door Kasper » vr maart 13, 2009 10:51 am
Voor een goed begrip van de LR pakking moet je even teruggrijpen naar de ontstaansgeschiedenis. De pakking is ontwikkeld omdat frot dacht daarmee een ander kwaliteitsimago te kunnen verkrijgen. m.a.w. het is een poging om te zeggen dat daarmee de problemen opgelost zouden zijn.
Natuurlijk is het dat niet, want het probleem van HGF bij een F ligt helemaal niet bij de pakking maar in het koelsysteem. Een andere pakking kan dat probleem niet oplossen!
Wel nu:
De 1.8 K motoren in een F hebben losse cilinderbussen. als deze perfect uitgelijnd zijn, dan zullen wellicht een aantal mensen de voorkeur aan LR geven. Deze pakking is echter veel dunner en kan geen hoogteverschillen opvangen, iets wat met de OEM pakking wel kan.
Laat dus beter eerst even bezien wat het probleem is vooraleer te kiezen voor een bepaalde pakking.
Daarnaast zijn er nog wel wat andere alternatieven.
MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel