Akkefietje + schade
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    Akkefietje + schade

    door videomike » ma dec 08, 2008 9:19 pm

    Het is weer eens zo ver.. Een mongool die niet auto kan rijden met totale disrespect voor mooie auto;s!

    Ik ben aan het werk en hoor in eens geschreeuw buiten HO HO STOP!!!
    en zie 2 man bij de auto staan. Dus ik vlieg naar buiten :twisted:

    komt een klant naar me toe en zegt, Die man daar heeft je auto geraakt met zijn trekhaak. Ik heb het gezien. en ging er weer vandoor.. Dus ik naar die kerel toe en die wou de politie der bij want hij kan niet geloven dat hij de auto geraakt heeft want dat is gewoon niet zo. anders had hij het wel gemerkt..

    Dus.. bloeddruk steeg... :evil: Maar denk hou me rustig want anders trap ik hem hier straks nog door ze eigen auto heen :)

    En belde (rustig) de politie..

    Goed, politie derbij en die man bleef stug volhouden.

    Het leek wel of de politie HEM steunde. Want op mijn verzoeken van een blaastest bij de man ( omdat hij had gezegd dat hij net uit de kroeg kwam) werd niet op in gegaan. Ook niet nadat ik vertelde dat de man had verklaard dat hij de jongens ( die stop riepen ) nog wel kenden uit zijn alcohol verleden....................

    Goed..

    Ook was de politie het niet eens over de ontstane schade aan de auto, en de hoogte van de trek haak

    uitleg: Trekhaak zat een blok aanvast ( volgens mij voor fietsendragen) met punten uiteraard. en de schade is een kleine deuk/ streep. van ongeveer 1 a 2 cm. Echt zon venijnig vouwtje zit erin.

    Maar het blok van de trekhaak stond ongeveer 10 cm hoger dan de schade. dat was dus onmogelijk..

    Dus.. bloeddruk steeg hoger.

    ik: Met alle respect bent u een schade specialist?
    vrouw: nee, maar ik heb er wel wat verstand van.
    ik: Super.. Dan snapt u vast wel als meneer in deze oude opel astra gaat zitten met zijn ( ik schat 110 kg) dat de vering doorzakt, en dat als meneer mijn auto raakt terwijl hij achteruit rijd en remt de auto nog verder in zakt?

    Bovendien ik heb 3! oog getuigen die hebben gezien! dat hij mijn auto raakte en een stuk naar achter drukte!

    Stilte....

    Meneer moest toen maar even in de auto gaan zitten.
    Maargoed ik was pissig en had er een hard hoofd in dat de politie uberhaupt de getuigen ging bellen.. ( dit bleek later wel het geval toen ik die jongens sprak)

    Meneer hield nog steeds vol dat hij hem niet heeft geraakt. Maar deed dat op zon manier dat het bloed onder mijn nagels vandaan gehaald werd....

    Ookal is de schade die ik heb niet aanzienlijk. ik vind het zonde. en ik ga zelf mijn No claim niet voor opgeven, ( heb er 1 per jaar, maar blijf dan een jaar stil staan en scheelt mij als ik niet omhoog ga 250 euro!)
    Omdat meneer mijn auto raakt

    !!FUCK NO!!

    Het is nu meer een principe kwestie en ik ga er dan ook alles aan doen om alle kosten!!! bij meneer te laten verhalen.


    Dus, nu ook vraag aan jullie..
    Mijn auto stond in de versnelling, en de auto is ook een stuk naar achter geduwt. Slecht voor de versnelling toch?

    En waar kan ik nog meer op (laten) letten ? want ik heb nu alleen schade die ik kan zien. maar geen idee welke schade er kan zijn die ik NIET kan zien..

    Graag wat advies en Morele steun :)
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • PieterV
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 613
    GeregistreerdCOLON di dec 11, 2007 9:20 pm
    WoonplaatsCOLON Den Dungen NL
    CONTACTCOLON

    door PieterV » ma dec 08, 2008 9:38 pm

    Helaas geen technisch advies van deze techneurd :cry:

    ....maaaaaaar beste Videomike, RELAX 8-)) Je hebt het kei goed gedaan, meteen wat calorien verbrandt door de stress, de politie vermaakt (die hebben weer wat te vertellen o :bounce) p het buro over een geflipte MG-diehard) en je hebt die vrouw eens lekker de waarheid vertelt :evil: en haar man "empassant" met een 110 KG opmerking naar de dieetiste gestuurd :twisted: .

    WAT WIL EEN MENS NOG MEER :!: ...gewoon lekker nagenieten :whistle) , het komt allemaal goed :applaus:

    ..het was een gratis consult, hoor :wink:
    MG TF 80th Anniversary, live your dreams !!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma dec 08, 2008 9:47 pm

    Verschrikkelijk, vooral als de dader hoog bij laag beweert dat hij van niks weet. Eerlijk gezegd waren waarschijnlijk bij mij de stoppen doorgeslagen, dus "chapeau" dat je je in kon houden. Tenslotte bereik je zo veel meer uiteraard.
    Wat de schade betreft, heb je een foto van de schade en is hij voor of achteraan geraakt.
    Subframe's zouden misschien navenant de impact wel eens een klap hebben kunnen gehad, hangt er van af waar en hoe hard hij dus is geraakt. Check ook de balk achter de bumper.....maar hopelijk is het 2 X niks.

    Onlangs hetzelfde meegemaakt met de 3 serie. Door mijn stomme schuld tegen mijn eigen muur gereden toen ik de aanhangwagen 90° R-achteruit wilde parkeren. De oprit was toen nog niet af, en t'was toen wat tussen het puin sturen, met als gevolg de bumper links voor beschadigd tegen de muur...stom, stom.
    Door schoonbroertje volledig laten herstellen en spuiten. Heb 2 weken op m'n auto moeten wachten, daar er zeer veel werk was in de carrosserie en klanten uiteraard eerst komen. 250 km/dag met de C70 die 13 liter verbruikt, koste me een klein fortuin :wink:
    2 dagen later, op een feestje van een vriend, wagen in een weggetje langs zijn huis geparkeerd, waar andere gasten ook hun auto lieten.
    Na het feetsje geconstateerd dat één of andere klojo, op dezelfde plaats de bumper weer stuk had gereden met het weg rijden, en ondanks het allemaal bekenden zijn, weet niemand van iets. Leuk :cry:
    Van je "vrienden" moet je het hebben. :evil:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • PieterV
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 613
    GeregistreerdCOLON di dec 11, 2007 9:20 pm
    WoonplaatsCOLON Den Dungen NL
    CONTACTCOLON

    door PieterV » ma dec 08, 2008 9:50 pm

    Bruno schreefColonNa het feetsje geconstateerd dat één of andere klojo, op dezelfde plaats de bumper weer stuk had gereden met het weg rijden, en ondanks het allemaal bekenden zijn, weet niemand van iets. Leuk :cry:
    Van je "vrienden" moet je het hebben. :evil:


    Wil je ook een consultje, Bruno :?: :wink:
    MG TF 80th Anniversary, live your dreams !!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma dec 08, 2008 9:54 pm

    Laat maar komen, ik kan het ook gebruiken....
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • PieterV
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 613
    GeregistreerdCOLON di dec 11, 2007 9:20 pm
    WoonplaatsCOLON Den Dungen NL
    CONTACTCOLON

    door PieterV » ma dec 08, 2008 10:05 pm

    Bruno schreefColonLaat maar komen, ik kan het ook gebruiken....


    11 januari, Houten > een MGF-BE :roll: groupsessie, dat zal werken :wink:
    MG TF 80th Anniversary, live your dreams !!
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » ma dec 08, 2008 10:36 pm

    wat een geweldige zelfbeheersing, ik ben trots op je... ik weet hoe moeilijk het is, ik heb zelf ook eens zoiets gehad, iemand die mijn auto aanreed, en vervolgens weg reed, maar we hadden het kenteken en hebben dus gewoon de politie gebeld.

    Ook hij bleef bij hoog en laag volhouden dat hij mij niet had aangereden...
    Pas goed op want ze komen er vaak gewoon mee weg,,,
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    jeroenvanuden
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 185
    GeregistreerdCOLON zo okt 12, 2008 8:08 pm
    WoonplaatsCOLON schijndel

    door jeroenvanuden » ma dec 08, 2008 10:54 pm

    PieterV schreefColon
    Bruno schreefColonLaat maar komen, ik kan het ook gebruiken....


    11 januari, Houten > een MGF-BE :roll: groupsessie, dat zal werken :wink:


    Ik heb het meegemaakt, hij is goed.. Net dr. Phil alleen met iets meer haar, kleiner en jonger (waarschijnlijk)
    Mgf 1.8i Brooklands SE!
  • Avatar gebruiker
    jeroenvanuden
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 185
    GeregistreerdCOLON zo okt 12, 2008 8:08 pm
    WoonplaatsCOLON schijndel

    door jeroenvanuden » ma dec 08, 2008 10:58 pm

    maar even over topic..

    Goede zelfbeheersing.. Ik zou pislink zijn geworden!

    Ik ben geen technicus dus ik kan je helaas daarmee niet helpen. Maar als je een keer wil praten: wij mg-die-hards zijn er voor je!
    Weet je wat we doen als hij moeilijk gaat doen:
    gewoon met 30 mg's de straat van hem blokkeren en dwingen tot betaling!

    komt goed dus... en zo niet dan toch!
    Mgf 1.8i Brooklands SE!
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » ma dec 08, 2008 11:34 pm

    Als er iets gebeurd weten mensen altijd van niks... :evil:

    Heb ook van dat soort vreemde momenten met de politie meegemaakt, lang verhaal trouwens. Ging dit keer trouwens over de agente zelf die uiteindelijk door de collega's bij de balie werd uitgelachen, al had ze dat zelf misschien niet door. Wel puntje voor mij, maar mijn boete voor voetballen op een schoolplein verdween er niet mee....
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » di dec 09, 2008 9:37 am

    Bruce schreefColon....Ook hij bleef bij hoog en laag volhouden dat hij mij niet had aangereden...
    Pas goed op want ze komen er vaak gewoon mee weg,,,


    Eerlijkheid is vaak niet lonend .... de wagen van onze dochter heeft een kleine kop/staart aanrijding in een file gehad... met stapvoetse snelheid op de trekhaak van de voorligger gereden ... geen schade (uitgezonderd een deukje op ons autokenteken)....besloten werd om geen europees aanrijdingsformulier in te vullen.
    Nu, 2 weken later, komt die "klo-jo" beweren dat de bumper voor 800 euro schade heeft opgelopen ... kluifje voor de verzekering, maar bij zo'n situaties hou je er toch geen goed gevoel aan over
    Nb : de "aangereden" wagen was (beleefd uitgedrukt) een niet zo jonge wagen , ...
  • Avatar gebruiker
    jeroenvanuden
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 185
    GeregistreerdCOLON zo okt 12, 2008 8:08 pm
    WoonplaatsCOLON schijndel

    door jeroenvanuden » di dec 09, 2008 10:20 am


    Nb : de "aangereden" wagen was (beleefd uitgedrukt) een niet zo jonge wagen , ...


    Een oude barrel dus;)
    Laatst bijgewerkt door 1 op jeroenvanuden, in totaal 0 keer bewerkt.
    Mgf 1.8i Brooklands SE!
  • Avatar gebruiker
    jeroenvanuden
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 185
    GeregistreerdCOLON zo okt 12, 2008 8:08 pm
    WoonplaatsCOLON schijndel

    door jeroenvanuden » di dec 09, 2008 10:20 am

    Ik heb dat trouwens vandaag ook gehoord van een klasgenootje. De was laatst achteruit gerold op een heling en heel zachtjes tegen de achterligger gekomen.
    Nu beweert die man dat hij een scheur in zijn bumper heeft terwijl er toen geen sprake van was (ze heeft foto's gemaakt toen).

    Ik vraag me af wat dan je rechten zijn.
    Laatst bijgewerkt door 1 op jeroenvanuden, in totaal 0 keer bewerkt.
    Mgf 1.8i Brooklands SE!
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di dec 09, 2008 10:25 am

    Al weer een tijdje geleden ook iemand behoorlijk hard op de daily Zafira gereden, terwijl ie stil stond in een file. Trekhaak ving veel op, maar met een batterij aan achteruitrijsensoren enz. wil je zekerheid van de garage. Dus Fran vraagt om een Europees aanrijdingsforumulier op te stellen en stelt voor na een consultatie bij de garage te beslissen of er iets moet gebeuren en of het dan via verzekering gaat of niet.
    De man in kwestie vertrouwt het hele zaakje niet en wil door volle avondspits heel Antwerpen door mee naar de garage rijden. Hij zou wel volgen. ..... na wat tijd is er beslist om de politie erbij te halen.
    Zeer vriendelijke en begrijpende politie. Papiertjes zijn opgesteld en auto is naar de garage gegaan.

    case closed.

    Vandaag de dag, en dat zeg ik wel meer, mag je blij zijn dat bij een accident iedereen vriendelijk blijft en meewerkt.

    Een andere situatie: centrum van Antwerpen, avondspits met regen en al goed donker. Auto knalt tegen onze achterligger die op zijn beurt tegen ons duwt. Iedereen stapt uit, kijkt eens naar de auto's, wisselt business cards uit (blijkt dat we allemaal op 100m van elkaar werken), zeggen sorry en als er iets van komt dan vernemen we het wel van elkaar.

    case closed.

    Oh ja, nog een tip: vooral rustig blijven... anders ben je 2x slachtoffer. Laat de idioot niet het gevoel krijgen dat ie je op stang jaagt.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di dec 09, 2008 11:15 am

    Heb je een schade formulier ingevuld, zorg ervoor dat al je getuigen erop staan en dat alles goed is ingevuld en dat het formulier is getekend..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten