MGf 1.8i brooklands SE
  • Avatar gebruiker
    jeroenvanuden
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 185
    GeregistreerdCOLON zo okt 12, 2008 8:08 pm
    WoonplaatsCOLON schijndel

    MGf 1.8i brooklands SE

    door jeroenvanuden » ma nov 17, 2008 12:42 am

    Beste MG-liefhebbers,

    Zoals velen van jullie misschien weten, ben ik al lange tijd op zoek naar een MGF. Nu heb ik al verschillende auto's bekeken en elke keer is het net niet. Ik heb nu een hele mooie MGF brookland gezien die ik graag wil gaan bekijken. Wat me tegen houdt--> ongeveer 220 km. Het is namelijk in drachten. Dit is de auto die ik heb gezien (op de foto's een schoonheid, maarja ooi was jerney kaagman dat ook :wink: ) http://link.marktplaats.nl/205044344.

    Mijn vragen:
    - is er iets bekend over deze auto? misschien oud lid ofzo?
    - Wat vinden jullie van de prijs?
    - de belangrijkste: wat zijn punten waar ik op moet letten?

    Het zou fijn zijn om alle belangrijke punten bij elkaar te hebben omdat ik misschien woensdag ga kijken. Ik ga met mijn ov-kaart dus dat kost me zo'n 8 uur reistijd (als ik geen liefhebber meer ben weet ik het niet) dus wil echt voorbereid daar komen.

    Groeten

    Jeroen
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: MGf 1.8i brooklands SE

    door Brooklands » ma nov 17, 2008 1:04 am

    jeroenvanuden schreefColonDit is de auto die ik heb gezien (op de foto's een schoonheid, maarja ooi was jerney kaagman dat ook :wink: ) http://link.marktplaats.nl/205044344.


    Begin november heb ik contact gehad met Autocentrum Drachten, met een dhr. Wim Langhout. Deze heer Langhout deelde mij mee dat hij de auto had gekocht omdat die er bijzonder goed uitzag. Dat zegt natuurlijk niet alles maar voor een mooie Brooklands uitvoering is het wel een nette prijs (in Nederland). De wagen is in ieder geval vanuit Duitsland geimporteerd in 2003 en het is ook zeker een Brooklands SE.

    Chassisnummer: SARRDWBGMWD037863 en in deze wagen is motornummer 18K4F31 694381 geplaatst door de fabriek destijds. Waar je op moet letten? Je kijkt hier inmiddels al enkele weken rond en bent naar mijn mening al behoorlijk op de hoogte.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma nov 17, 2008 1:05 am

    Lijkt me een heel fraai exemplaar !
    Zelfs het hout vanbinnen lijkt nog nieuw, daar normaal bij wagens van die leeftijd al wat beige plekken te zien zijn in de hout inleg door de zon.
    Er zit ook een Bovag garantie op, dus da's ook een pluspunt lijkt me.
    als je de klassieke dingen in het oog hout (schade gehad?, HGF ?), lijkt me dit op het eerste zicht meer dan ok.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » ma nov 17, 2008 1:19 am

    Bruno schreefColonEr zit ook een Bovag garantie op, dus da's ook een pluspunt lijkt me.


    Dat is zeker een pluspunt, maar ook met het bedrijf dat de wagen verkoopt is niets mis mee. Ik heb in ieder geval op mijn vragen een keurig antwoord gekregen en dat is toch vaak anders, zelfs bij ex-dealers van MG-Rover. Het lijkt mij de trip naar Friesland wel waard. Zo te zien zit de onderhoudshistorie erbij. Het laatste onderhoud wat ik op de foto zie is uitgevoerd door een MG Rover Dealer, namelijk Hofstee in Drachten.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma nov 17, 2008 10:15 am

    Wel heeft ie ooit een ansdere airbag gekregen (die trouwens, volgens het boekje, om de 10jaar dient vervangen te worden).

    Afbeelding
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma nov 17, 2008 11:18 am

    Scherp opgemerkt ?
    Misschien schade gehad dus !!
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » ma nov 17, 2008 11:29 am

    Bruno schreefColonScherp opgemerkt ?
    Misschien schade gehad dus !!


    Inderdaad scherp opgemerkt. Als de Airbag vervangen zou zijn volgens het onderhoudsschema (10 jaar dus) dan neem ik aan dat dit ook als zodanig in het onderhoudsboekje is genoteerd, zoals ook vaak de vervanging van een distributieriem daar is vermeld.
    Staat er niets over de Airbag vermeld dan zeker goed opletten.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » ma nov 17, 2008 11:33 am

    Ik zou per E-mail vragen of de airbag is vervangen en of dit ook in het onderhoudsboekje is meegenomen, net als de Distributie riem, anders zou ik niet dat hele eind rijden om te kijken...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » ma nov 17, 2008 1:31 pm

    Of even de airbag in het stuurwiel omwisselen met deze, dan lijken ze beiden weer origineel :lol:

    klik hier
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » ma nov 17, 2008 3:55 pm

    ErikB schreefColonWel heeft ie ooit een andere airbag gekregen



    :shock: hoe zien jullie dit :?:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma nov 17, 2008 4:45 pm

    Tukker schreefColon
    ErikB schreefColonWel heeft ie ooit een andere airbag gekregen



    :shock: hoe zien jullie dit :?:

    De oudere MGF's hebben een niet gekleurd logo op het stuurwiel/airbag. De Brooklands/Abingdon horen daar nog net bij.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • PieterV
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 613
    GeregistreerdCOLON di dec 11, 2007 9:20 pm
    WoonplaatsCOLON Den Dungen NL
    CONTACTCOLON

    door PieterV » ma nov 17, 2008 5:12 pm

    Nou, Jeroen, een pracht exemplaar heb je gevonden. Ik zou voordat je gaat alle vragen die er nu zijn ( HGF / distributieriem / airbag / ..en je ervaringen van vorige bezoekjes ..) even telefonisch te stellen aan de verkoper aldaar. Als sje uitlegd waar je vandaan komt, snappen ze dat best, denk ik.

    Als deze vragen je nog steeds een goed gevoel geven dan zou ik zeggen : GAAN :!: en ff bellen als je er bent !

    ..dat jij trouwens weet hoe Jerney kaagman er vroeger uitzag :shock:
    Zij hing destijds boven mijn bed..... :love: maar ben nu blij dat ik Hetty ben tegengekomen :wink:
    MG TF 80th Anniversary, live your dreams !!
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » ma nov 17, 2008 5:16 pm

    PieterV schreefColonNou, Jeroen, een pracht exemplaar heb je gevonden. Ik zou voordat je gaat alle vragen die er nu zijn ( HGF / distributieriem / airbag / ..en je ervaringen van vorige bezoekjes ..) even telefonisch te stellen aan de verkoper aldaar. Als sje uitlegd waar je vandaan komt, snappen ze dat best, denk ik.

    Als deze vragen je nog steeds een goed gevoel geven dan zou ik zeggen : GAAN :!: en ff bellen als je er bent !

    ..dat jij trouwens weet hoe Jerney kaagman er vroeger uitzag :shock:
    Zij hing destijds boven mijn bed..... :love: maar ben nu blij dat ik Hetty ben tegengekomen :wink:


    Nu hangt er een foto van Hetty boven je bed?
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • PieterV
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 613
    GeregistreerdCOLON di dec 11, 2007 9:20 pm
    WoonplaatsCOLON Den Dungen NL
    CONTACTCOLON

    door PieterV » ma nov 17, 2008 5:27 pm

    Nem58 schreefColon
    PieterV schreefColonNou, Jeroen, een pracht exemplaar heb je gevonden. Ik zou voordat je gaat alle vragen die er nu zijn ( HGF / distributieriem / airbag / ..en je ervaringen van vorige bezoekjes ..) even telefonisch te stellen aan de verkoper aldaar. Als sje uitlegd waar je vandaan komt, snappen ze dat best, denk ik.

    Als deze vragen je nog steeds een goed gevoel geven dan zou ik zeggen : GAAN :!: en ff bellen als je er bent !

    ..dat jij trouwens weet hoe Jerney kaagman er vroeger uitzag :shock:
    Zij hing destijds boven mijn bed..... :love: maar ben nu blij dat ik Hetty ben tegengekomen :wink:


    Nu hangt er een foto van Hetty boven je bed?


    Ook :!: en als ik daarop ben uitgekeken,kruip ik er lekker tegenaan :wink:
    MG TF 80th Anniversary, live your dreams !!
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    door Ivan » ma nov 17, 2008 7:49 pm

    ErikB schreefColon
    Tukker schreefColon
    ErikB schreefColonWel heeft ie ooit een andere airbag gekregen



    :shock: hoe zien jullie dit :?:

    De oudere MGF's hebben een niet gekleurd logo op het stuurwiel/airbag. De Brooklands/Abingdon horen daar nog net bij.

    Hmm? Ik heb nochtans ook een gekleurd logo, hier nog net te zien:
    Afbeelding


    en deze van Michael Alvares ook:
    Afbeelding

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten