BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
Andere remmen upgrades dan AP
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

Andere remmen upgrades dan AP

door Edgecrusher » za dec 20, 2008 5:03 pm

Zijn er mensen met ervaring met remmen upgrades met andere klauwen dan de APs? En dan bedoel ik bijvoorbeeld Hispec, WP, Wilwood e.d.?
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » za dec 20, 2008 9:29 pm

de gebruikelijke methode buiten ap's is 280 mm schijven voor, bijvoorbeeld Black Diamonds, met gebruikmaking van de originele remklauwen.

Gebruik makend van goede remblokken, bijvoorbeeld mintex 1144, geeft een aanmerkelijk ander remgedrag dan de standaard blokken.

voordeel van het bovenstaande traject is vooral voor de 5-spaaks vvc wielen dat dit geheel past binnen de standaard 15" wielen.

Bij intensief! gebruik in de bergen heb ik zo nu en dan enige fading en ruik je duidelijk de geur van de remmen. Eerste aanpassing hiervoor zal zijn is dat er een toevoer van verse lucht naar de remmen komt (oplossing zoals Bruno). Toekomstig overweeg ik groter schijven achter inclusief een mogelijkheid om de rembalans aan te passen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » za dec 20, 2008 10:22 pm

Hier inderdaad de 280mm Black Diamond's geplaatst i.c.m. OEM remblokken en OEM remklauwen. Aanmerkelijk beter remgedrag en deze upgrade kan ook achter Square Spoke velgen, dit in tegenstelling tot AP's.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • rapier
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 40
    GeregistreerdCOLON ma jul 07, 2008 9:53 pm
    WoonplaatsCOLON Hierden

door rapier » za dec 27, 2008 10:56 pm

Ik heb convertors liggen om 262mm te plaatsen met rover 400 klauwen.

De schijven zijn uiteraard wat kleiner dan de 280mm die meestal gebruikt worden, maar de klauwen zijn veel groter dan die van de MGF. (de zuiger oppervlakte is zeker 50% groter)
    Rover 118 GTi VVCMK3.5
    Rover 114 GTi Fully-Race spec
    Preparing a 190+ VHPD Engine
    Preparing a 120+ 1.4 race engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling stoppen, dat is het grote gevaar!
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

door RSV » zo dec 28, 2008 10:15 am

rapier schreefColonIk heb convertors liggen om 262mm te plaatsen met rover 400 klauwen.

De schijven zijn uiteraard wat kleiner dan de 280mm die meestal gebruikt worden, maar de klauwen zijn veel groter dan die van de MGF. (de zuiger oppervlakte is zeker 50% groter)

Gaan die dan niet warm lopen,bij intensief gebruik?
    Meer wrijving +kleinere schijven.....
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » zo dec 28, 2008 11:12 am

RSV schreefColonGaan die dan niet warm lopen,bij intensief gebruik?
    Meer wrijving +kleinere schijven.....

Uiteindelijk moet je dezelfde energie vernietigen.

De grotere klauwen hebben het voordeel dat je veel meer remkracht hebt met het grotere oppervlak.

Voor het warm worden van de schijven telt ook de dikte nog mee, wellicht zijn die 262 schijven wat dikker.

Het warm lopen is normaal gesproken niet een dramatisch probleem, in de Alpen kan dit wel voorkomen maar met een goede rembalans valt dat wel mee. (Let dus altijd na een stevige rit op de vervuiling van de wielen, zijn ze achter nog schoon in vergelijking met voor: ga eens bezien wat je aan de rembalans kunt doen. (IK denk dat een RVS remflex met Mintex 1144 achter veel doet)
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

door videomike » ma dec 29, 2008 3:09 pm

Ik heb nu de AP remklauwen voor..
    Maar zit zou het ook wel gaaf vinden om ook een paar van die rode remklauwen achter te hebben..

We hebben al eens een discussie gehad dat je alleen met grotere schijven en remklauwen voor je remweg niet verkleind.. Nu ben ik het daar niet mee eens, want hij remt wel degelijk veel beter.. Maar als ik achter nu grotere remklauwen monteer inclusief grote schijven dan lijkt het mij dat de remweg echt aanzienlijk verkleint. (bovendien staat het ook mooi(er) 4 rode klauwtjess :) )
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma dec 29, 2008 3:15 pm

Altijd bedenken dat de verhouding ongeveer 80-20 blijft, en dat er om te beginnen al een probleem is met je handrem bij plaatsing van andere klauwen, er vanuitgaand dat je al hubs zou hebben om ze te kunnen plaatsen. Sander is een tijdje geleden bezig geweest met een remupgrade voor de achterste remmen. Ik weet niet hoever hij hier mee staat.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

door videomike » ma dec 29, 2008 4:40 pm

Misschien moeten we het hem is vragen... :)
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » ma dec 29, 2008 8:44 pm

Het is te doen (ik dacht dat Rob Bell het al eens heeft gedaan) is behoorlijk prijzig maar het staat ook op mijn oneindig lange "how to modify my F" lijst.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di dec 30, 2008 7:27 am

in de laatste Fast forward stond toch ook een heel verhaal over een bedrijfje in GB dat een achterrem updrade had ontwikkeld?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1