als transportmiddel of als toy)
    - ...

Als je alles nagaat kan je zelf beslissen of ie te luid is of niet. Na jaaaren Milltek, zit er nu een TF uitlaat onder. Klinkt leuk met onze setup, maar de tunnel fun met de Milltek is weg :?

De tunnelfun is wel het mooiste effect van een nieuwe uitlaat. Ook de beschaafde Daytona kent tunnelfun..
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

door lucas » wo mei 27, 2009 9:18 pm

Eénmaal met mijn F door de tunnel, moeten de volgers de wegomleiding volgen :mrgreen:
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1