door Carl » ma dec 01, 2008 2:00 pm
Ik vind dus geen serieus adres om het voorframe te laten poedercoaten. Grootste probleem blijkt de voorbehandeling te zijn.
Het frame heeft een aantal holle ruimtes en dat maakt zandstralen moeilijk. Gezien deze holle ruimtes lijkt het me trouwens een stevig plan om eerst te laten anodiseren, zodat roest zeker geen vat heeft.
Zeker de onderste draagarmen hebben snel last van roest en dat komt omdat ze eigenlijk maar gemaakt zijn van wat samengeperst staal. De roest start van binnenuit, waar de verf niet aankan.
Wie heeft er contacten met mensen die gewend zijn auto-onderdelen te behandelen? Liefst ergens uit de oldtimer-restauratiehoek. Uiteraard zou ik de onderdelen gedemonteerd aanbieden, maar voor mij is het een beetje onbekend wat er met de getapte schroefdraad delen of bussen moet gebeuren. Op de plaats waar bvb de draagarmen gemonteerd zitten mag er geen extra verflaag komen, eventueel een paar nm zinklaag lijkt me dan weer geen probleem. Ik heb het dus wel degelijk over metaliseren (passiveren), niet warm galvaniseren ofzo, dat is veel te ruw.
Enfin, alle info is meer dan welkom!
MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
todo: genoeg voor de volgende jaren .
Save nature ! Drive a GREEN car!