Dillema
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

Dillema

door .:bert:. » wo dec 17, 2008 10:24 pm

Ik ben eigenlijk ook aan het denken aan een volledige overspuiting, de lak op zich (origineel van 96) blinkt nog als een spiegel maar staat ook vol steenslag (dillema!!!). Als ik 'm laat overspuiten, zal het helemaal zijn en overal achterin uitgespoten, niks uitgeneveld. Ik zou de auto dan wel zelf klaarmaken om de kosten niet te hoog doen op te lopen.

Er is ook nog de mogelijkheid om de steenslag op zich te laten wegwerken (is er iemand die dit al laten doen heeft?). Ik heb hiervoor een adres gevonden: http://www.spotrepair.be/wie-zijn-we en een mailtje gestuurd, maar zonder antwoord. Een tweede adres zou ik in de loop van de week krijgen.
    Eigenlijk gaat mijn voorkeur naar deze optie uit omdat dan het grootste deel van de lak orineel blijft.
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

door Powerman » wo dec 17, 2008 11:52 pm

Better nep mooi gespoten dan orgineel lelijk ??
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo dec 17, 2008 11:59 pm

[moderator].....[/moderator]

Ik kan best aannemen dat je het bij de originele laklaag wil houden. Je kan steenslag echt mooi wegwerken als je handig bent of iemand het laat doen die wat liefde heeft voor het koetswerk.

Onze sponsor Meguiar's heeft een leuke website (meguiars.be) met nog een leuker forum (maar niet zo leuk als dit). Ik stel voor dat je de topics van een zekere Ludo eens doorneemt. Die man doet, zoals vele echte detailers, wonderen en ik heb op de vele foto's van hem al perfect herstelde steenslag putjes gezien.
    Laatst bijgewerkt door 1 op ErikB, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786

door Powerman » do dec 18, 2008 2:48 am

beetje overdreven allemaal he , straks gaan we nog de stof van het schuren bewaren omdat het orgineel is.

Over 500 jaar worden de mgfjes mischien wat waard als ze orgineel zijn.

Wakker worden , zorg gewoon dat de MG er goed uit ziet orgineel of niet.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » do dec 18, 2008 8:50 am

Powerman schreefColonbeetje overdreven allemaal he , straks gaan we nog de stof van het schuren bewaren omdat het orgineel is.

Niet echt,
    dat wat we nu als een gewone MG ervaren is over een 20-30 tal jaren een bijzonderheid. Aantoonbaar de 1e lak wordt erg gewaardeerd. Zeker als je van plan bent om de auto lang te gebruiken is het zo origineel mogelijk houden een van de gebruikelijke werkwijzen. Bijkomend gevolg is dan wel dat je de auto eigenlijk zo weinig mogelijk moet gebruiken om de tellerstand zo laag mogelijk te houden.

Voor mijzelf als MG-fan in hart en nieren gaat dit pad met mijn F niet op, daarvoor was de auto reeds te veel gebruikt bij aanschaf. in heb hierbij dus voor een andere keuze geopteerd: rijplezier!
    Desalniettemin zou een perfect Mk1 F of een supergoede en originele Trophy voor mij een grote verleiding zijn.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786

door Powerman » do dec 18, 2008 9:57 am

tegenwoordig kan je voor weinig de km stand terug laten draaien , heb wel een adresje voor je. 8)

Kan je gewoon lekker plezier maken met je mgf en tegen de tijd dat je onder de grond gaat laat je hem terug draaien.
    :wink:
    Staat er in het museum toch nog een mgf met lage teller stand :D :D :D

PS zou hem lekker helemaal laten overspuiten als dat nodig is , de meer waarde van de orginele lak maken wij niet meer mee. ??
    jeroenvanuden
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 185
    GeregistreerdCOLON zo okt 12, 2008 8:08 pm
    WoonplaatsCOLON schijndel

door jeroenvanuden » do dec 18, 2008 11:54 am

Powerman schreefColonBetter nep mooi gespoten dan orgineel lelijk ??

Mee eens! :roll:
    Mgf 1.8i Brooklands SE!
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » do dec 18, 2008 1:04 pm

Desalniettemin zou een perfect Mk1 F of een supergoede en originele Trophy voor mij een grote verleiding zijn.

Dan zou je eens op marktplaats moeten kijken, daar staan twee nieuwe Trophy's te koop. Een Trophy Blue en een Trophy Yellow exemplaar, wel aan de prijzige kant.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » do dec 18, 2008 2:34 pm

MGF schreefColon

Dan zou je eens op marktplaats moeten kijken, daar staan twee nieuwe Trophy's te koop. Een Trophy Blue en een Trophy Yellow exemplaar, wel aan de prijzige kant.

Weet ik, daar staan ze nog wel even goed!
    Er staan overigens nog wel meer MG's op m'n verlanglijstje, alleen goede stallingsplaats en hetgeen we allemaal wel eens een tekort aan hebben, houden me tegen :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

door Ian » do dec 18, 2008 5:12 pm

beetje overdreven allemaal he , straks gaan we nog de stof van het schuren bewaren omdat het orgineel is.

inderdaad, allemaal flauwe zever met die originaliteit. Gewoon spuite die zaak. Over 500 jaar zijn onze auto's geen flauwe cent meer waard denk ik :lol: Vooral als je weet dat sommige mensen de mgf kope om deze in het midden door te zagen voor een experimentje 8)
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » do dec 18, 2008 7:28 pm

Kasper schreefColonBijkomend gevolg is dan wel dat je de auto eigenlijk zo weinig mogelijk moet gebruiken om de tellerstand zo laag mogelijk te houden.

Voor mijzelf als MG-fan in hart en nieren gaat dit pad met mijn F niet op, daarvoor was de auto reeds te veel gebruikt bij aanschaf. in heb hierbij dus voor een andere keuze geopteerd: rijplezier!

Gewoon zorgen dat je over de 1.000.000 komt, daarna is de tellerstand ook weer laag. :wink:

Iedereen moet zelf weten wat hij/zij met zijn F/TF doet. De een gaat de F/TF modificeren en de ander laat zijn/haar F/TF origineel.

Volgens mij wil Bert zijn F origineel houden, dan zou ik de steenslag bij laten werken ipv de gehele auto laten overspuiten.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786

door Powerman » do dec 18, 2008 7:29 pm

ErikB schreefColon[moderator].....[/moderator]

• Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

door Ian » do dec 18, 2008 7:38 pm

TUNE MANNE!

Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » do dec 18, 2008 7:59 pm

Ik moet zeggen dat hier tegenwoordig wel heel merkwaardige reakties worden gepost, waarbij ook ik soms vraagtekens plaats....

Ik vind om te beginnen het negativisme ontrent de MGF niet echt leuk om lezen eerlijk gezegd, t'is per slot van rekening nog wel altijd een forum voor de MGF/TF liefhebber he... dus dat kunnen we hier missen.

@ Powerman, ik hoop/denk dat je dit grappig bedoelt, maar een rebel hebben we hier ook niet nodig hoor. We belonen deze dan ook zeker niet met een lintje, Spijtig. :wink:

@ allen : Vroeger was het forum klein, nu hebben we bijna 600 leden waarvan enkele honderden vrij aktief. Reden te meer 2 keer na te denken alvorens iets te posten. Dikwijls worden dingen immers verkeerd geinterpreteerd. Duidelijkheid is dus de boodschap en indien grappig bedoeld een emoticon graag.
    De vraag naar één ieder is dan ook het gezellig te houden aub, zodat we geen maatregelen dienen te nemen.

Zo, en nu back OT please.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • PieterV
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 613
    GeregistreerdCOLON di dec 11, 2007 9:20 pm
    WoonplaatsCOLON Den Dungen NL
    CONTACTCOLON

door PieterV » do dec 18, 2008 9:04 pm

Bruno schreefColonIk moet zeggen dat hier tegenwoordig wel heel merkwaardige reakties worden gepost, waarbij ook ik soms vraagtekens plaats....

Ik vind om te beginnen het negativisme ontrent de MGF niet echt leuk om lezen eerlijk gezegd, t'is per slot van rekening nog wel altijd een forum voor de MGF/TF liefhebber he... dus dat kunnen we hier missen.

@ Powerman, ik hoop/denk dat je dit grappig bedoelt, maar een rebel hebben we hier ook niet nodig hoor. We belonen deze dan ook zeker niet met een lintje, Spijtig. :wink:

@ allen : Vroeger was het forum klein, nu hebben we bijna 600 leden waarvan enkele honderden vrij aktief. Reden te meer 2 keer na te denken alvorens iets te posten. Dikwijls worden dingen immers verkeerd geinterpreteerd. Duidelijkheid is dus de boodschap en indien grappig bedoeld een emoticon graag.
    De vraag naar één ieder is dan ook het gezellig te houden aub, zodat we geen maatregelen dienen te nemen.

Zo, en nu back OT please.

Bijna OT, Bruno. Ik ben het wel met je eens n.m. Ik neem Danoontje Powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrman :wink: altijd maar met een korreltje zout, anders ben je met een beetje MG-fanatisme zo over de rooie. Ik als eigenaar van een 80th heb me al meermalen verbeten over de sloopperikelen van onzen Powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrman.
    ( ..echter soms heeft ie ook wel een punt en worden we allemaal weer wat objectiever over onze MG....)

en over het terugdraaien van de teller : crimineel :x Onschuldige,minder deskundige autokopers, zoals ik, worden daar de dupe van. Jammer dat je dat promoot hier op het forum, Powerman. (of was 8) een grapje..) :?
    MG TF 80th Anniversary, live your dreams !!