wispelturig alarmsysteem
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    wispelturig alarmsysteem

    door RacingGreen » wo apr 29, 2009 5:22 pm

    Na mijn topic over de nieuwe accu die niets anders doet dan last bezorgen (en komende zaterdag vervangen wordt) kom ik nu met een vraag over het alarm van mijn F.
    Gisteren, nadat ik mijn F was gaan halen in de garage heb ik een ritje gemaakt. Daarna de F mooi in de garage gezet, maar na enkele minuten ging plots het alarm af zonder aanwijsbare reden.

    Vandaag op het werk aangekomen, de auto gesloten, en geen problemen gemerkt. Zonet toen ik de F weer in de garage zette merkte ik op dat het lampje, dat aangeeft dat het alarm actief is, zeer snel knipperde. Dit bleef zo snel knipperen, en ging niet pulseren zoals dat normalerwijs het geval is...
    Wat me ook opviel is dat alle 4 knipperlichten 1x knipperen enkele seconden nadat ik hem gesloten heb. Hierna begint het lampje in de auto dus als een gek te knipperen.

    Tevens gebeurde het enkele keren dat wanneer ik de auto wou sluiten met de afstandbediening dat ik een "TRRRRR..." geluid hoorde - alsof het slot niet meteen in de deur schoot.

    Zeer vreemd gedrag; heb anders nooit problemen gehad met het alarmsysteem. Kan dit te wijten zijn aan mijn slechte batterij die nog steeds vervangen moet worden? Mijn klokje was een dikke 5 minuten achter tov gisteren dus de accu gaat zeer snel plat. Ik durf er morgen al niet meer mee rijden. Starten ging na 2 pogingen met wat gas bijgeven.

    Alvast bedankt voor jullie advies!
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » wo apr 29, 2009 5:45 pm

    Als je het alarm erop zet gaan de lampen 1x aan/uit en de led snel knipperen, na zo'n 15 sec. gaat het ledje langzaam knipperen. (nu is de ruimte sensor actief)
    Bij superlock gaan de lampen 4x aan/uit.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » wo apr 29, 2009 7:08 pm

    Tukker schreefColonAls je het alarm erop zet gaan de lampen 1x aan/uit en de led snel knipperen, na zo'n 15 sec. gaat het ledje langzaam knipperen. (nu is de ruimte sensor actief)
    Bij superlock gaan de lampen 4x aan/uit.


    Hoe mijn alarmsysteem zich nu gedraagt is zeker niet zoals het normaal zou moeten. Het lampje blijft snel knipperen en gaat niet trager knipperen. De 4 richtingaanwijzers gaan pas NA het sluiten 1x aan/uit. Zo'n 10 seconden NA het sluiten gebeurt dat, dus niet tijdens het sluiten.
    Superlock werkt al een tijdje niet meer.
    Daar komt nog bij dat het alarm gisteren zonder reden afging en dat het daarstraks zelfs afging toen ik de auto met de afstandbediening wou openen.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » wo apr 29, 2009 7:35 pm

    Je alarm werkt niet optimaal aangezien je binnenverlichting niet werkt. Op een of andere manier heeft dat met elkaar te maken. Ik had het zelfde met mijn F. Het beste is om het alarm er niet op te zetten en je auto gewoon met de sleutel af te sluiten. Niet met je afstandbediening. Want het alarm gaat constant af.

    Ik had het bij je vorige posting ook al gemeld

    http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=8009
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo apr 29, 2009 9:03 pm

    Yep, volgens mij heb je een werkende binnenverlichting nodig. Nu moet ik zeggen dat dit bij mijn F ook nog niet in orde is. Moet ik ook nodig aan gaan sleutelen, al ben ik bang dat dat nog wel even gaat duren.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » wo apr 29, 2009 10:05 pm

    remcovankuilenburg schreefColonJe alarm werkt niet optimaal aangezien je binnenverlichting niet werkt. Op een of andere manier heeft dat met elkaar te maken. Ik had het zelfde met mijn F. Het beste is om het alarm er niet op te zetten en je auto gewoon met de sleutel af te sluiten. Niet met je afstandbediening. Want het alarm gaat constant af.

    Ik had het bij je vorige posting ook al gemeld

    http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=8009


    Aha ik had je vorige reactie even niet onthouden. Bedankt in elk geval. Dan moet ik de wagen maar met de sleutel afsluiten want ben niet van plan om de interieurverlichting terug te activeren aangezien dit dan weer andere problemen veroorzaakt. Sjonge jonge, soms beeld ik mij in dat ik de F ooit zou verkopen en dat ik dan de nieuwe eigenaar 1001 tips en tricks moet leren om die auto naar believen te doen werken :-)

    Niet te veel dit want dan dat...
    Blijf hier ook maar af, anders dit...
    Zeker niet dit, anders kan dat wel eens...

    Maar wanneer hij rijdt geniet ik er wel elke keer van!
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » wo apr 29, 2009 10:06 pm

    Kasper schreefColonYep, volgens mij heb je een werkende binnenverlichting nodig. Nu moet ik zeggen dat dit bij mijn F ook nog niet in orde is. Moet ik ook nodig aan gaan sleutelen, al ben ik bang dat dat nog wel even gaat duren.


    Als je een oplossing hebt gevonden hoor ik ze graag!
    Ben geen techneut dus ik ga het hierover nadenken aan kenners overlaten :-)
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » wo apr 29, 2009 10:14 pm

    Geen enkel probleem. Maar blijft je binnenverlichting branden als je hem wel gebruikt. Ik zit even te denken wat het bij mij ook al weer was. Had iets te maken met een zekering en deed hij het helemaal niet. Ook mijn radio deed het niet dacht ik. De continuspanning was er niet. Zal dit weekend weer eens gaan spitten wat het was. Bij jou trekt hij op een of andere manier je accu leeg. Is het niet je kofferbak verlichting of onder je motor kap. Dat kan je eenvoudig testen.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » do apr 30, 2009 8:32 am

    remcovankuilenburg schreefColonGeen enkel probleem. Maar blijft je binnenverlichting branden als je hem wel gebruikt. Ik zit even te denken wat het bij mij ook al weer was. Had iets te maken met een zekering en deed hij het helemaal niet. Ook mijn radio deed het niet dacht ik. De continuspanning was er niet. Zal dit weekend weer eens gaan spitten wat het was. Bij jou trekt hij op een of andere manier je accu leeg. Is het niet je kofferbak verlichting of onder je motor kap. Dat kan je eenvoudig testen.


    Bij mij heeft het ook te maken met de zekering, en ook met één of ander rood bakje dat ergens in het zekeringencompartiment zit. Dit bakje is al zeker 3x stuk gegaan en zorgt voor vreemde elektronische problemen.

    Meestal werkte mijn interieurverlichting enkele weken zonder problemen, maar opeens bleef deze dan branden. Ook ging de rechter zijruit niet meer naar beneden. De enige voorlopige oplossing was dan de zekering eruit halen, waardoor mijn radio, klokje en interieurverlichting en zijruit niet meer functioneerden...

    Volgens mij (en volgens de garage) is de batterij gewoon niet goed. Zaterdag ga ik een nieuwe halen. Denk niet dat er 'verborgen gebruikers' de accu leegtrekken. De garage heeft hier toch niets over gemeld terwijl ik gevraagd had om dit te checken.
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » do apr 30, 2009 8:37 am

    En nog iets vreemds;

    Ik heb dus een hele tijd rondgereden zonder interieurverlichting, radio en klokje. Het alarm werkte echter wel gedurende deze periode (behalve de power lock, die werkte niet). Ik heb de indruk dat sinds de F terug is van de garage, de radio enzo weer werkt, maar nu ineens mijn alarm kuren heeft...

    Als ik de interieurverlichting terug activeer (door simpelweg de zekering erin te steken) krijg ik gegarandeerd problemen en gaat deze na een tijdje weer blijven branden. Het is dus geen optie om zodoende mijn alarm terug te laten werken.

    Het lijkt wel alsof de ene oplossing een ander probleem met zich meebrengt.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » do apr 30, 2009 11:23 am

    Is het een optie om een afspraak een keer te maken bij Bruno. Dat is en blijft de MG goeroe. Want als je het scheme leest hebben die dingen (volgens het schema dan) niets met elkaar te maken. En anders wil ik ook wel eens mijn blik er op werpen.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » do apr 30, 2009 11:45 am

    Ze hebben denk ik een kabel getrokken voor je radio en klokje. En is dus een beetje lap werk van de garage en is niet de manier vind ik. Deze werkt normaal via je zekering die ook je binnenverlichting voorziet. Dat is zekering nummer 12 van 15 amp. Je hebt het over je raam rechts dat is een andere zekering (nummer 4) dan de linker (nummer 5). Het kan ook net toevallig zo zijn geweest.
    Als je zekering nummer 12 er weer in stopt blijft je verlichting dan branden. Of gaat in je auto alles uit? Wat je kan proberen is je kofferbak lampje er uit te halen en die uit je motorkap. Dat zijn meestal de twee die problemen geven. Je kan je kofferbak testen door je klep open te doen dan zou het licht aan moeten gaan. En daarna met een schroevendraaier je slot dicht te maken. Is een beetje moeilijk uit te leggen maar goed ik ga het proberen. Als je je klep dicht zou doen dan zie je dat het zwarte gedeelte van het slot naar een beugel in je auto gaat wat dus je klep vast gaat houden. Je kan die ook met een schoevendraaier dicht drukken als de klep open blijft. Je lampje zou dan uit moeten gaan. Zo niet dan is de schakelaar (die in het slot zit kapot). Onder je motorkap zit aan de linker kant achter je twee toeters een schakelaartje. Als je die indrukt zou ook je lapmpje uit moeten gaan.

    Het zijn even wat dingen wat je kan proberen om er achter te komen waar het vandaan komt. En als je er niet uit komt Bruno of kom ik eens langs om te kijken. Het kan niet zo zijn dat dit probleem niet opgelost kan worden toch :lol:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » do apr 30, 2009 11:57 am

    Ok dat ga ik één dezer dagen eens proberen. Dus gewoon de knopjes indrukken en hierdoor 'doen alsof het kofferdeksel en de motorkap gesloten zijn'. Dus als de lichtjes uit gaan wanneer ik op het knopje druk mag ik ervan uitgaan dat deze lichtjes niet de oorzaak zijn van mijn batterij die altijd maar platter wordt, juist?

    Een rit tot bij Bruno (is niet zo ver van waar ik woon denk ik) is misschien een optie als ik het niet meer zie zitten :-) Amersfoort is wat ver!

    Bedankt voor de tips.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » do apr 30, 2009 11:59 am

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » do apr 30, 2009 12:05 pm

    Even wat schema's. Krijg je een beetje inzicht hoe het zit normaal.
    Je kan dat even proberen en ga er dan van uit dat het ook zo is als je
    je motorkap of kofferdeksel dicht doet. Je binnenverlichting in je auto
    ging toen wel uit toch?

    En ik wil best wel even naar Belgie knallen hoor om te kijken. :wink:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 17 en 0 gasten