BUTTON_POST_REPLY 339 berichten
MGF snel?
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    MGF snel?

    door RacingGreen » vr apr 17, 2009 8:57 am

    Zijn er mensen die zich af en toe eens goed uitleven met hun MGF? Ik bedoel dan spurtjes trekken tegen andere weggebruikers (uiteraard op een veilige en verantwoorde manier)...
    Ik moet zeggen dat ik me nogal snel uitgedaagd voel om hem even de sporen te geven. Zeker als de zoveelste Johnnybak met vuistdikke uitlaat in mijn gat komt hangen.

    Heb gelukkig al meer winst als verlies op mijn balans kunnen zetten. Vorige week echter verloren tegen een Opel Vectra GTS. Man dat ding was snel. Denk dat het de versie met 230pk was...

    Vertellen jullie eens wat over jullie 'kills' en verliesbeurten :-)

    Ben er zeker van dat niet iedereen rijdt als een gentleman (tenzij het vrouwtje er naast zit)
  • StevenMG
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON ma dec 15, 2008 6:59 pm
    WoonplaatsCOLON Berchem

    door StevenMG » vr apr 17, 2009 8:59 am

    Gisteren een mini cooper S er nog afgetrokken :thumbsup:
    K'voel mij ook nogal snel uitgedaagd :lol:
    MGTF160 '03 Xpower grey.
    mods: DVA K06A kit, Piper 4-2-1, Piper sportkat., Daytona, Vader intake, Gaz suspension kit,...
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » vr apr 17, 2009 9:04 am

    De tijd om mijn ego te strelen met het sneller weg zijn bij stoplichten en dergelijk heb ik al lang achter me liggen. Ik voel me zoizo niet bij dat soort gasten thuis :wink:

    Bovendien maakt je met dat gedrag absoluut een slechte beurt bij de rest van het wegverkeer en de mensen die in de buurt zijn.

    Maar natuurlijk weet ik na een aantal jaren in mijn F waar de sterke kanten van de auto zitten. En ja ik rijd rondjes rondom zo'n standaard boxter ding. Iets wat 10 km verderop een zeer vertwijfelde Duitser met argusogen rondom mijn F deed lopen, vertwijfeld wat er bij hem en zijn Uebermachine mis was.

    Overigens maakt het bij ons niets, maar dan ook helemaal niets uit of mijn vriendin wel of niet erbij zit. Ze is niet zo bang. En dat geld voor meer hier op het forum!

    BTW auto leren rijden doe je beter in een oudere auto, ik houdt mijn kunst liefst bij in mijn andere MG.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » vr apr 17, 2009 9:08 am

    StevenMG schreefColonGisteren een mini cooper S er nog afgetrokken :thumbsup:
    K'voel mij ook nogal snel uitgedaagd :lol:


    mini cooper S :shock:
    eentje met 163pk? heb jij je MG getuned of misschien de 160pk versie?
    Heb ook toevallig eens een keertje tegen een cooper S geracet. Op een lang recht stuk kon hij niet uitlopen maar ik kwam ook niet dichterbij... Hij bleef zo'n 20 meter voor me. Ik vond het toch geen slechte prestatie van mijn beestje met 120pk. Die cooper S'en staan bekend als scheurijzers maar ik was niet bepaald onder de indruk. Proficiat met je kill - moet wel een fijn gevoel geweest zijn hehe.
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » vr apr 17, 2009 9:12 am

    Kasper schreefColonDe tijd om mijn ego te strelen met het sneller weg zijn bij stoplichten en dergelijk heb ik al lang achter me liggen. Ik voel me zoizo niet bij dat soort gasten thuis :wink:

    Bovendien maakt je met dat gedrag absoluut een slechte beurt bij de rest van het wegverkeer en de mensen die in de buurt zijn.

    Maar natuurlijk weet ik na een aantal jaren in mijn F waar de sterke kanten van de auto zitten. En ja ik rijd rondjes rondom zo'n standaard boxter ding. Iets wat 10 km verderop een zeer vertwijfelde Duitser met argusogen rondom mijn F deed lopen, vertwijfeld wat er bij hem en zijn Uebermachine mis was.

    Overigens maakt het bij ons niets, maar dan ook helemaal niets uit of mijn vriendin wel of niet erbij zit. Ze is niet zo bang. En dat geld voor meer hier op het forum!

    BTW auto leren rijden doe je beter in een oudere auto, ik houdt mijn kunst liefst bij in mijn andere MG.


    We hebben hier te maken met een verstandige chauffeur :-)
    Mijn jaren van verstand komen nog, maar momenteel streel ik alvast nog mijn ego door iemand eraf te trekken aan de lichten.
    Wat bedoel je precies met die uitspraak die ik in het vet heb gezet? Heb je een Porsche Boxster vernederd? Die oude versies kan ik nog geloven maar de recente versies hebben ondertussen een pak meer pk's (maar zijn volgens mij ook zwaarder en luxueuzer geworden). Tegen een oude boxster wil ik mijn kans ook wel eens wagen.
  • StevenMG
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON ma dec 15, 2008 6:59 pm
    WoonplaatsCOLON Berchem

    door StevenMG » vr apr 17, 2009 9:19 am

    RacingGreen schreefColonmini cooper S :shock:
    eentje met 163pk? heb jij je MG getuned of misschien de 160pk versie?
    Heb ook toevallig eens een keertje tegen een cooper S geracet. Op een lang recht stuk kon hij niet uitlopen maar ik kwam ook niet dichterbij... Hij bleef zo'n 20 meter voor me. Ik vond het toch geen slechte prestatie van mijn beestje met 120pk. Die cooper S'en staan bekend als scheurijzers maar ik was niet bepaald onder de indruk. Proficiat met je kill - moet wel een fijn gevoel geweest zijn hehe.


    Idd. scheelde echt wel weinig hoor, hij bleef meer naast mij hangen :lol:
    In iedergeval, ik geef gewoon me gas als ik zie dat degene naast me aan de lichten er wel zin in heeft. Zelf daag ik de mensen niet uit hoor :lol:
    MGTF160 '03 Xpower grey.
    mods: DVA K06A kit, Piper 4-2-1, Piper sportkat., Daytona, Vader intake, Gaz suspension kit,...
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » vr apr 17, 2009 9:22 am

    StevenMG schreefColonIdd. scheelde echt wel weinig hoor, hij bleef meer naast mij hangen :lol:
    In iedergeval, ik geef gewoon me gas als ik zie dat degene naast me aan de lichten er wel zin in heeft. Zelf daag ik de mensen niet uit hoor :lol:


    Ik daag ook niet uit maar als degene naast me ineens wegsprint bij groen licht dan ga ik er achteraan :-)
    Heb je nog foto's van je MG? Aan je avatar te zien is het wel een mooi exemplaar. Zelf droom ik ook nog van zwarte velgen (en misschien een getinte achterruit op de hardtop).
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr apr 17, 2009 9:39 am

    Goh .... 't zijn niet de dingen die we ambiëren of onthouden.

    Ik herinner me eerder een aantal leuke sprints en ritjes
    - zoals die keer op de express weg met een te snelle Mercedes en een te trage Golf. Bij elk verkeerslicht ging er wel 1 van ons 3-en eerst en staan en trokken we allemaal vlotjes door. Tijdens en op het einde van de rit de nodige duimen in de lucht en het wederzijds respect, of je nu trager was of sneller.... we hadden ons allemaal goed geamuseerd en dat was leuk.
    - zoals die keer op weg naar Nieuweghijn (sp?), waar we echt snel moesten zijn.... De weg samen afgelegd met een Monegask in z'n Benz. Af en toe eens wisselen van kop positie en duimpjes in de lucht. Dat zijn dingen die bij blijven
    - zoals die keer met de Britse Porsche Boxster richting kust.... hij maakte er een kunst van om op de motor te remmen en samen ging het wel vlot (het leeghalen van de tank ;) )
    - zoals die keer met de Britse Lotus Elise op de E17.... leuk optrekken en hij was inderdaad sneller .... dezelfde avond wel nog het interieur mogen afbreken om de Slick Shift opnieuw vast te zetten.
    - ....

    Veel leuker dan sprintjes waar afgunst en mogelijke agressie kan gescoort worden.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • StevenMG
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON ma dec 15, 2008 6:59 pm
    WoonplaatsCOLON Berchem

    door StevenMG » vr apr 17, 2009 9:57 am

    ErikB schreefColonGoh .... 't zijn niet de dingen die we ambiëren of onthouden.

    Ik herinner me eerder een aantal leuke sprints en ritjes
    - zoals die keer op de express weg met een te snelle Mercedes en een te trage Golf. Bij elk verkeerslicht ging er wel 1 van ons 3-en eerst en staan en trokken we allemaal vlotjes door. Tijdens en op het einde van de rit de nodige duimen in de lucht en het wederzijds respect, of je nu trager was of sneller.... we hadden ons allemaal goed geamuseerd en dat was leuk.
    - zoals die keer op weg naar Nieuweghijn (sp?), waar we echt snel moesten zijn.... De weg samen afgelegd met een Monegask in z'n Benz. Af en toe eens wisselen van kop positie en duimpjes in de lucht. Dat zijn dingen die bij blijven
    - zoals die keer met de Britse Porsche Boxster richting kust.... hij maakte er een kunst van om op de motor te remmen en samen ging het wel vlot (het leeghalen van de tank ;) )
    - zoals die keer met de Britse Lotus Elise op de E17.... leuk optrekken en hij was inderdaad sneller .... dezelfde avond wel nog het interieur mogen afbreken om de Slick Shift opnieuw vast te zetten.
    - ....

    Veel leuker dan sprintjes waar afgunst en mogelijke agressie kan gescoort worden.


    Idd. het is gewoon om het rijden plezant te houden :lol:
    Het gaat niet om agressie ofzo...aan de volgende lichten lachten we gewoon tegen elkaar en reden verder rustig.
    MGTF160 '03 Xpower grey.
    mods: DVA K06A kit, Piper 4-2-1, Piper sportkat., Daytona, Vader intake, Gaz suspension kit,...
  • StevenMG
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON ma dec 15, 2008 6:59 pm
    WoonplaatsCOLON Berchem

    door StevenMG » vr apr 17, 2009 10:01 am

    RacingGreen schreefColonIk daag ook niet uit maar als degene naast me ineens wegsprint bij groen licht dan ga ik er achteraan :-)
    Heb je nog foto's van je MG? Aan je avatar te zien is het wel een mooi exemplaar. Zelf droom ik ook nog van zwarte velgen (en misschien een getinte achterruit op de hardtop).


    Er staan verschillende foto's in de diverse topics in de MG projects afdeling. :lol:

    topics:
    (als je dit in de zoekfunctie zoekt vind je wel een aantal foto's)
    *gaz suspension kit
    *Seat splitter
    *VVC160 conversie
    MGTF160 '03 Xpower grey.
    mods: DVA K06A kit, Piper 4-2-1, Piper sportkat., Daytona, Vader intake, Gaz suspension kit,...
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

    door Wiellem » vr apr 17, 2009 10:16 am

    Echt racen doe ik eigenlijk nooit wel af en toe toch nog even snel er voorbij gaan omdat de MG dit kan.

    En soms trek ik te hard op als ik ergens voor wil gaan waardoor hij gaat slippen maar dat is per ongeluk banden zijn behoorlijk duur :(
  • Avatar gebruiker
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

    door RSV » vr apr 17, 2009 10:45 am

    Ik ben die stoplichtsprintjes fase ook al gepasseerd,maar het valt wel op dat men je sneller uitdaagd als je in een MG rijd dan in gezinswagen.
    En dan wil de oudere ik toch ook al eens op mijn strepen staan :oops:
    Ik denk dat onze F of TF jes gezien hun leeftijd en geringe pk's nog aardig mee kunnen met de vergelijkbare roadsters.
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » vr apr 17, 2009 10:54 am

    De knuppel in het hoenderhok,

    120 pk is echt niet meer wat het geweest is, ik persoonlijk heb het al herhaaldelijk tegen snelle dieseltjes moeten afleggen, een beetje moderne Audi of VW station, wint het toch echt van me bij het stoplicht...

    maar als we dan bij een bocht komen of leuker nog een droge rotonde daar laat je dan het werkelijke verschil zien.

    Met regelmaat haal ik bij stoplichten nog goed door tot het rood in de 2de versnelling, maar voor mezelf, niet met een auto naast me..

    Ik zal het ook wel ontgroeit zijn..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » vr apr 17, 2009 11:12 am

    Even "Off-topic" race verhaal :)

    Kom terug van de bios uit hoogeveen met 3 maatjes van me. ( juist dus niet in een MG) Volgens mij waren we net naar de ( toen nieuwe ) Batman geweest. Maatje van mij rijd in de 3.0 V6 Diesel espace van zijn vader ( voor wie hem niet kent. 188 PK 350 NM koppel 1950 KG en de aerodynamica van een stacaravan)..

    We rijden meppel binnen vanaf de wijk ( wie er is gereden heeft kent het wel ) stoplicht, kruising en 2 banen recht door ( op de rechterbaan kan je ook rechts afslaan).

    We komen op die kruising afrijden en ja hoor.. Batman's auto stond al te wachten op ons op de rechter helft ( wij noemen "getunede auto's " de auto van batman)

    Tribals, sideskirts, van die banen onder de achterbumper om de auto op hoge snelheid beter aan de weg te laten kleven en voor de afvoer van de wind..... 2 dikke uitlaatpijpen diameter rioolbuis..een geluidsinstallatie ( met bijpassende muziek ) die de auto meer laat trillen dan dat het daadwerkelijk in staat is om muziek te produceren, nog net geen spinners en dat allemaal in een Suzuki liana 1.6 ( of soortgelijk niets voorstellende auto) ( door alle batman vermommingen zag ik de werkelijke auto niet meer..

    Met daar in 4 sjonnies ( de 1 nog lelijker dan de ander ) met de petjes achterste voren zit mee te beuken op de trillingen in de auto waarbij de bestuurder nog net niet met handschoentjes zijn race stuurtje vast houd..

    Daar staan wij dus naast...... Elroy ( s2000 man) zit achter mij en ik zit voorin ( warme dag, ramen open hangt hij uit het raam) op een schreeuwende, uitdagende, met hoge kinderlijke stem te roepen: WIj zijn lekker toch sneller! Ja wij zijn sneller! ( waar ik uiteraard mee deed)

    DUs.. Sjohhnie 1 met race handschoentje kijk stoer vanonder zijn petje omhoog met een serieuze blik en geef even een beetje gas.. steeds het pedaal aantikken... ZO van, dacht het niet... :D haha

    Dus ik kijk naar patrick de bestuurder waarop de volgende woorden volgenden, zonder dat ik wat hoefde te zeggen.. : "komt goed jonkie"

    duurde iets van 20 seconden voordat hij op groen zou springen en de bestuurder van de batmobile had gewenst dat hij handschoentjes aanhad want het zweet stond hem in de handjes en de toeren liepen steeds verder op ( om vervolgens de koppeling los te laten om zo zo hard mogelijk weg te rijden )..

    Ligt op groen en ja hoor.. Piepende banden naast ons trekken we gelijk op weg.. Elroy en ik uit het raam: "kom dan, kom dan kom dan mietjes! :P "

    tot de 30 km per uur ging het gelijk op. Toen kwam de espace met de kickdown, en die jongens zagen een stacaravan bij hun wegtrekken alsof ze stil stonden.. :lol: :lol: :lol:

    Volgende stoplicht wij staan stil..

    Sjohnnie en Co komen naast ons staan.. Bestuurder durft niet op te kijken, Wij liggen dubbel in de auto, en volgens mij heb ik nog nooit vrienden ( sjohnnie 2,3 en 4 ) zo hard hun eigen vriend zien uitlachen omdat hij net vernederd is.. en dat allen door een snelle stacaravan..


    Ik had in ieder geval in tijden niet zo gelachen, en sjohnnie brasco spaart hopelijk voor een echte auto... 8)

    The end..
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » vr apr 17, 2009 11:44 am

    Een tweetal weken geleden ook nog een leuke ervaring gehad. Ik reed van een rond punt af en de VW Polo voor mij gaf goed gas, dus ik erachter mooi volgen. Hij wilde wel degelijk van me wegkomen want we reden toch onverantwoord hard op een baantje van 70.
    Op een gegeven moment komen we op een nieuw rond punt. De VW Polo ging er echt snel over (bij mij brak de achterkant uit bij het uitrijden, ff snel tegengestuurd met gierende banden hehe) maar ik kon hem netjes volgen. Toen volgde een lang recht stuk maar ik denk dat hij besefte dat het een verloren zaak was. Na weeral een rotonde bleef hij netjes op het rechtse baanvak en ben ik hem langs links voorbijgereden. He has witnessed the power of MG! haha

    Ander verhaal -> goed meegereden met bmw 7 (niet recentste model), na rond punt gaf deze vol gas. Kon volgen tot 110-120 en toen was het bye bye MG :-( Geen schande want een 7 reeks is ook niet niks natuurlijk.

    Toch is het elke keer genieten als ik iemand mijn racing green kont kan laten zien. Er zijn veel mensen die denken dat zo'n MGtje niet vooruit gaat. Ik bewijs hen graag het tegendeel.
BUTTON_POST_REPLY 339 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten