door ErikB » ma mei 25, 2009 10:01 am
Hey Peter,
Als ik me niet vergis, was je auto toch helemaal opnieuw gespoten ?
- Vanwaar dan de keuze voor Scratch-X ?
- Wacht enkele weken na het lakken vooraleer je de lak toedekt met een laag wax.
Zoals eerder gesteld, de wax kan je pas, ten vroegste dus, beginnen opblinken van zodra deze droog is. Trek een veeg met je vinger over het koetswerk om dit te checken. De meeste detailers laten de wax nog even verder inwerken.... te lang wachten heeft 1 nadeel: ondertussen kan (en zal) er vuil vallen op de auto. Als je dan je microfiber neemt om op te blinken kan het risicovol worden.
Zelf had ik wel nog niet gehoord om de volgende ochtend opnieuw te waxen .... eerst opblinken en desnoods een tweede laag aanbrengen lijkt me beter.
Overdrijf niet met de hoeveelheid wax.... een fijn laagje, een zweem is voldoende.
MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)