BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
Ophangingsprobleem hydragas vooraan
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Ophangingsprobleem hydragas vooraan

    door Carl » wo mei 13, 2009 12:15 am

    Een paar dagen geleden de LHD terug in elkaar gestoken achteraan (het kapotte lager Rechts achteraan moest vervangen worden)

    Daarbij ineens van de gelegenheid geprofiteerd om de andere set banden te monteren, ook vooraan.
    De wagen heeft dus een tweetal maand achteraan op blokken gestaan, waarbij de wielen los hingen, zodat de veerbollen achteraan helemaal uit waren

    Bij het monteren van de voorste banden viel het op dat de linker pin niet goed in de uitgeveerde bovenste arm paste, hoewel de arm schijnbaar normaal uitgeveerd was. De pin, die normaal gedeeltelijk uit de veerbol moet komen zat nog bovenaan vast. Er was zo een spatie tussen de pin en de bovenste draagarm.

    Bij het laten zakken van de wagen komt dit systeem ook niet in elkaar zoals het hoort. De wagen staat gewoon op de normale rijhoogte, maar de pin blijft bovenaan in de gasbol steken, zodat er nog steeds een kleine spatie tussen de draagarm en de pin is.

    De conclusie is dus dat de veerbol "aan de pin trekt" of toch zo lijkt het, maw de bol veert niet uit.

    Wie kan me vertellen hoe ik dit oplos en vooral wat de oorzaak is. Zoals ik het nu zie denk ik dat het gas uit de veerbol ontsnapt is, en dat de wagen ooit op hoogte gezet is met een kapotte veerbol, zodat de hoogte min of meer klopt.

    Zonder twijfel is dit het zoveelste punt dat mijn slechte wegligging verklaart:
    Ik heb nu al achtereenvolgens:

    - achterlager rechts dat volledig uit elkaar lag en meer dan 2 cm speling op het wiel gaf.
    - volledig versleten bussen achteraan
    - een krom voorframe met een linker voorwiel dat een viertal cm teveel achteruit staat
    - een veerbol links voor die geblokkeerd zit in de meest ingeveerde stand.

    Wat kan ik best doen? De wagen staat in een werkplaats, is twee jaar niet gekeurd en ik heb geen brug in de onmiddelijke omgeving om de bollen te verwisselen. Mijn hydragaspomp werkt nog niet want de restauratie is nog niet af.
    Voorlopig klinkt het een beetje als vervoeren op een autotrailer...
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 18 en 0 gasten