Nu komen er bij beter weer hopelijk 17" Trophy velgen onder met Toyo T1-S banden en hoop ik dat het probleem dan opgelost is omdat ik denk dat het in het profiel van de nieuwe banden zit.
Omdat ik de F dan zo wil zetten dat het qua hoogte er mooi uit ziet moet de auto dan toch weer opnieuw uitgelijnd worden (@Zajagoewar misschien omdat ik mijn garage hiervoor niet meer vertrouw gezien de problemen die ik nu ervaar)
Nu leek dit me een geschikt moment om PU bushes te monteren. Ik weet dat sommigen er echt in geperst moeten worden. Maar is dat ook zo met de PU bushes die uit 2 delen bestaan, met een stalen bus erin ?
http://www.deflex.co.uk, zoals geadverteerd in Total MG november 2004
Wat betreft de Poll:
Ook zou ik graag een keer andere (instelbare) dempers willen hebben. De dempers hebben bij een F een hele milde demping omdat het hydragas systeem al een zekere demping geeft. Daarom zitten de dempers bij een F op een plek die niet zo stevig is. Als je nu Spax of Koni instelbare dempers koopt en je zet ze op een hoge demping kopen er zulke krachten op het chassis te staan dat het metaal waar de dempers vast zitten kan scheuren (op de lasnaden dacht ik). MS verkoopt brackets die in plaats gelast dienen te worden om dit te voorkomen:
Dit is me iig te extreem, ik ga geen brackets in de F laten lassen.
Het is dus de vraag of ik de wagen nog stugger wil maken als ik straks 17" velgen met platte bandjes heb met de mogelijkheid de boel kapot te rijden. Een alternatief is een setje Bilstein dempers van Techspeed zien te bemachtigen die perfect op een F met lowering knuckels (die ik heb) afgesteld zouden moeten zijn.



