Volgens mij komt het van het onderste punt van de schokdemper, waar die metalen bus in het oog onderaan de demper scharniert op de bout waarmee de schokdemper vast zit.
Ik had de bus/bout moeten invetten denk ik.
Ik zou niet anders weten wat er kan piepen...en het is enkel tijdens het veren door putten, hobbelige wegen, kasseien, enz...
Het gaat over de kit van Gaz
Heeft iemand hier al ervaring mee ?
Morgen de bussen/bouten allemaal invetten en hopelijk is het dan gedaan...
------------------------------
Vooraan viel het wel mee, maar achteraan heb ik zwaar gevloekt
Ecu losmaken links en expantievatje rechts om het gebied vrij te maken boven de demper, allemaal geen probleem.
Het was een zwaar probleem om de originele dempers achteraan los te maken, heb de moeren uiteindelijk moeten doorslijpen want deze kwamen van geen kanten los en geraak er maar is tussen in die kleine ruimte met uw slijpschijf
Met tot gevolg dat ik de originele dempers naar de ****** heb gedaan omdat ik in de draad geslepen heb.
Voor de rest niet echt veel problemen gehad...
Vooraan is hij ongeveer 35 - 40 mm verlaagd en achteraan 30 mm zoiets. De hardheid moet ik nu nog wat afstellen, knopje heeft 40 standen ofzoiets, kan je gewoon verdraaien zonder de wielen eraf te doen.
Om de kit te plaatsen ben ik toch zo'n 5 uur zoet geweest, met het nodige doorzettingsvermogen en het juiste gereedschap.
Ik heb ze rechtstreeks bij het fabriek besteld, 367€ + 30€ transport.
ze vertelde me dat het zo'n 4 weken zou duren, maar een week later had ik ze al
Dus moest iemand zo'n kit aanschaffen bestel ze bij het fabriek, zijn ze zo'n 100- 150€ goedkoper als elders. ( tenzij je toevallig op Ebay iets moest vinden, kans is klein.)
Ik moet er wel bij zeggen dat deze prijs vrij van BTW was en met 25% bedrijfskorting.
particulier kost het setje 449.76£
(Heb de post een beetje aangepast want er was een misverstand. Ik stond er niet bij stil toen ik de post maakte)
http://www.gaz-shocks.co.uk/index.html
part nr: GHA356
Heb een ritje gedaan en mijn eerste indruk is zeer positief.
Foto's voor en na zullen spoedig volgen..
viewtopic.php?t=7623&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=





niks meer te horen.