Schokken
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Schokken

    door Ian » do apr 30, 2009 4:37 pm

    Ik stond aan te schuiven aan de brug ongeveer een half uurtje geleden en mijn benzine was vrij leeg (321km). Toen ik zachtjes gas wou geven om aan te sluiten begon mijn auto ineens enorm te schokken en ik zag even snel een geel lampje aan de linkerkant van mijn console aangaan en dan weer uitgaan.. Ik geloof dat het een lampje van de motor was. Door even kort gas te geven, snel achter elkaar, was het gedaan maar toen ik even naar het benzine station reed, en ik liet mijn gas los, schokte hij terug en het was tamelijk hard moet ik zeggen. Enig idee?
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » do apr 30, 2009 5:22 pm

    Het lampje op het dashboard is vermoedelijk dat van de lambda-sensor. Als deze defect is, heeft dit ook schokken tot gevolg.
    Afbeelding
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » do apr 30, 2009 6:17 pm

    miljaar!
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do apr 30, 2009 8:02 pm

    toch maar ff een serieuze babbel bij de Porsche garagist maken zeker? aangezien de Lambda sensor onlangs voor de keuring vervangen is?

    stukje garantie...
  • StevenMG
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON ma dec 15, 2008 6:59 pm
    WoonplaatsCOLON Berchem

    door StevenMG » do apr 30, 2009 8:40 pm

    lambda sensor veroorzaakt geen schokken wanneer deze defect is. Hij geeft enkel verkeerde waarden door naar de ECU waardoor inderdaad het lampje van het motormanagement kan gaan branden.

    Het lampje dat je zag was van het motormanagement. Dit gaat branden van zodra er iets mis is. Dit kan vanalles zijn.

    9/10 iets met ontsteking. ik denk dan aan rotor en bougiekabels om te starten. Hoelang is het geleden dat je nog bougies hebt gehad ?

    edit:
    Als het lampje van het motormanagement heeft gebrand dan heeft de ECU de fout opgeslagen. Je kan dit laten uitlezen met de T4 om te zien welke fout de computer heeft geregistreerd.
    Laatst bijgewerkt door 1 op StevenMG, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGTF160 '03 Xpower grey.
    mods: DVA K06A kit, Piper 4-2-1, Piper sportkat., Daytona, Vader intake, Gaz suspension kit,...
  • StevenMG
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON ma dec 15, 2008 6:59 pm
    WoonplaatsCOLON Berchem

    door StevenMG » do apr 30, 2009 8:46 pm

    Remieme schreefColontoch maar ff een serieuze babbel bij de Porsche garagist maken zeker? aangezien de Lambda sensor onlangs voor de keuring vervangen is?

    stukje garantie...


    Enkel de katalysator is vervangen btw. niet de lambda sensor dacht ik :lol:
    Ik betwijfel dat dit het probleem is...volgens mij is de sensor nog goed.
    MGTF160 '03 Xpower grey.
    mods: DVA K06A kit, Piper 4-2-1, Piper sportkat., Daytona, Vader intake, Gaz suspension kit,...
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    door mgf_stefke » do apr 30, 2009 8:52 pm

    kan het ook het probleem zijn een tekort aan brandstof dat de tank leeg was bij 321km, ? ;-)
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » do apr 30, 2009 9:31 pm

    dat dacht ik ook en volgens mij was het ook dat. Ik heb het daarna niet meer gehad. Maar ik had nog een blokje over, daarom vond ik het zo vreemd! Normaal kan ik zker nog een tiental kilometers rijden maar nu was het ineens foetsie..

    Trouwens, op het gebied van olie.. Ik check mijn olie elke week, en ik krijg een dikke laag olie onder het min teken een uitgesmeerde laag tussen min en max.. Dit is toch teken dat er te weinig is? Stevige slok bijgekapt.. :?:
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » do apr 30, 2009 10:03 pm

    StevenMG schreefColonlambda sensor veroorzaakt geen schokken wanneer deze defect is.


    Zeker wel, kan ik uit ervaring melden. Die verkeerde waarden zorgen nl. voor een idioot mengsel.

    StevenMG schreefColonHet lampje dat je zag was van het motormanagement. Dit gaat branden van zodra er iets mis is. Dit kan vanalles zijn.

    Rechtstreeks uit de Owner's Manual:

    Afbeelding
    Laatst bijgewerkt door 1 op Striker, in totaal 0 keer bewerkt.
    Afbeelding
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » do apr 30, 2009 10:25 pm

    StevenMG schreefColonEnkel de katalysator is vervangen.


    En is die weer vervangen door de originele katalysator, of door een sportkat? Wanneer niet de originele katalysator gemonteerd is, verklaard dat ook het branden van het lampje.
    Hiervoor zijn zgn. "MIL eliminators" te krijgen, die de sensor het idee geven dat de juiste emissie-waarden worden gemeten.
    Afbeelding
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » do apr 30, 2009 10:58 pm

    decat pijp zit eronder. Ik heb het niet meer sinds ik ben gaan tanken dus dit was volgens mij de redenen..
  • Avatar gebruiker
    tomjones911
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 127
    GeregistreerdCOLON vr apr 04, 2008 12:39 am
    WoonplaatsCOLON tessenderlo

    door tomjones911 » vr mei 01, 2009 11:46 am

    amai ian

    Ik stond aan te schuiven aan de brug ongeveer een half uurtje geleden en mijn benzine was vrij leeg (321km).


    dat is nie zover of tank jij maar half :shock:
    ik rij gemakkelijk 500km en dan rij ik tussendoor ook wel stevig :wink:
    done : k&nfilter ; 52mm ttb ; lowering pins ; milltek exhaust ;white blinker l+r ;alu veiligheidsriemhouder;solved hydraulic tappet problem ;
    to do : ; mount brake bracket ;console mkII plaatsen
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    door philipvanv » vr mei 01, 2009 12:37 pm

    ik heb dit ook gehad en door de lambda-sensor te vervangen was het opgelost.
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » vr mei 01, 2009 2:22 pm

    tom jones, tja, 321 km is de max toch.. Maar ik wel zeggen, ik neem praktisch nooit de grote snelwegen.. Ik pak, kan niet anders, altijd de kleine baantjes.. Dus optrekke en afremme, doorrijden, afremmen, enz.. Verspil je natuurlijk veel sneller benzine dan gewoonweg op één rechte lijn constant 140 km/h te rijden. Ik geef toe, als ik zelf een paar keer op de autobaan ga dan zie ik mijn brandstofwijzer terug stijgen..
  • StevenMG
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON ma dec 15, 2008 6:59 pm
    WoonplaatsCOLON Berchem

    door StevenMG » vr mei 01, 2009 2:26 pm

    Het zou kunnen misschien dan, de lambdasensor defect, maar die dingen gaan echt weinig kapot.
    Ik blijf er nog altijd bij dat het met de ontsteking is, Moest ik het hebben zou ik eerst naar ontsteking zien en dan pas verder zoeken :lol:

    Als je lambda sensor kapot is heb ik nog wel een goeie liggen voor een prijsje :wink:
    MGTF160 '03 Xpower grey.
    mods: DVA K06A kit, Piper 4-2-1, Piper sportkat., Daytona, Vader intake, Gaz suspension kit,...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten