








Bruno schreefColonNee, daar had ik voor gekozen![]()
![]()
T'is lang geleden....![]()
De laatste maanden heel wat startmotoren moeten vervangen (t'leek wel een plaag). Eens je met de hamer aan de slag moet, is het een teken dat de startmotor in ieder geval op zijn einde loopt.
Reviseren wordt echter tegenwoordig niet meer gedaan, wel krijg je een nieuwe en moet je de oude inleveren. Dit laatste doet men om de markt vrij te maken van die gereviseerde starters. De ingeleverde starters gaan dus op de schroot.
Zelf kan ik er vrij goedkoop aangeraken in ieder geval.
Losmaken van de onderste bout doe je met een 1/2" ratel met kniegewricht, ofwel met een wringijzer met scharnierpunt vooraan.
Je kan het in ieder geval het best langs boven doen. Daar je weinig "slagruimte" hebt, gaat een ratel van de Halfords niet volstaan, maar ga je een goede ratel nodig hebben met zeer veel tanden. Desnoods best ook een twaalf-kant dop gebruiken i.p.v. zes-kant dop wegens de de kleine slagruimte.
Met het juiste en goede gereedschap is het in ieder geval "appeltje-eitje".


Gebruikers op dit forum: 18 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.