Herinneringen
  • flesh
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON zo aug 01, 2004 11:34 am
    WoonplaatsCOLON Vl. Brabant (BE)

    Herinneringen

    door flesh » ma dec 06, 2004 11:36 am

    Hey Folks,

    Dit weekend zijn zion en ik, compleet ongepland, aan Taverne Pergola in Lier doorgekomen. De parking lag er vrij leeg en troosteloos bij in vergelijking met de late namiddag van de Kempenrit eerder dit jaar. Toch konden we het niet laten om nog eens aan die schone dag terug te denken en er herinneringen over op te halen!

    Dat het maar vlug terug zomer wordt zodat we weer onze carretjes met dakjes kunnen loslaten!!!

    :lol: :wink: :lol:
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » ma dec 06, 2004 9:20 pm

    Er zijn toch meer dingen te doen per jaar dan alleen de Kempenrit. Ga maar een kijken naar de foto's van de nacht van de doenker wegskes.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma dec 06, 2004 10:22 pm

    Tof om te lezen Flesh.

    Hou dan vooral zondag 21 aug. 2005 vrij... dan wordt je immers verwacht voor de 5de Internationale MGF Kempenrit !
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma dec 06, 2004 10:26 pm

    Hoe is het met het warmlopen ? Ik hoop niet dat je nog steeds zonder thermostaat rijdt ? Bij Zjagoewar, had het zelfde probleem, loste een nieuwe radiateur het probleem op.
    Building >200BHP K-series
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » ma dec 06, 2004 11:46 pm

    Kleine correctie, na een reeks ingrepen na mekaar, heeft het probleem zichzelf opgelost. We denken nog steeds dat het een luchtbel zou geweest zijn maar we wachten nog altijd bang af...
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di dec 07, 2004 12:45 am

    ...maar dat is dan weer voor een andere (of oude) topic :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • flesh
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON zo aug 01, 2004 11:34 am
    WoonplaatsCOLON Vl. Brabant (BE)

    door flesh » di dec 07, 2004 9:47 am

    Ik ben inderdaad eens gaan kijken naar de fotookes van diene nacht van de doenker wegskes. Zag er allemaal vree snoezig uit! En dan te zeggen dat er bij de Kempenrit ne vriendelijke mens aan de ingang van de parking stond om de mensen te verwittingen "pas op, hier vanvoor op de parking ligt een plaske". Ik veronderstel dat dat tijden diene nacht niet zo was!!!

    Euh ik moet bekennen dat ik inderdaad nog zonder thermostaat rij. :oops: Is dat een probleem (afgezien van het feit dat het vrij langzaam warm wordt in mijn auto). Tja, ik vrees dat ik alweer :oops: moet toegeven dat ik een absolute leek ben (vrouwen hé!!! :roll: )

    En ben blij voor jou zjagoewar dat het bij jou nu ook blijkt opgelost te zijn. De radiator was bij mij al vrij vroeg vervangen zonder verandering in de situatie. Dus dat kan ik nu niet echt als de oplossing aanzien. Bij mij is de beterschap gekomen sinds dat de thermostaat verwijderd is. En inderdaad, ik zit ook nog steeds met het gevoel "hopelijk houdt mijn bakske het zo vol"

    Is het beter om mijn thermostaat terug te (laten) plaatsen? Anybody? Advice?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di dec 07, 2004 10:53 am

    Als je je thermostaat eruit laat warmt je F heel langzaam op. Een koud blok slijt een stuk sneller. Liever terug zetten dus maar ik begrijp je frustratie en weet niet wat ik in deze situatie zou doen :(
    Building >200BHP K-series
  • flesh
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON zo aug 01, 2004 11:34 am
    WoonplaatsCOLON Vl. Brabant (BE)

    door flesh » di dec 07, 2004 11:06 am

    Het probleem heeft zich bij mij wel voorgedaan tijdens de "betere" dagen van 2004 wat het weer betreft en het is nu ondertussen toch ook wel een pak kouder geworden wat de afkoeling natuurlijk aanzienlijk zou moeten bevorderen. Maar toch...

    Heb er ook al aan gedacht om tijdens de koude wintermaanden het er op te wagen, maar ja...
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » di dec 07, 2004 10:20 pm

    Terug insteken, en heel spijtig, maar stap voor stap alles gaan checken...
    Trouwens, rijden zonder thermostaat zou dan wel eens je pakking kunnen kosten.
    Veel sterkte!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di dec 07, 2004 10:25 pm

    Zjagoewar schreefColonrijden zonder thermostaat zou dan wel eens je pakking kunnen kosten.


    ? Verklaring ? Volgens mij nml net niet omdat je van de thermoshock af bent.
    Building >200BHP K-series
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » di dec 07, 2004 10:27 pm

    Maar dan moet je wel 300km tegen 50 rondrijden, niet??
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di dec 07, 2004 10:32 pm

    Thermoshock heb je volgens mij tijdens het opwarmen van het blok (koud water in, thermostaat weer dicht) en als je 150+ rijdt (water koelt door de snelheid erg hard af waardoor je weer koud water binnen krijgt, thermostaat weer dicht)

    Hoe bedoel je 300km 50 rijden ?
    Building >200BHP K-series
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » di dec 07, 2004 10:34 pm

    Dat je geen gas mag geven tot hij warm is?????

    Met die stelling ben ik het volledig eens maar je blok moet zoals je zegt toch een zekere temperatuur hebben voor het goed functioneren van de wagen.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di dec 07, 2004 10:39 pm

    Klopt maar stampen met een koud blok is voornamelijk slecht omdat er componenten met verschillende uitzettingscoefficienten dusdanig berekend zijn dat het optimaal werkt (pas op/in elkaar) bij een bepaalde temeratuur (warm blok). Een voorbeeld hiervan zijn lagers. Ook is koud de olie dikker wat hogere druk betekend (waar b.v. je keerringen weer van kunnen gaan lekken)

    Maar volgens mij (weet het dus niet zeker) is het niet speciaal slecht voor de koppakking.
    Building >200BHP K-series

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten