TT MK4
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

TT MK4

door Bruce » di maart 24, 2009 12:00 pm

Zoals jullie misschien al weten word er een MK4 versie van de TT uitlaat gemaakt, ik ben een beetje benieuwd wie daar interesse in heeft en wat de verschillen zijn met de MK3, een ervan is dat er sierstukken leverbaar zijn.

Lucas waarom heb jij eigenlijk gekozen voor een MK3?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » di maart 24, 2009 8:28 pm

En Lucas is die al onderweg of heb je hem al?
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

door lucas » di maart 24, 2009 10:51 pm

zou ik het nog durven posten .... dit komt van Neil himself .....

Mk 3 always was an exclusive order-only exhaust. Only 24 were ever made. The Mk4 is a mass produced item. The Mk3 is better made from better materials. Yours is a one off. Yours might be the only reissue to be made, a one off to special order. The Mk 4 is a cheaper version. The finishers for the Mk4 will retrofit the Mk1,2,&3.

Vandaar mijn keuze voor de MK3 re-issued exhaust en wat ook anderen hierover denken ... een echt collectors item :wink:
  • Rick
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » wo maart 25, 2009 12:38 am

Zo maak je jou 75LE nog exclusiever. :wink:
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » wo maart 25, 2009 9:45 am

Aa op die manier...

Ik vind het toch echt een beetje jammer, de TT was met de eerste oplage van 20 stuks echt een legende, een cult uitlaat... De mk2 kwam er als een echt eerbetoon aan Trevor vond ik nog net gaan.
    De MK3 daarintegen was vond ik net op de grens, er was nog wel wat vraag naar de TT maar die werd toch al geproduceerd om wat aan te verdienen geloof ik.

Ik hou het GB forum een beetje in de gaten en er is eigenlijk helemaal geen echte vraan meer naar de TT, ja mensen vragen wel over een aftermarket uitlaat maar niet meer specifiek om de TT.

Nu met de Productie van de MK4 is Neal denk ik een beetje overboord gegaan, massa productie in minder goed staal, ik vind het echt wel een beetje jammer.

Maar Lucas een custom MK3 TT uitlaat speciaal voor jou is wel stoer, wil hij er misschien een plaatje op lassen met je naam, niemand die het ooit zal zien, maar wel een leuke gedachte?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331

door lucas » wo maart 25, 2009 12:04 pm

Bruce schreefColonAa op die manier...

Maar Lucas een custom MK3 TT uitlaat speciaal voor jou is wel stoer, wil hij er misschien een plaatje op lassen met je naam, niemand die het ooit zal zien, maar wel een leuke gedachte?

stel je voor dat de graveerder zich zou vergissen met het letterspel .... <Loek> ... klinkt goed maar dekt niet altijd de lading.
    Nee hoor, laten we het maar houden bij de pure gedachte ... stel je voor dat het plaatje van mindere kwaliteit zou zijn :wink:
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo maart 25, 2009 12:45 pm

Als er een plaatje op zou komen, zou ik er eentje kiezen met de tekst MG ROVER en de partnumber van een standaard uitlaat.... makkelijk voor de keuring :wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331

door lucas » wo maart 25, 2009 12:50 pm

ErikB schreefColonAls er een plaatje op zou komen, zou ik er eentje kiezen met de tekst MG ROVER en de partnumber van een standaard uitlaat.... makkelijk voor de keuring :wink:

Nu zeg je wat.... kan je me het partnummer bezorgen :?:
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » do maart 26, 2009 8:58 am

Oo dat is een goed idee, dan kan je hem er gewoon onder laten zitten.

Misschien kunnen ze dat erin stanzen voordat ze hem ver-chromen...
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » do maart 26, 2009 12:33 pm

Is de TT dan geen uitlaat die mag met de APK? :shock:
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » do maart 26, 2009 12:44 pm

In België hebben ze wat strengere regels voor de keuring dan in Nederland. Komt er zo'n beetje op neer dat de auto standaard moet blijven. dus geen tuning. ook geen verbeteringen als AP's e.d.

Mogelijk doen ze in Nederland ook moeilijk met een TT uitlaat hoor. die produceert aardig wat extra db's. Hoewel die voor zover ik weet geen onderdeel van de keuring uitmaakt. enkel de emissies.
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707

door Mr. Dj M. » do maart 26, 2009 12:53 pm

Klopt tveel db's mag niet maar is volgens mij ook geen onderdeel voor de APK. Maar mag je geen ap's monteren?!
    Dat is wel gestoord het zijn verbeteringen die orgineel op de auto kunnen zitten, je kan ze wellicht besteld hebben op je auto terwijl dat niet standaard was op het type. Stel je hebt af fabriek op je Tf135 de 11 spaaks laten moneteren met AP's dan zou dat toch ook problemen moeten geven, of zou dat terug te vinden zijn in de auto gegevens die de keurmeester te zien krijgt?

Vreemd in ieder geval, wordt tijd dat ze bij jullie in België qua regels eens gaan moderniseren dan :|
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » do maart 26, 2009 1:15 pm

Mr. Dj M. schreefColonIs de TT dan geen uitlaat die mag met de APK? :shock:

in Nederland wel, in België niet, en Lucas is een Belg.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » do maart 26, 2009 6:50 pm

Mr. Dj M. schreefColonVreemd in ieder geval, wordt tijd dat ze bij jullie in België qua regels eens gaan moderniseren dan :|

Ik ben bang dat voor het vaste land van Europa het net andersom is, overal zijn de regels strikter dan in Nederland.

In Duitsland moet je een attest hebben voor een andere maat velg of band, lowering pins hebben een certificaat van de TUV enz.

Maar de mooiste regel komt voor mij uit België: De schakelpook moet eenH patroon hebben met daarop aangegeven waar welke versnelling zit :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707

door Mr. Dj M. » do maart 26, 2009 8:16 pm

:roll: Oke, nou hebben we misschien toch een beetje geluk hier, maar die regel van het patroon op de pookknop, tja best nuttig :P