door Bruno V » di maart 23, 2004 2:04 pm
De nieuwe remmen waarover in een andere topic sprake, zijn nog niet gemonteerd, doch met volgend verschijnsel , heb ik op dit moment (nog) te maken.
Bij een remmaneuver heeft onze F de neiging naar rechts te trekken. Banden zijn nieuw, rijhoogte is links en rechts gelijk, uitlijning zal ook wel goed zijn wegens geen problemen tijdens gewoon rijden (zelfs zonder handen). Iemand een idee ?
------------------Reply Geert----------------------
Bandenspanning ?
- Banden nog niet volledig ingereden ?
- Oude remmen vergeten terug te monteren ?
Geert en Katy
Ps.: Bedankt, Bruno om nog effen te wachten met een alu throttle body ! Die van Fabrice zal schoon staan op mijn MGF tesamen met zijn luchtfilter!
------------------Reply Johan Slagter----------------------
Bruno, dit kan heel goed een uitlijningsprobleem zijn, omdat er dan andere krachten op het onderstel komen te staan.
Heb dit gehad met eerdere auto's. Hoe gaat het met optrekken, dit KAN ook problemen geven, hoeft niet.
Succes, Johan
------------------Reply Bruno ----------------------
Bedankt Johan, en trouwens welkom op het forum !
Ik denk echter dat het een probleem is geweest van spoorvorming op de weg, want volgens Inge heeft hij het niet meer. Misschien eens zelf testen in het week-end. Bandenspanning moet ik in ieder geval eens checken, want sinds ik de velgen van fabrice heb, heb ik de bandenspanning nog niet gecontroleerd.
Doet er mij aan denken, welke bandenspanning is er nu weer voorgeschreven voor 16" op een F ?
------------------Reply Christophe ----------------------
Ik denk maar ik kan er naast zitten ook hoor, 2.0 vanachter en 1.8 vanvoor.
Don't shoot me if I am wrong.
------------------Reply Johan Slagter----------------------
Probeer verschillende spanningen, bandenspanning heeft ook invloed op wegligging. Een hogere of lagere spanning kan een heel ander gedrag geven.
Johan
------------------Reply ErikB ----------------------
Met die bredere banden vooraan zou het wel eens kunnen dat je meer last hebt van spoorvorming.... wat nog es extra opvalt bij het remmen.