zwarte luchtinlaatstukken
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    zwarte luchtinlaatstukken

    door RacingGreen » za apr 18, 2009 5:20 pm

    Even een vraagje;

    Ben van plan om de luchtinlaten aan de zijkanten zwart te spuiten. Moeten deze eerst worden afgeschuurd en dan pas gespoten of kan ik gewoon over de originele kleur spuiten? Heb niet veel verstand van verven en dergelijke :-)
    En zijn ze eenvoudig te demonteren?

    groeten
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » za apr 18, 2009 5:57 pm

    demontage is erg gemakkelijk. Twee schroefjes en je kan de inlaat er zo uitnemen.

    je dient ze licht op te schuren, zodat de lak beter blijft hechten.

    maar zou je het wel doen? Je creërt er een goedkopere versie mee. De 1.6 versie had namelijk standaard zwarte luchtinlaten, welke niet ge-upgrade konden worden.
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » za apr 18, 2009 9:23 pm

    Mmmmm van dat goedkope effect had ik nog niet gehoord. Zou graag wat zwarte accenten op mijn racing green F willen....
    De hardtop is mooi zwart, en dan wou ik daarvan de achterruit tinten (laat ik volgend weekend doen). Eventueel de inlaten ook zwart en misschien als ultieme droom ook de velgen zwart spuiten :-)

    Heb jij misschien ideeën om bepaalde stukken/onderdelen zwart te maken? Wat me ook wel leuk lijkt is een zwarte motorkap en idem kofferdeksel.
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » za apr 18, 2009 9:36 pm

    Toevallig ben ik er zelf ook mee bezig. Volgende week ga ik ze spuiten om. Ik ben benieuwd hoe dat gaat staan.
    De zwarte velgen heb ik al. :wink:
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » za apr 18, 2009 9:58 pm

    Als de zwarte accenten tot een thema gaan behoren, vergeten we al snel de link met de 1.6 versies.

    Het is lang geleden, maar je ideeën doen me aan deze auto denken
    Afbeelding Afbeelding Afbeelding
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za apr 18, 2009 11:04 pm

    Als je daarenboven Glossy zwarte accenten gaat spuiten is dat toch heel anders dan 1.6 mat plastiek zwart.
    Ik ga denk ik mijn spiegelkappen ook glossy zwart spuiten in navolging van de glossy zwarte rand rond de ruit en de glossy zwarte trophy inserts.
    Het enige wat me tegenhoudt is het feit dat ik ook met gunmetal accenten zit.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » zo apr 19, 2009 11:21 am

    Rick schreefColonToevallig ben ik er zelf ook mee bezig. Volgende week ga ik ze spuiten om. Ik ben benieuwd hoe dat gaat staan.
    De zwarte velgen heb ik al. :wink:


    Ben zeer benieuwd naar je resultaat!
    Neem je ook foto's van het proces of enkel het eindresultaat?
    Zou fijn zijn als ik alle stappen kon volgen (en dan lekker na-apen) hehe
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » zo apr 19, 2009 11:23 am

    Bruno schreefColonAls je daarenboven Glossy zwarte accenten gaat spuiten is dat toch heel anders dan 1.6 mat plastiek zwart.
    Ik ga denk ik mijn spiegelkappen ook glossy zwart spuiten in navolging van de glossy zwarte rand rond de ruit en de glossy zwarte trophy inserts.
    Het enige wat me tegenhoudt is het feit dat ik ook met gunmetal accenten zit.


    Spiegelkappen zwart spuiten is een goed idee. Misschien dat ik deze dan ook maar ga doen. En inderdaad, blinkend zwart oogt niet zo goedkoop als van die matte plastiek...
    Dus tot nu toe heb ik als plannen; getinte hardtop, zwarte luchtinlaten, zwarte spiegelkappen. Nog iemand lumineuze ideeën?
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » zo apr 19, 2009 11:24 am

    RacingGreen schreefColonBen zeer benieuwd naar je resultaat!
    Neem je ook foto's van het proces of enkel het eindresultaat?
    Zou fijn zijn als ik alle stappen kon volgen (en dan lekker na-apen) hehe

    Ik zal ook een paar foto's schieten.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » zo apr 19, 2009 11:47 am

    RacingGreen schreefColon
    Bruno schreefColonAls je daarenboven Glossy zwarte accenten gaat spuiten is dat toch heel anders dan 1.6 mat plastiek zwart.
    Ik ga denk ik mijn spiegelkappen ook glossy zwart spuiten in navolging van de glossy zwarte rand rond de ruit en de glossy zwarte trophy inserts.
    Het enige wat me tegenhoudt is het feit dat ik ook met gunmetal accenten zit.


    Spiegelkappen zwart spuiten is een goed idee. Misschien dat ik deze dan ook maar ga doen. En inderdaad, blinkend zwart oogt niet zo goedkoop als van die matte plastiek...
    Dus tot nu toe heb ik als plannen; getinte hardtop, zwarte luchtinlaten, zwarte spiegelkappen. Nog iemand lumineuze ideeën?


    Neem aan dat je koplampen al gespoten zijn om het trophy effect te krijgen? Je kunt nog zwarte achterlichten plaatsen, tankdop spuiten, de verchroomde ijzers spuiten die net boven je tankdop zitten, zwarte rollhoops, zwarte trophy velgen, .. ja er is nog zoveel wat je kunt doen.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo apr 19, 2009 11:55 am

    De verchroomde stukken achteraan zou ik niet spuiten (de hechting zal niet optimaal zijn). Ik zou TF stukken kopen en deze spuiten. (ik denk dat ik er nog heb van Elton's TF)
    De Chrome stukken zijn verkoopbaar (aan TF eigenaars die voor de Chromelook gaan) Deze laatste heb ik ook nog liggen trouwens.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » zo apr 19, 2009 7:15 pm

    Bruno schreefColonDe verchroomde stukken achteraan zou ik niet spuiten (de hechting zal niet optimaal zijn). Ik zou TF stukken kopen en deze spuiten. (ik denk dat ik er nog heb van Elton's TF)
    De Chrome stukken zijn verkoopbaar (aan TF eigenaars die voor de Chromelook gaan) Deze laatste heb ik ook nog liggen trouwens.


    Ik dacht dat deze bij F en TF hetzelfde waren... maar..uhm.. dan hebben F-jes eindelijk iets wat mooier is dan de TF :P
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » ma apr 20, 2009 11:12 am

    Nem58 schreefColon
    RacingGreen schreefColon
    Bruno schreefColonAls je daarenboven Glossy zwarte accenten gaat spuiten is dat toch heel anders dan 1.6 mat plastiek zwart.
    Ik ga denk ik mijn spiegelkappen ook glossy zwart spuiten in navolging van de glossy zwarte rand rond de ruit en de glossy zwarte trophy inserts.
    Het enige wat me tegenhoudt is het feit dat ik ook met gunmetal accenten zit.


    Spiegelkappen zwart spuiten is een goed idee. Misschien dat ik deze dan ook maar ga doen. En inderdaad, blinkend zwart oogt niet zo goedkoop als van die matte plastiek...
    Dus tot nu toe heb ik als plannen; getinte hardtop, zwarte luchtinlaten, zwarte spiegelkappen. Nog iemand lumineuze ideeën?


    Neem aan dat je koplampen al gespoten zijn om het trophy effect te krijgen? Je kunt nog zwarte achterlichten plaatsen, tankdop spuiten, de verchroomde ijzers spuiten die net boven je tankdop zitten, zwarte rollhoops, zwarte trophy velgen, .. ja er is nog zoveel wat je kunt doen.


    Mijn koplampinserts zijn niet gespoten. Ben eerlijk gezegd niet op zoek naar het 'trophy effect'. Ik vind gewoon dat zwarte accenten de auto een pak stoerder maken. Die tankdop is ook nog een te overwegen optie - bedankt.
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » ma apr 20, 2009 12:31 pm

    Dan is en blijft zwarte inserts ook een mooie optie RacingGreen :wink:
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » ma apr 20, 2009 12:35 pm

    Mr. Dj M. schreefColonDan is en blijft zwarte inserts ook een mooie optie RacingGreen :wink:


    ik zal ze in overweging nemen :)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten