MODEL MG's
  • PieterV
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 613
    GeregistreerdCOLON di dec 11, 2007 9:20 pm
    WoonplaatsCOLON Den Dungen NL
    CONTACTCOLON

    MODEL MG's

    door PieterV » za dec 20, 2008 5:39 pm

    Inmiddels loop ik steeds warmer voor leuke schaalmodellen van MG's.
    (is dit de overwinterings MG - dip - remedie ?)

    Van alles te koop, maar wat zijn de mooiste ? Aangezien er op dit forum diverse experts moet daar een antwoord op te vinden zijn.

    Mijn voorkeur gaat uit naar schaal 1:43 (betaalbaarder dan de grotere en ook net weer niet te klein). maar hoor ik graag andere meningen :!:
    Welke fabrikanten maken de mooiste modellen :?:
    MG TF 80th Anniversary, live your dreams !!
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » za dec 20, 2008 6:47 pm

    ? serieus? kzou liever paar honderd euro's uitgeven aan een vette racemodel van een porsche of ferrari ipv een mgf :roll:
  • PieterV
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 613
    GeregistreerdCOLON di dec 11, 2007 9:20 pm
    WoonplaatsCOLON Den Dungen NL
    CONTACTCOLON

    door PieterV » za dec 20, 2008 8:18 pm

    Ook leuk, maar ieder z'n gerief...overigens gaat de voorkeur naast de Mg modellen ook uit naar auto's uit de jaren 50 - 60. MGA Austin Martins uit die tijd etc etc.

    Ach, Ian, wellicht speelt de leeftijd ook wel een rol, wie zal het zeggen ?
    MG TF 80th Anniversary, live your dreams !!
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za dec 20, 2008 9:36 pm

    Van oudsher is de Corgie 1:18 van de MGF erg bekend. Het heeft erg lang geduurd voordat er iets van de TF op de markt kwam.

    Mijn F collectie bestaat uit 2 stuks Corgies: groen en rood met hardtop.
    daarnaast een 1:18 van onbekend huis (ik weet m'n niet eens te staan) en Heeeeel zeldzaam een RAE 1:43. (LHD)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    mgeeke
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 146
    GeregistreerdCOLON za okt 14, 2006 9:37 pm
    WoonplaatsCOLON ZINGEM (OUDENAARDE)

    door mgeeke » za dec 20, 2008 10:49 pm

    Ik vind de mooiste MG modellen van UH, revell en autoart het mooist.
    Van UH heb je de MGB coupé in heel wat kleuren, revell heb je de MGA in donkergroen en wit, Autoart vind ik persoonlijk wat het zelfde als de UH modelllen maar je hebt daar wel de Le mans versie van een MGB met hardtop.

    In 1/43 heb je de MG ZT van vanguards, de MG metro rally modelllen, MGB, MGA, SVR, montego zijn er van andere merken.

    De MG TC in 1/18 is er van YatMing in zwart en wit.
    MG TF 80th Anniversary Starlight Silver, Burgundy Red kap, Grenadine alcantara/Black leder interieur, 16" darkchrome, EVC klep open, chrome thrunk inserts, chrome lights, alu brushed dash kit, chrome airvents, chrome lighter, chrome ashtray, chrome pedals, silver carbon gear knob, silver carbon door pod inserts, chrome door pod surrounds, chrome meter en clock rings, chrome belt guides en tidies
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za dec 20, 2008 11:03 pm

    er is genoeg moois om in een kast te plaatsen, helaas is het aantal gespecialiseerde winkels niet al te groot.

    De Vanguard ZT heb ik ook in knallend geel. TC is van de T series zo'n beetje het enige verkrijgbare model. (van de TD is NIETS te krijgen)

    Merken en modellen genoeg, ik ben niet op zoek naar een massa kleine MG's in een glazen huis, 't moet wel wat hebben. vandaar mijn voorkeur voor handgemaakte modelletjes.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

    door Powerman » za dec 20, 2008 11:14 pm

    lekker duplo model kopen :D :shock: :D :O))
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » zo dec 21, 2008 2:00 am

    @Kasper: De TD is er wel, gaat om een heel oud model uit de jaren 50. Heb die al een keer of twee op ebay gespot, het zou gaan om 1:18 en model was 200 pond.
    Maar is die de moeite van het kopen waard?, nee dat niet, veel te slecht gedetailleerd...

    @Mgeeke: Je vergeet nog wel een paar kleurtjes bij een aantal modellen, maar goed wilde wel even zeggen dat er tussen de MgB van UH en AA toch nog wel een aardig verschil zit.
    De details heeft de UH ook, zelfs het tapijt, maar het geheel oogt bij de Autoart net allemaal even wat echter, ook door materiaal verschillen. De kleuren van de knipperlichten en achterlichten zijn daar een voorbeeld van, die zijn bij de UH een beetje te licht. De UH MgB GT heeft wel leuk van die scharnieren op de achterklep en ze hebben natuurlijk ook nog andere uitvoeringen, dus dat is wel erg leuk.
    Zeker met het huidige prijsverschil, zou ik een Autoart in de kast zetten. Mijn MgB cabrio staat ook nog op de planning van dit merk, is op veel plekken al voor 40 te koop nu :wink:

    @PieterV: Als je echt alleen wil kijken naar 1:43, dan is er een boel keus. Probeer allen wel vooral op de betere modelletjes te richten, dus ga voor Norev, Kyosho, Minichamps, Autoart, UH and Vanguards is ook wel erg te doen (kosten ook niet veel).

    De MgF kan je het beste van UH (Eagle Race) nemen, de MgB het beste van Autoart. Verder heb ik niet echt het idee wat er nu precies aan Mg's te krijgen is in 1:43, maar kijk altijd goed naar de foto's van een bepaald modelletje en let op de bovenstaande merken.
    Overigens is een Mg X-power oom wel erg leuk. Die is er als handbouw van Spark. Vrij prijzig en mooier afgerwerkt dan de Norev, maar de vehoudingen van de boddy zijn niet lekker. Laat die dus staan en neem de Norev :) .

    Overigens geld lang niet altijd dat 1:43 voorldeliger is, de MgB GT van Autoart is in 1:18 over het algemeen goedkoper dan z'n 1:43 broeder die een stuk lastiger is te vinden.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » zo dec 21, 2008 2:05 am

    Zowat elke MG is op schaal 1/43 te krijgen, maar 't wordt voor een deftige verzameling wel zoeken. En euh... 1/43 of 1:18.... voor de prijs moet je het niet doen. Eens je 1/43 collectie meer zeldzamere MG's vereist, ga je al snel naar handgebouwde, gelimiteerde modelletjes en betaal je vlotjes tientallen euro's tot zelfs een heel eind boven de 100 euro.
    MG TD, en TF (die van begin jaren 50) is ook nog wel makkelijk te vinden in 1/43.

    Bij de F-jes in 1/43 moet je eens letten op de velgjes.... sommige modellen hebben 2 verschillende velgen gemonteerd.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » zo dec 21, 2008 2:09 am

    Spark doet de XPower SV terwijl Norev de XPower SV-R doet.... ik vind het beiden knappe modellen. Ik zie niets verkeerd aan de verhoudingen of een gebrek aan details.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » zo dec 21, 2008 2:34 am

    Haha dat van die verschillende velgen heb ik ook ooit eens gezien op een realtief goedkoop Cararama modelletje, verder eerlijk gezegt nog nooit. Mag natuurlijk niet gebeuren, zeker niet op de modelletjes op dat niveau. Dat zijn echt geen speelgoed dingen meer....

    Wat ik bedoel met verkeerde verhoudingen, kijk maar eens naar de neus van de Spark. Beetje platgeslagen en heeft bijna echt twee kopsekanten....

    Afbeelding

    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » zo dec 21, 2008 2:42 am

    De decals zullen wat invloed hebben, want de Spark (rode en grijze) z'n snuit vind ik beter geslaagd (lichten zijn iets donkerder, maar nog te lciht). Wat verhoudingen betreft, geen verschil ....
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » zo dec 21, 2008 9:42 am

    Eeehhh, volgens mij heeft die zwarte toch echt meer neus en dakvlak t.o.v. de voorruit dan die rooie. Fotoshop ze eens semitransparant over elkaar heen.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • PieterV
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 613
    GeregistreerdCOLON di dec 11, 2007 9:20 pm
    WoonplaatsCOLON Den Dungen NL
    CONTACTCOLON

    door PieterV » zo dec 21, 2008 11:37 am

    Goeie tips :thumbsup: mannen ! Maakt de keuze in merk al een stuk handiger.
    Wat me nu vooral zo aanspreekt in de 1:43 schaal is de enorme keuze, ook van andere merken auto's.(zoals al eerder gezegd spreken de andere merken auto's uit de jaren 50, 60 me ook erg aan)

    Ik had inmiddels 2 MGA's via ebay besteld. Een DieCast voor een paar euro en een Corgi vanguards voor 20 euro. Ben benieuwd hoe ze in werkelijkheid overkomen.

    De MG van Duplo heb ik nog niet kunnen vinden, misschien bij mijn kleine neefje :?: :wink:
    MG TF 80th Anniversary, live your dreams !!
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » zo dec 21, 2008 2:32 pm

    De SV's maar eens uit de garage gehaald en naar het dichtbij gelegen meer gebracht voor een "fotoshoot".

    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    Om te vergelijken tss. Spark en Norev is de 4de foto misschien het beste.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten