BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
Trillende snelheidsnaald (27/03/2003)
  • Alain mgf

    Trillende snelheidsnaald (27/03/2003)

    door Alain mgf » vr maart 19, 2004 4:16 pm

    Hoi,

    Ik vervoeg binnenkort de MGF club,
    dit via een kennis die zijn MGF verkoopt.

    Nu viel me tijdens een testrit op, dat de naald van de snelheidsmeter nogal trilde.

    Is dit normaal bij een MGF, of moet ik me binnenkort aan kosten verwachten ?

    Alvast bedankt

    PS leuke site trouwens
    ------------------
    Reply Christophe

    Ik denk dat dit een gekend ziekte is bij de MG F.

    De mijne heeft dit althans ook, kdenk niet dat dit iets om je zorgen over te maken.

    --------------------------
    Reply ErikB Antwerp
    from memory, so...

    Als ik het goed voorheb is het inderdaad een probleempje dat wel meer voorvalt bij MkI MGF's. Het zou meestal een oorzaak hebben bij de manier waarop de kabel naar het instrumentenpaneel loopt. Een te korte bocht of een ongelukkige opeenvolging van kleinere bochtjes, maar eveneens een gebrek aan smering van de kabel in z'n behuizing en aan de uiteinden zou dit probleem kunnen veroorzaken.

    De MkII's en TF-en hebben hier geen last van aangezien hun speedo door de MEMS gestuurd wordt.

    Hope This Helps

    en euh welkom bij de "club" Alain
    --------------------------
    Reply Bruno

    Klopt volledig wat Erik daar zegt, maar je moet wel heel voorzichtig te werk gaan als je zulk een kabel wil smeren.

    Een kruipolie is niet goed daar het gewoon uit de kabelhoes loopt en dus niet blijft zitten.

    Een vloeibaar vet (dat stolt): Zeker niet goed, daar het vuil aantrekt waardoor het geheel gewoon vastloopt, en daarenboven wordt zo een stollend vet onder invloed van koudere temperaturen nog dikker met het zelfde "vastloop-probleem".

    Er zijn maar enkele produkten die hiervoor in aanmerking komen.

    Bv : HT-oil van het merk "Kent" (te kriig bij de meeste garages) of een ander teflon-achtig produkt dat niet stolt maar ook niet loopt, en zeker niet te hard kleeft.
    --------------------------
    Reply ErikB Antwerp

    nice one Bruno . . . ervaring met dit probleem ?

    Enig idee waarvoor HT (van HT-oil) staat, of is het juist maar de naam ? (uit interesse, want onze speedo heeft bovenvernoemd probleem niet, enkel dat ie nogal snel de hoogte in gaat, hehe
    ---------------------------------
    Reply Bruno

    Ik zou het niet weten, kijk enkel naar mijn toerenteller !! hehehe
    Neen, inderdaad, ik heb ook een mkI, maar ik lig van dat probleem dus echt niet wakker. Ik heb het euvel dus ook nog niet proberen te verhelpen, omdat het mij dus niet stoort.
    HT staat voor High temperature (+230°c) . Het produkt is een soort synthetische olie dat ideaal is voor het smeren van kabels, flexibele aandrijvingen, kettingen, en tandwielsystemen. Het stolt niet maar vloeit ook niet. Het wordt een soort gel die bijna niet kleeft, ideaal dus voor die toepassing.
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten