F RHD
  • waterpistool
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 112
    GeregistreerdCOLON vr jan 09, 2009 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    F RHD

    door waterpistool » vr maart 20, 2009 12:06 am

    De TF:

    Afbeelding



    Reeds niet echt tijd gehad om een topic te openen. Het een en ander is al veranderd aan de F. Hij is inmiddels ingevoerd en APK goedgekeurd en rijdt nu vrolijk rond.

    Bij deze wat foto's:

    Winterse glans nog voor de invoer
    Afbeelding

    Minimeet op het werk
    Afbeelding

    Afgelopen week voor het eerst open gereden. Kan niet wachten tot de zomer.
    Afbeelding


    Wat er allemaal is gebeurd:

    -Verlaagd naar originele hoogte -2cm extra
    -Witte knippers voor- en zijkant (met chrome bulbs)
    -Flatblade ruitenwissers
    -Led stadslichten
    -Fuseekogels + stuurkogels + 1 wiellager vervangen
    -Nieuwe automatten
    -KM teller ipv. mileteller van Bruno gekocht
    -2 nieuwe achterbanden
    -Bodem getectyleerd
    -Interieurlichten voorzien van witte leds(spiegel, klokjes, zijconsole, handschoenkast)
    -Afdekpaneel middenconsole mk2
    -Nieuwe remblokken achter
    -Uitlaat hittebestendig zwart gespoten
    -witte leds in de KM-teller
    -witte ledkentekenverlichting


    Nog te doen:

    -nieuwe plastic glaasjes kentekenverlichting (oude breken af)
    -schade herstellen in linkerachterscherm
    -rode remklauwen
    -grillgaas spuiten
    -koplampen spuiten (trophy)

    Voor de verlaging was ik naar Weusthof gereden. Lekker goedkoop, 15 euro. Hier bij Minor motorcars zou het 57,- zijn.

    Hierna is de auto ingevoerd bij de RDW. De keuring verliep soepel. Na een paar dagen het kentekenbewijs gekregen en meteen platen gemaakt. 2 weken later volgde de APK. In de tussentijd waren alle gebreken, die niet APK vereist waren, verholpen. Het betrof hierbij, 2 banden, stuurkogels, fuseekogels achter, 1 wiellager, remleiding te roestig. Aangezien de bodem erg droog en roestig was, heb ik deze kaal gemaakt en lekker dik in de tectyl gezet. Dit hielp zeker voor de APK goedkeuring en voorkomt verdere roestvorming.

    Foto tijdens de keuring
    Afbeelding

    Van de mijlenteller wilde ik af. Dus had ik via Bruno een KM teller kunnen bemachtigen. Na het monteren van de teller, was de stuurbekrachtiging behoorlijk sterk. Op de snelweg was de bekrachtiging gelijk aan bij stilstand. Een uur later viel de stuurbekrachtiging weg. Ikzelf had niet gedacht dat het aan de KM teller lag. Na het uitlezen bij Minor motorcars hier in Amsterdam, bleek het om de teller te gaan. Ik was namelijk 2 schroefjes vergeten te monteren op het elektrisch achterpaneel van de tellers. Na het monteren van de schroefjes was het probleem opgelost.

    Sinds de aanschaf van de F piept er achter iets irritants tijdens het rijden. Het geluid van staal op staal. Het bleek 1 remblokje die over zijn maximale overschrijding zit, waardoor er een waarschuwingsmetaalplaatje over de schijf gaat schuren. Uiteindelijk beide remblokken vervangen, na 2 maanden rijden in die piepherrie.

    Aangezien het afdekpaneel van de middenconsole van de F vervaagd was, werd het tijd voor een andere. Het mk2 model vond ik veel mooier dus die moest het worden. Naar weusthof gegaan en kon voor slechts 50 euro een console + schakelframe meenemen. Wel moest ik ook een andere middenconsole(waar de ashtray en sigarettenaansteker zit) erbij nemen omdat het anders niet zou passen. Na het monteren van het afdekpaneel + schakelframe bleek ik die console toch niet nodig te hebben gehad. :? (iemand nog een middenconsole nodig?) :wink:

    Het paneel moest wel een leuk kleurtje krijgen. Ik dacht aan bruin, maar die lak hadden ze bij de Brezan niet liggen. Ik wilde wel persé een voorbeeldkleur hebben, dus uiteindelijk werd het geen bruin, maar een kleur die eraan verwant is. Donkergoud. Een en ander gespoten, maar na het monteren en tijdens het rijden bleek de kleur me toch niet aan te staan. Eerder dacht ik al aan de kleur donker grijs metallic(modern kleurtje waar ook een TF in te vinden is) Deze kleur is het uiteindelijk toch geworden. Dus alles weer geschuurd en opnieuw gespoten. Het resultaat staat me nu wel aan.

    Wel is er een probleem bij gekomen. Het kachelbedieningspaneel van de mk 1 sluit namelijk niet aan op het afdekpaneel van de mk2 :lol: :roll: Ik heb geen zin om er een heel ander bedieningspaneel in te bouwen. Zelf denk ik aan een zelfgemaakte omleining wat de overlapping vloeiend maakt. Iemand nog een idee?

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Gisteren de bodem opnieuw even schoongemaakt en wat extra tectyl erover gespoten. Tevens de uitlaat zwart gespoten, want het zag er echt niet uit van achter. De bruin/grijszilveren uitlaat viel erg op. Dat is nu een stuk minder.

    Afbeelding
    Laatst bijgewerkt door 3 op waterpistool, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » vr maart 20, 2009 12:49 am

    Je maakt er heel veel werk van. Ziet er heel netjes uit. Maar zag ik ook al toen ik je spotte. Leuke frisse auto en denk dat je er heel veel plezier aan gaat beleven.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » vr maart 20, 2009 1:02 am

    Ziet er inderdaad goed uit. Tahiti Blue staat de MGF ook heel goed.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr maart 20, 2009 1:18 am

    Goudkleur was niet verkeerd qua look. de combinatie blauw - goud, moest ik IRL zien om een oordeel te vormen. De huidige kleur is hier bij sommigen gekend onder de HCR kleur. Bruce heeft dit ook.
    Wel zou ik zeker het afstandsplaatje monteren van de verwarming (ik heb nog één liggen van elton's TF). Je console is immers knap nu, maar de knappe look wordt te niet gedaan door het slordige "niet aansluiten" ervan.
    Verder knappe wagen, met nog veel potentieel om knap verder te modificeren. Ga zo door !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr maart 20, 2009 1:23 am

    beslist een mooie kleur. altijd al fan geweest van donker blauw :)
    goede keuze om het goudbruin weer over te spuiten, het is misschien persoonlijk maar mij kan het niet bekoren. het donkergrijs vind ik een hele goede keuze :thumbsup:
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » vr maart 20, 2009 9:56 am

    Echt werk van gemaakt, top Waterpistool! Je gouden middenconsole is zeer apart, staat op zich best leuk, maar eigenlijk beetje te fout. Het bronskleurige is echt de goede keuze geweest, staat ook erg mooi bij het blauwe exterieur.

    Over ruim een jaar hoop ik dit soort dingen ook te kunnen gaan doen :D

    ps. Nog plannen voor het ombouwen naar LHD?
    Laatst bijgewerkt door 1 op Mr. Dj M., in totaal 0 keer bewerkt.
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » vr maart 20, 2009 10:50 am

    Je bent al aardig bezig geweest! :thumbsup:
    Ken je de eigenaar van die andere F en heeft hij/zij zich geregistreerd?
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • waterpistool
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 112
    GeregistreerdCOLON vr jan 09, 2009 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door waterpistool » zo maart 22, 2009 1:15 am

    Bruno schreefColonGoudkleur was niet verkeerd qua look. de combinatie blauw - goud, moest ik IRL zien om een oordeel te vormen. De huidige kleur is hier bij sommigen gekend onder de HCR kleur. Bruce heeft dit ook.
    Wel zou ik zeker het afstandsplaatje monteren van de verwarming (ik heb nog één liggen van elton's TF). Je console is immers knap nu, maar de knappe look wordt te niet gedaan door het slordige "niet aansluiten" ervan.
    Verder knappe wagen, met nog veel potentieel om knap verder te modificeren. Ga zo door !


    Past het afstandsplaatje op dit kachelblok? Als hij past neem ik hem graag van je over. Het ziet er inderdaad niet uit, maar het is ook nog niet af :)

    Rick schreefColonJe bent al aardig bezig geweest! :thumbsup:
    Ken je de eigenaar van die andere F en heeft hij/zij zich geregistreerd?


    Ja, ik weet wel wie het is. Hij heeft zich niet geregistreerd. Het is niet zo'n forumganger.

    Mr. Dj M. schreefColonEcht werk van gemaakt, top Waterpistool! Je gouden middenconsole is zeer apart, staat op zich best leuk, maar eigenlijk beetje te fout. Het bronskleurige is echt de goede keuze geweest, staat ook erg mooi bij het blauwe exterieur.

    Over ruim een jaar hoop ik dit soort dingen ook te kunnen gaan doen :D

    ps. Nog plannen voor het ombouwen naar LHD?


    Inderdaad, het goud deed me aan iets anders denken, van die gouden kerststerren.

    Ombouwen ga ik zeker niet doen. Ik vind hem zo juist goed. Kan iedereen zien dat hij echt uit de UK komt.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » zo maart 22, 2009 1:27 am

    waterpistool schreefColonIk vind hem zo juist goed. Kan iedereen zien dat hij echt uit de UK komt.


    Iedereen? ik niet :lol: :lol:
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma maart 23, 2009 8:11 pm

    Al mooi werk verricht en een extra :thumbsup: om even iets anders te proberen (goudkleurige middenconsole).
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • waterpistool
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 112
    GeregistreerdCOLON vr jan 09, 2009 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door waterpistool » di apr 14, 2009 9:53 pm

    Even een update:

    De witte leds zitten inmiddels overal in. Dus overal in het dashboard en ook als kentekenverlichting.

    Hierbij een pic van de tellers met witte leds:

    Afbeelding

    Ook is de F eindelijk uitgelijnd. Dat was eerst niet mogelijk omdat de moer aan de spoorstang niet gangbaar was. Deze is nu gangbaar gemaakt.

    De roest wordt nog behandeld met oa. tectyl.

    Afbeelding


    Verder heb ik gister in het donker een kunstof bumper van een busje geraakt aan de zijkant met de F. Er zitten nu wat krasjes op. Deels heb ik al veel weggewerkt met commandant 4. Morgen ga ik de hele wagen maar eens doen. Alleen de delen die wat dof zijn dan.


    Fototje van de gespoten uitlaat:
    Afbeelding
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » di apr 14, 2009 10:03 pm

    waterpistool schreefColonHierbij een pic van de tellers met witte leds:

    Afbeelding

    Ziet er goed uit!
    Hoeveel leds heb je nodig voor het hele interieur en ben je er lang mee bezig geweest?
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • waterpistool
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 112
    GeregistreerdCOLON vr jan 09, 2009 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door waterpistool » di apr 14, 2009 10:11 pm

    Rick schreefColon
    waterpistool schreefColonHierbij een pic van de tellers met witte leds:

    Afbeelding

    Ziet er goed uit!
    Hoeveel leds heb je nodig voor het hele interieur en ben je er lang mee bezig geweest?


    2 x t10 voor de binnenspiegel
    2 x c5w bij de voetenruimtes
    1 x c5w in het dashboardkastje
    1 x t5 voor de olietemp.metere
    4 x t5 voor de teller (de waarschuwingslampjes heb ik niet vervangen voor leds)

    En dan voor de kentekenverlichting nog 2 x c5w.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di apr 14, 2009 10:12 pm

    Misschien eens er eens foto in het donker van maken zonder flits. Ook van de middenconsole. Wel mooi zo te zien in ieder geval. Heb je het gele venstertje ook weggehaald dat voor de lampjes zit ?

    Commandant 4 ? Ach ja, daar deden wij in het leger de tanks mee :? Goed oppassen met zo'n producten, daar ze dikwijls te krachtig zijn en moeten nabehandeld worden met 2 andere producten (compound en polish)
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » di apr 14, 2009 10:31 pm

    waterpistool schreefColon2 x t10 voor de binnenspiegel
    2 x c5w bij de voetenruimtes
    1 x c5w in het dashboardkastje
    1 x t5 voor de olietemp.metere
    4 x t5 voor de teller (de waarschuwingslampjes heb ik niet vervangen voor leds)

    En dan voor de kentekenverlichting nog 2 x c5w.

    Waar heb je deze besteld?

    Ik zou inderdaad ook nog wat meer foto's willen zien.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten