slot bestuurderskant weigert alle medewerking :(
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    slot bestuurderskant weigert alle medewerking :(

    door philipvanv » ma feb 16, 2009 8:25 pm

    Hallo, sinds enkele maanden heb ik mijn droomauto, de prachtige MGF, bj '98.

    Jammer genoeg heb ik nu een klein "mankementje". Het slot langs de bestuurderskant doet helemaal niets meer :( Ik kan het slot niet meer openen met de afstandsbediening, sleutel of langs de binnenkant.

    Ik moet zeggen dat het nogal redelijk genant is om ergens toe te komen met deze prachtige wagen die ik dagelijks gebruik, en dan over de middenconsole te moeten kruipen met mijn 1m95 en er langs de passagierskant uit te kruipen :s

    Ik heb ondertussen al bijna het hele forum nagelezen (ook omdat er veel interessante zaken tussen staan ;) ) maar heb de oplossing hier precies niet gevonden. Weet er iemand een oplossing of is er iemand die hetzelfde meemaakte?

    Alvast bedankt!!!
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » ma feb 16, 2009 8:30 pm

    Dat lijkt me een leuk projectje voor op de berg op zaterdag...

    Waarschijnlijk zit je slot vast. kan ook zijn dat alle bedieningen van het slot afgeschoten zijn
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

    door RSV » ma feb 16, 2009 9:15 pm

    Je kan het ook positief bekijken he philip.Zo wordt of blijf je wel lenig natuurlijk :)

    Wat het probleem betreft.Krijg je de deur helemaal niet open,of bedoel je op en van slot?
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » ma feb 16, 2009 9:24 pm

    Als hij in en uit de auto gaat via de passagierskant dan zal het probleem wel bij het slot liggen. Resultaat is natuurlijk wel hetzelfde : de deur gaat totaal niet open.

    Eerst checken of je iets kunt horen bewegen als je je slot manueel opent. Je voelt waartschijnlijk wel of de beweging van je sleutel resultaat heeft of niet.
    Als dit geen goed gevoel geeft en/of de knop komt binnenin ook niet omhoog dan lijkt me dat er geen andere oplossing is dan het slot van binnenuit proberen te openen - dit gaat zeker niet zonder slag of stoot gaan aangezien je het deurpaneel normaal enkel met geopende deur kan verwijderen.
    Als het slot wel normaal aanvoelt dan zou ik wel eens proberen of een extra zetje het slot niet kan overtuigen om open te gaan. Hou in dat geval de olie maar al klaar.
    PS : je bent toch zeker dat het geen ijsprobleem is? Misschien is het slot gewoon vastgevrozen!
    Misschien toch ook maar eens bij Bruno informeren?
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma feb 16, 2009 9:27 pm

    Carl schreefColonDat lijkt me een leuk projectje voor op de berg op zaterdag...


    Geen probleem, maar eerst even een afspraakje maken, want de agenda van "De Berg" is stillaan aan het vol geraken tot einde Maart, alhoewel dit waarschijnlijk een werkje van 2X niks is. :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    door philipvanv » ma feb 16, 2009 9:31 pm

    Daar heb je gelijk in. Ik kan al bijna mijn benen in mijn nek leggen ;)

    Ik heb de deur enkele dagen geleden op slot gedaan met de afstandsbediening, waarna het slot helemaal niet meer open gaat (niet met afstandsbediening, sleutel of met het pinnetje langs binnen) en ik de deur dus ook niet meer open krijg.

    Ohja, wat ik vergeten vermelden was: de deur ging ervoor enkel op slot met de sleutel, de afstandsbediening deed enkel de passagiersdeur op slot. De dag in kwestie ging het pinnetje wel omlaag met de afstandsbediening. Ik vermoed dus dat het ergens eerder een slecht contact is of een microswitch die niet goed meer werkt. Ik heb de kabel al eens uit de connectie gehaald en terug gestoken (tot daar mijn kennis ;)) maar dat heeft niet veel uitgehaald.
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    door philipvanv » ma feb 16, 2009 9:40 pm

    Carl schreefColonAls hij in en uit de auto gaat via de passagierskant dan zal het probleem wel bij het slot liggen. Resultaat is natuurlijk wel hetzelfde : de deur gaat totaal niet open.

    Eerst checken of je iets kunt horen bewegen als je je slot manueel opent. Je voelt waartschijnlijk wel of de beweging van je sleutel resultaat heeft of niet.
    Als dit geen goed gevoel geeft en/of de knop komt binnenin ook niet omhoog dan lijkt me dat er geen andere oplossing is dan het slot van binnenuit proberen te openen - dit gaat zeker niet zonder slag of stoot gaan aangezien je het deurpaneel normaal enkel met geopende deur kan verwijderen.
    Als het slot wel normaal aanvoelt dan zou ik wel eens proberen of een extra zetje het slot niet kan overtuigen om open te gaan. Hou in dat geval de olie maar al klaar.
    PS : je bent toch zeker dat het geen ijsprobleem is? Misschien is het slot gewoon vastgevrozen!
    Misschien toch ook maar eens bij Bruno informeren?


    Als ik de sleutel in het slot draai, dan doet dit helemaal niets en draait het precies "zot". Het voelt niet aan alsof er iets beweegt vanbinnen en de knop komt binnenin ook niet omhoog. Ik ben er redelijk zeker van dat het geen ijsprobleem is aangezien de wagen meestal binnen staat in een verwarmde garage.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma feb 16, 2009 9:49 pm

    Zie hier de oplossing:
    http://www.youtube.com/watch?v=dyGR5jvNs3c


    Met dank aan onze stuntman Jarno (MGF)
    :wink:
    Building >200BHP K-series
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » ma feb 16, 2009 10:26 pm

    :lol:
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » di feb 17, 2009 1:58 am

    vermoedelijk zit aan de bestuurderskant het superlock erop en wordt niet meer ontgrendelt.

    bij superlock hoor je een extra pin in het slot "schieten" en kan je de deur niet weer ontgrendelen met het palletje aan de binnenzijde.

    Heb ook eens gehad, dat mijn passagierszijde niet meer van het slot wilde. een medepassagier was zo vriendelijk geweest om de niet goed gesloten portier ff beter dicht te drukken, terwijl ik net superlock activeerde. sindsdien ging het portier niet meer open en moesten passagiers over de middentunnel klimmen om mee te kunnen rijden.

    probleem heeft zich spontaan opgelost :shock:
    maar vermoedelijk is een kromme pin de oorzaak.

    de vraag is dus of je toevallig ook je portier eens een keertje een duwtje gegeven hebt, om deze goed te sluiten, terwijl het slot al geactiveerd was?
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    door philipvanv » wo feb 18, 2009 7:50 pm

    nee, de deur was gesloten en ik ben er daarna niet meer aangekomen toen ik hem op slot deed.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo feb 18, 2009 11:11 pm

    Ik heb dit al meer gehoord en gelezen. En alhoewel het hierboven als een werkje van niets wordt omschreven, wordt het knap lastig als een deel van de schroeven waarmee het deurpaneel vast zit nu niet bereikbaar zijn.

    Ik hoop dat er nog een andere oplossing uit de bus komt, maar in de gevallen die ik ken, is het deurpaneel (interieur) opgeofferd.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do feb 19, 2009 7:53 am

    Coen heeft dit probleem ook eens gehad maar als ik het me goed herinner zonder schade opgelost.

    Coen?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    door philipvanv » wo feb 25, 2009 10:50 am

    Heeft er iemand toevallig een e-mailadres ofzo van Coen, want er komt precies weinig reactie hier.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo feb 25, 2009 11:59 am

    bij elke posting van coen staat onderaan de mogelijkheid om een pm of e-mail te sturen. of ff in de gebruikerslijst opzoeken.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten