Hardtop: afsluiting
    TL-Rev
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 279
    GeregistreerdCOLON zo sep 07, 2008 4:42 pm
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht NL
    CONTACTCOLON

Hardtop: afsluiting

door TL-Rev » za nov 29, 2008 7:07 pm

Zoals sommige forummers weten, heb ik hier en daar (mwoa...eerder overal inmiddels) last van vocht. Vandaag kwam ik erachter dat de softtop onder de hardtop kleddernat is (ruitje groen, jullie kennen het wel...). De softtop heb ik nu in zijn geheel verwijderd, heb toch al een andere softtop liggen. Nu zit dus enkel de hardtop erop. Ik zag echter dat de achterkant niet goed sluit, ondanks de rubbers.

Paar vragen:
    -Zou dit op te lossen zijn door de achterste "klemmen" strakker te zetten, waarmee de hardtop aangetrokken wordt?
    -Zo ja, hoe doe ik dit?
    -Is het wellicht zo, dat een gesloten softtop überhaupt beter afsluit? Nu komt er kennelijk water onder de achterkant van de hardtop door, wat vervolgens op de ingeklapte softtop terecht is gekomen.

Het is hier in de regio de laatste paar weken wel achterlijk weer geweest, dus daar zal het ook wel mee te maken hebben. Toch heb ik mijn F het liefst wat droger!
    MG-F 1.8 MPi Platinum Silver + hardtop in kleur
    K&N 57i en 52mm TTB - LLW kit - poly bushes - CRN grooved discs - EBC Ultimax pads - SS cooling pipes - SS braided brakelines - square spokes - windstop - MKII console, ashtray en airvents in kleur - gearknob mod - bee sting antenne - keyfob mod - lowering pins - alu inlay stuur - witte knippers - Cupra splitter - Magnecors - Slick Shift VI Kit - TF radiator - MK II seats...en nog wat kleinigheden...
    Wishlist: Daytona exhaust.
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

door Ivan » za nov 29, 2008 8:22 pm

Ik had vorig jaar de softtop ook volledig verwijderd en de klemmen goed vastgezet. Ik had de indruk dat de hardtop niet goed kon passen. De hardtop schuurde op de lak. Dit jaar de softtop gewoon laten zitten en de klemmen goed geregeld. Alles past als "gegoten" en er komt geen water binnen. Dus de softtop verwijderen is volgens mij zeker geen goed idee. Wel zorgen dat de rest goed zit.
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

door RSV » za nov 29, 2008 8:28 pm

Halen jullie de pvc ruit uit de de softtop?Of ritsen jullie de ruit gewoon los en blijft ze onder de softtop liggen.Ik heb de indruk dat mijn ruitje bekrast is sinds ik mijn hardtop heb gemonteerd.
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226

door Ivan » za nov 29, 2008 8:30 pm

Zeker losritsen. Dit wordt trouwens aangeraden als de softtop meer dan 24 uur open ligt.
    Ik leg er zelfs een deken tussen.
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » za nov 29, 2008 8:36 pm

Hier het zelfde probleem, maar dan met de softtop gewoon nog gemonteerd; een flinke kier achteraan de hardtop. Heb hier al verschillende keren gevraagd of hier iets aan te doen is, maar het schijnt zo te horen..
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226

door Ivan » za nov 29, 2008 8:48 pm

Als je vanbuiten kijkt lijkt het aan de achterkant inderdaad of hij niet volledig dicht is, maar bij mij sluit hij vanbinnen netjes aan.
    TL-Rev
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 279
    CONTACTCOLON

door TL-Rev » za nov 29, 2008 9:10 pm

Punt met de softtop laten zitten is bij mij dat deze doorweekt raakt door het vocht dat onder de hardtop door naar binnen komt. Ruitje wordt vervolgens ook groen. Vandaar dat ik mijn oude softtop heb verwijderd en de nieuwe nog niet heb gemonteerd. Ik denk dat ik maar een beetje met afdichtrubber aan de gang ga, wat ik onder het rubber van de softtop bevestig om de boel dicht te krijgen.
    K&N 57i en 52mm TTB - LLW kit - poly bushes - CRN grooved discs - EBC Ultimax pads - SS cooling pipes - SS braided brakelines - square spokes - windstop - MKII console, ashtray en airvents in kleur - gearknob mod - bee sting antenne - keyfob mod - lowering pins - alu inlay stuur - witte knippers - Cupra splitter - Magnecors - Slick Shift VI Kit - TF radiator - MK II seats...en nog wat kleinigheden...
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

door RSV » zo nov 30, 2008 8:00 am

Bij mij is de softtop wel kurkdroog .
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226

door Ivan » zo nov 30, 2008 8:01 am

Ik zou de achterste klemmen iets strakker zetten.
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » ma dec 01, 2008 5:14 pm

geen last van. softtop blijft netjes droog.

vind het overigens wel vreemd dat je softtop nat wordt. de regen zou dus onder je hardtop door weer naar boven moeten om je softtop nat te maken...

sluiten je ramen wel goed aan in de bovenhoeken?

Ik kan er zelfs mee in de wasstraat, zonder dat er iets van water naar binnen komt.
    David-86
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON za sep 13, 2008 12:31 pm
    WoonplaatsCOLON Warmond

door David-86 » ma dec 01, 2008 5:41 pm

Net ook de hardtop er weer afgehaald, en bij mij is het
    geen vocht meer maar echt drijfnat....en waar het naar binnen komt :?:

Weer een droge handdoek er tussen gelegd en maar weer even afwachten, hardtop weer iets versteld nu.

Vorig jaar overigens keurig droog gebleven!
    MGF Britisch Racing Green
    Mods: TF 160 velgen, K&N 57i, Witte pinkers, Toyo Proxes T1-R, Stoelverwarming, Xenon 10000k, Nieuwe softtop,
    Glazen windscherm, Roll hoops, TF achterlichten, Trophy koplampen, RVS koelpijpen, Black hard-top,
    Ghrome kit interieur, Ghrome aansteker, Ghrome asbak, MG pookknop met logo, MG badge T-Bar, Mini antenne
    To do: LowLarm, 52 mm ttb, Alu teller ringen, , KHSplitter
    TL-Rev
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 279
    CONTACTCOLON

door TL-Rev » ma dec 01, 2008 5:48 pm

Als ik mijn deuren dicht doe, zie je de achterkant van de hardtop (midden) omhoog komen. Ik denk dat het midden-achter naar binnenkomt. Als de softtop ingeklpat ligt, ligt de "eerste" vouw lager dan de aansluiting van de top, vandaar dus nat...
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » ma dec 01, 2008 5:57 pm

dan denk ik dat de klemmen achteraan toch niet helemaal goed zitten. je hardtop dient niet te bewegen bij het sluiten van je portieren...
    David-86
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON za sep 13, 2008 12:31 pm
    WoonplaatsCOLON Warmond

door David-86 » ma dec 01, 2008 6:34 pm

bij mij komt het van de achterkant naar binnen, al lijkt dit nog zo
    onwaarschijnlijk! Hoop dat het nu beter zit!
    MGF Britisch Racing Green
    Mods: TF 160 velgen, K&N 57i, Witte pinkers, Toyo Proxes T1-R, Stoelverwarming, Xenon 10000k, Nieuwe softtop,
    Glazen windscherm, Roll hoops, TF achterlichten, Trophy koplampen, RVS koelpijpen, Black hard-top,
    Ghrome kit interieur, Ghrome aansteker, Ghrome asbak, MG pookknop met logo, MG badge T-Bar, Mini antenne
    To do: LowLarm, 52 mm ttb, Alu teller ringen, , KHSplitter
    TL-Rev
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 279
    CONTACTCOLON

door TL-Rev » ma dec 01, 2008 9:52 pm

Remieme schreefColondan denk ik dat de klemmen achteraan toch niet helemaal goed zitten. je hardtop dient niet te bewegen bij het sluiten van je portieren...

Okay...dan ga ik aankomende vrijdag eens uitvogelen hoe je dat ding strakker aangesloten krijgt!