BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
Nieuwe accu
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

Nieuwe accu

door RemcovanKuilenburg » za nov 29, 2008 12:49 pm

De ochtend van de dyno was het zo ver. Auto wilde niet starten. Accu bijna leeg. Maar omdat de MG een nachtje onder de carpoort had geslapen dacht ik dat het door de kou kwam. Maar na 2 uur rijden had ik nog last in Goes van het slecht starten en zelfs een keer uitvallen. Gisteren maar eens een andere accu gehaald. Ik heb gekozen voor een iets duurdere en bij het monteren kwam ik er achter dat de oude een beetje klein was. Verklaring waarom hij zo appart starte altijd. Nu zit er een prima accu in en hij start goed. Probleem opgelost.

Data oude accu. Merk VMF (???????) 44 Ah ??? A start capaciteit.
    Nieuwe accu. Merk Varta D21 61Ah en 600 A start capaciteit.

Ik las op het forum dat de vorige eigenaar (rene) ook last had van slecht starten en een lege accu en vaak een nieuwe accu er in zetten. Ik denk dat de te kleine accu daar de oorzaak van is.

Verder gaf Bruno het advies rotor en rotorkap. Eigenlijk hoorde ik dat vaker dus verdenk Bruno er van dat hij ook daarin aandelen heeft :lol: Dus die zijn ook besteld samen met een nieuwe downpipe die aardig lek is.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
    TL-Rev
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 279
    GeregistreerdCOLON zo sep 07, 2008 4:42 pm
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht NL
    CONTACTCOLON

door TL-Rev » za nov 29, 2008 7:12 pm

Bij mij zit er ook een te kleine accu in. Vooralsnog start de F altijd zonder problemen, dus laat hem nog maar even zitten. De vorige eigenaar heeft een heel ingenieus beugeltje gemaakt, waardoor het nét lijkt of deze accu er in hoort. Wat was je kwijt voor de nieuwe accu?
    MG-F 1.8 MPi Platinum Silver + hardtop in kleur
    K&N 57i en 52mm TTB - LLW kit - poly bushes - CRN grooved discs - EBC Ultimax pads - SS cooling pipes - SS braided brakelines - square spokes - windstop - MKII console, ashtray en airvents in kleur - gearknob mod - bee sting antenne - keyfob mod - lowering pins - alu inlay stuur - witte knippers - Cupra splitter - Magnecors - Slick Shift VI Kit - TF radiator - MK II seats...en nog wat kleinigheden...
    Wishlist: Daytona exhaust.
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

door Arjan » za nov 29, 2008 11:19 pm

RemcovanKuilenburg schreef:

Nieuwe accu. Merk Varta D21 61Ah en 600 A start capaciteit.

Ik heb een D24 60Ah en 540 A start capaciteit van hetzelfde merk. Zie trouwens in dit topic. Starten in no-time :D en ik merk dat de verlichting niet meer zwakker wordt als ik de kachel aan zet. Ook dat de motor iets beter loopt dan met de vorige (fabriek originele) accu, of zit dat tussen mijn oren ??

@Tel-Rev: de mijne koste 128,96
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
    RemcovanKuilenburg
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » zo nov 30, 2008 1:46 am

Bij mijn f zat er geen raare aanpassing maar er zitten twee gaten met schroefdraad. Je kan zonder problemen een kleine accu er in zetten zonder aan te passen. Ik heb ook ongeveer 120 euro of zo betaald maar wel met twee jaar garantie.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1