BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
reservewiel vast
  • jaapieooo
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 525
    GeregistreerdCOLON zo feb 08, 2009 9:44 pm
    WoonplaatsCOLON Enschede
    CONTACTCOLON

reservewiel vast

door jaapieooo » ma apr 06, 2009 3:22 pm

Hallo allemaal,

ik heb een probleempje, ik wilde nu ik de kappen onder de voorkap verwijderd had ivm het ruitenwisser probleem de voorkant eens grondig reinigen. Bij het verwijderen van het reservewiel stuit ik direct op een probleem.

Deze zit muurvast en is met geen mogelijkheid los te krijgen, waar komt de andere kant van de dop terecht en kan ik daarbij om iets af te zagen? Met geweld lukt het ook niet en wordt er ook niet mooier op allemaal!

Alvast bedankt!
    Voor het mooie weer: Vespa LX Touring
    Voor dagelijks gebruik: Volvo V50 en Panda
    Voor in de stad: Vespa LX
    Voor de hobby: Piaggio Ape en een Carter Interceptor Buggy
    Voor de Carbagerun: Volvo 850 2.5 20V GLT estate (Lego auto) Verkocht :-(
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » ma apr 06, 2009 4:11 pm

Zoals ik laatst al aangaf:
    http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=7686

En je kunt vanaf de andere zijde volgens mij niets afzagen daar de moer in het plaatwerk vastzit.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma apr 06, 2009 8:26 pm

Demor schreefColonZoals ik laatst al aangaf:
    http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=7686

En je kunt vanaf de andere zijde volgens mij niets afzagen daar de moer in het plaatwerk vastzit.

Zo uit m'n hoofd zit er een plaatje ijzer tegen het plaatwerk gelast met een paar hechtlasjes. Moeilijk om daar iets aan te doen dus :cry:

Maar met een beetje geluk moet je met een 1/4" rateltje en dop 8mm(?) de twee plastic moertjes los kunnen krijgen. Met het losnemen van dezelfde moertjes meer naar boven toe, moet de kap eenvoudig los te nemen zijn, ook met het reservewiel in situ.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • StevenMG
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON ma dec 15, 2008 6:59 pm
    WoonplaatsCOLON Berchem

door StevenMG » ma apr 06, 2009 9:16 pm

Ik ken dat probleem, heb net hetzelfde gehad. Ik heb eerst de plastiek dop weggeslepen zodat de draadstang zichtbaar werd, vervolgens een stuk van de draadstang afgeslepen totdat ik het reservewiel kon verwijderen.
    Ik weet niet of je er gemakkelijk aan kan met een gewone slijpmolen. Ik heb er een op perslucht gebruikt, die zijn veel compacter.
    Eens dat je reservewiel uit de weg is kan je dat allemaal veel gemakkelijker oplossen. :lol:

PS: probeer misschien eerst op een andere manier, bij mij was er geen andere oplossing.
    Laatst bijgewerkt door 1 op StevenMG, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGTF160 '03 Xpower grey.
    mods: DVA K06A kit, Piper 4-2-1, Piper sportkat., Daytona, Vader intake, Gaz suspension kit,...
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma apr 06, 2009 9:23 pm

Kruipolie door een gaatje van het reservewiel op de schroefdraad spuiten, en na een tijdje te hebben laten trekken, een waterpomp tang op de plastiek greep van de schroef zetten en los draaien.
    Met een waterpomptang moet het zeker lukken , maar je plastiek dop is dan wel beschadigd. Nieuwe vind je echter heel frequent voor een appel en een ei.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • StevenMG
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON ma dec 15, 2008 6:59 pm
    WoonplaatsCOLON Berchem

door StevenMG » ma apr 06, 2009 9:25 pm

Bruno schreefColonKruipolie door een gaatje van het reservewiel op de schroefdraad spuiten, en na een tijdje te hebben laten trekken, een waterpomp tang op de plastiek greep van de schroef zetten en los draaien.
    Met een waterpomptang moet het zeker lukken , maar je plastiek dop is dan wel beschadigd. Nieuwe vind je echter heel frequent voor een appel en een ei.

Dit had ik ook geprobeerd, bij mij was er geen hulp meer te bieden :lol:
    MGTF160 '03 Xpower grey.
    mods: DVA K06A kit, Piper 4-2-1, Piper sportkat., Daytona, Vader intake, Gaz suspension kit,...
  • jaapieooo
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 525
    GeregistreerdCOLON zo feb 08, 2009 9:44 pm
    WoonplaatsCOLON Enschede
    CONTACTCOLON

door jaapieooo » di apr 07, 2009 10:25 am

Bruno schreefColonKruipolie door een gaatje van het reservewiel op de schroefdraad spuiten, en na een tijdje te hebben laten trekken, een waterpomp tang op de plastiek greep van de schroef zetten en los draaien.

Was bij mij al te laat. De bout is aan de chassis kant los gegaan.
    Nu draait hij mee. Vanavond de haakse slijper erop zetten...
    Voor het mooie weer: Vespa LX Touring
    Voor dagelijks gebruik: Volvo V50 en Panda
    Voor in de stad: Vespa LX
    Voor de hobby: Piaggio Ape en een Carter Interceptor Buggy
    Voor de Carbagerun: Volvo 850 2.5 20V GLT estate (Lego auto) Verkocht :-(
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1