BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
startproblemen
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    startproblemen

    door jantje » vr mei 01, 2009 4:52 pm

    Na een langere tijd afwezig te zijn geweest op dit forum, dan toch nog eens een berichtje van mij. :oops:
    Een paar dagen terug een probleempje gehad bij het starten.
    De startmotor sloeg niet aan (het gekende fenomeen: de ralais die ratelt maar de startmoter niet meetrekt) :evil:
    Ik heb dan maar beslist om te proberen de startmotor te vervangen
    nou moe! niet simpel je kunt er quasi niet aan
    Op een bepaald ogenblik stelde ik vast dat de onderste bout enkel te bereiken was via ofwel een zeer flexible en lange sleutel (en dan nog langs onder) ofwel via het verwijderen van de motor. :shock:
    Ik heb een paar tkken gegegen op de relais (dit is een oude manier van oplossen van dit probleem) en toen ik de zaak weer in elkaar stak, bleek er van startproblemen geen sprake meer te zijn! :P
    ik start nu toch al een 14-tal dagen zonder problemen.
    Graag vernam ik dan ook of dit een definitieve oplossing kan bieden, of ik toch voor een vervanging kom te staan?

    Sorry dat ik zo lang niet van mij liet horen, maar ik hoop de draad opnieuw te kunnen opnemen met de midzomertoer


    :oops:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » vr mei 01, 2009 5:25 pm

    Tja, is hiermee het probleem opgelost.......
    Ervaringen met vorige auto's zegt mij van niet..... maar je hebt natuurlijk wel kans dat het een lagere tijd wegblijft.

    Toch wordt hier zo nu en dan wel over het vervangen van de startmotor geschreven, ik denk dat je er toch wel bij moet kunnen maar kan niet uit eigen ervaring spreken.

    Succes, ennehhh welkom terug!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

    door Wiellem » vr mei 01, 2009 5:33 pm

    Was de accu niet gewoon net te erg leeg om op te starten?
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » vr mei 01, 2009 5:38 pm

    Tja een MGF heeft nu eenmaal regelmatig gebruik nodig, anders wil je wel eens voor verrassingen komen te staan.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » vr mei 01, 2009 8:14 pm

    OT: fijn dat je onze Midzomertour niet vergeet :thumbsup:

    Heb met de F ook startproblemen gehad ... het "tikken" op de startmotor helpt heel even ... toch maar best vervangen (revisie startmotor of nieuwe)
    Zelf heb ik gekozen voor een gereviseerde startmotor.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr mei 01, 2009 10:07 pm

    Nee, daar had ik voor gekozen :lol: :lol:
    T'is lang geleden.... :wink:

    De laatste maanden heel wat startmotoren moeten vervangen (t'leek wel een plaag :wink: ). Eens je met de hamer aan de slag moet, is het een teken dat de startmotor in ieder geval op zijn einde loopt.
    Reviseren wordt echter tegenwoordig niet meer gedaan, wel krijg je een nieuwe en moet je de oude inleveren. Dit laatste doet men om de markt vrij te maken van die gereviseerde starters. De ingeleverde starters gaan dus op de schroot.
    Zelf kan ik er vrij goedkoop aangeraken in ieder geval.
    Losmaken van de onderste bout doe je met een 1/2" ratel met kniegewricht, ofwel met een wringijzer met scharnierpunt vooraan.
    Je kan het in ieder geval het best langs boven doen. Daar je weinig "slagruimte" hebt, gaat een ratel van de Halfords niet volstaan :wink: , maar ga je een goede ratel nodig hebben met zeer veel tanden. Desnoods best ook een twaalf-kant dop gebruiken i.p.v. zes-kant dop wegens de de kleine slagruimte.
    Met het juiste en goede gereedschap is het in ieder geval "appeltje-eitje". :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » zo mei 03, 2009 5:10 pm

    Mogelijk is ook de aansluiting van de electrische aansluitingen gecorrodeerd.

    Ik weet nog dat dit bij mij het geval was. De auto wilde niet meer starten, weggebracht naar garage waar ze zouden kijken.
    Ik dacht dat ze direct de startmotor zouden vervangen, echter toen bleek dat de aansluitingen waren gecorrodeerd hebben ze deze schoongemaakt en geprobeerd te starten.

    Dit werkte perfect en ik heb geen problemen meer gehad.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo mei 03, 2009 9:49 pm

    Mogelijk, maar dan zou een hamer geen oplossing mogen bieden IMO, zoals hier het geval was.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » ma mei 04, 2009 1:14 pm

    Een beetje hamerslag laat wel wat trillen, bovendien kan er op dat moment best tegen een paar stekkers zijn aangestoten, dan kunnen gecorrodeerde aansluitingen dus best even wat contact maken Bruno :wink:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma mei 04, 2009 8:30 pm

    :? Ik hoop dat je niet tegen stekkers klopt met je hamer.
    T'lijkt theoretisch inderdaad best mogelijk, maar in praktijk heel onwaarschijnlijk, dat het corrossie is, als het opgelost is met de hamertik.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    door jantje » ma mei 04, 2009 8:42 pm

    Het lijkt me inderdaad weinig waarschijnlijk dat er slecht contact was.
    Behalve misschien aan de batterij...
    Toen ik de batterij opnieuw aansloot merkte ik dat de kabel van de massa wat speling had. Dit meteen ook maar weggewerkt. Normaal merk je zoiets niet.
    In ieder geval blijft alles naar wens lopen en vooral starten. javascript:emoticon(':applaus:')

    Heb wel wat technische mankementjes en menten gehad (o.a. 2 x de joint de culasse moeten laten vervangen) blijkbaar had mijn vorige garagist nog een ouder model gebruikt. Binnen het jaar was het weer van datte. javascript:emoticon(':stress-{')
    Ik heb dat echt niet graag. Gelukkig maar dat ik zeer regelmatig mijn waterpeil controleer.
    Ook wat problemen met de helderheid van de koplampen (dit is een hot issue heb ik gelezen) uit elkaar gehaald, maar rekening houdend met wat hier al werd geschreven over het 'kuisen' van de spiegels, heb ik mij toch ingehouden, om ze niet zwart te maken...
    Toch niet tevreden met het resultaat, dus ben ik op zoek naar iets nieuw (gebruikt??)
    Dan nog een K&N luchtfilterelement maar dat zal nog een beetje moeten wachten
    Mijn houtinleg heb ik ook vervangen en tot allergrote tevredenheid (allee, mijn echtgenote heeft het feitelijk gedaan, zij heeft een vaste hand voor dergelijke dingen...)

    Iemand ervaring met occasie lampunits op e-bay?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma mei 04, 2009 8:56 pm

    Dat de massa aan de batterij wat los hangt is eigenlijk ook een gekend probleem. T'heeft in ieder geval niks te maken met het startprobleem, want als je geen massa hebt, krijg je uiteraard totaal geen electriciteit (geen lampjes in het dashboard, en zelfs je deuren niet open ) :wink:

    ik wens je in ieder geval verder probleemloze kilometers toe
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • DannyVVC
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 296
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Harderwijk
    CONTACTCOLON

    door DannyVVC » wo jun 10, 2009 10:51 am

    Bruno schreefColonNee, daar had ik voor gekozen :lol: :lol:
    T'is lang geleden.... :wink:

    De laatste maanden heel wat startmotoren moeten vervangen (t'leek wel een plaag :wink: ). Eens je met de hamer aan de slag moet, is het een teken dat de startmotor in ieder geval op zijn einde loopt.
    Reviseren wordt echter tegenwoordig niet meer gedaan, wel krijg je een nieuwe en moet je de oude inleveren. Dit laatste doet men om de markt vrij te maken van die gereviseerde starters. De ingeleverde starters gaan dus op de schroot.
    Zelf kan ik er vrij goedkoop aangeraken in ieder geval.
    Losmaken van de onderste bout doe je met een 1/2" ratel met kniegewricht, ofwel met een wringijzer met scharnierpunt vooraan.
    Je kan het in ieder geval het best langs boven doen. Daar je weinig "slagruimte" hebt, gaat een ratel van de Halfords niet volstaan :wink: , maar ga je een goede ratel nodig hebben met zeer veel tanden. Desnoods best ook een twaalf-kant dop gebruiken i.p.v. zes-kant dop wegens de de kleine slagruimte.
    Met het juiste en goede gereedschap is het in ieder geval "appeltje-eitje". :wink:



    Tenzij de onderste bout muurvast zit zoals bij mij het geval is.. zelfs met de lucht sleutel wil hij niet los... Ik ben nu genoodzaakt om vanmiddag de slijptopl in de moer te zetten en een nieuwe bout+moer te zoeken :S
    [/b]
    Wishlist:
    alu 52mm TB, Respray

    Done: Hardtop, witte pinkers, KH-splitter, 75th ann velgen, black lexus taillights, K&N, Exhaust
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jun 10, 2009 10:07 pm

    Wedden dat ik hem los krijg ? :wink:
    Met de slijptol zou ik in ieder geval niet te werk gaan. Je kan er zo moeilijk bij dat het met een slijpschijf wel eens zo zou kunnen zijn, dat je iets anders raakt. Probeer eens gewoon met een lang verlengstuk ? Ik weet dat je niet veel slag kan maken, maar gebruik desnoods een 12-kant dop.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • DannyVVC
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 296
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Harderwijk
    CONTACTCOLON

    door DannyVVC » wo jun 10, 2009 10:52 pm

    Ik heb van alles geprobeerd...
    ene kant ( 15 ) gaf helemaal niet mee.. kniegewricht gehaald met verlengstukken, wou nog niet, luchtsleutel nog niet... 12 kant helemaal niet ( plus meer kans op doordraaien!! )
    andere kant... met geen mogelijkheid bij te komen... ook hier was het een drama.... uiteindelijk alles weggehaald wat in de weg zat en weer de luchtsleutel erop gezet... nog geen succes :(

    slijptol gepakt....
    maar gauw weer weggelegd, had geen zin om te slijpen en te doen, dus heb ik de compressor wat opgevoerd ( boven de maximale waarde die fabriek af is ingesteld )
    Uitendelijk na veel bloed, zweet en tranen ( letterlijk en figuurlijk! ) ging hij dan eindelijk los vanmiddag....
    Ik vet blij :D kunnen ze hem niet reviseren omdat ze niet aan onderdelen kunnen komen :S... dus ik weer keihard balen dat ik niet aan de groupbuy heb meegedaan!! morgen ga ik me nieuwe startmotor ophalen... hopelijk rijd me F dan weer als een zonnetje... Al kwam ik ondertussen nog wat schrikbarende dingen tegen die ik maandag ( dan ben ik weer vrij namelijk ) even zal posten.... :|
    Wishlist:
    alu 52mm TB, Respray

    Done: Hardtop, witte pinkers, KH-splitter, 75th ann velgen, black lexus taillights, K&N, Exhaust
BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 18 en 0 gasten