BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
V-power
  • MGF99
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 33
    GeregistreerdCOLON vr jan 25, 2008 9:58 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

V-power

door MGF99 » ma nov 03, 2008 6:30 pm

Ik hoorde van iemand dat zijn sportwagen een stuk soepeler reed met Shell V-Power. Maar als ik nu euro 95 tank, kan ik daar dan gewoon Shell V-Power doorheen mengen?
    TL-Rev
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 279
    GeregistreerdCOLON zo sep 07, 2008 4:42 pm
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht NL
    CONTACTCOLON

door TL-Rev » ma nov 03, 2008 7:04 pm

Kun je m.i. gewoon mengen, maar het enige waar ik ervaring mee heb (wat werkt en ook door TNO getest is), is dit:
    http://www.wewantless.com/

En nee, ik heb geen aandelen :wink:
    MG-F 1.8 MPi Platinum Silver + hardtop in kleur
    K&N 57i en 52mm TTB - LLW kit - poly bushes - CRN grooved discs - EBC Ultimax pads - SS cooling pipes - SS braided brakelines - square spokes - windstop - MKII console, ashtray en airvents in kleur - gearknob mod - bee sting antenne - keyfob mod - lowering pins - alu inlay stuur - witte knippers - Cupra splitter - Magnecors - Slick Shift VI Kit - TF radiator - MK II seats...en nog wat kleinigheden...
    Wishlist: Daytona exhaust.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma nov 03, 2008 7:13 pm

Less ? nog nooit van gehoord, en ik zit toch wel in het wereldje.
    Ik ben er zeker van dat het gewoon één of ander additief is, waar ze eigen labels hebben opgeplakt (zo zien ze er trouwens ook uit)
    Als je een echte goede spoeling wil, die echt werkt, veilig is voor de moderne motoren (cfr. direkt ingespoten) zijn er een aantal producten die zeker werken (TUV gekeurd, en voorgeschreven door veel merken). Forté is er één van. Schitterend product maar veel te duur.
    Naar het andere mogen jullie 2X raden..... :wink:

Wat V-power betreft, moet ik jammer genoeg ook toegeven, dat ik het zeer zeker goed voel, als ik het op de C70 tank. Prestaties gaan omhoog, en daar waar hij met Total Excelium wat blijkt in te houden op bepaalde toerentallen, heb ik dit probleem niet met V-power. Een nog beter resultaat heb ik echter met eender welk benzinemerk waar ik het "te raden spoel-product" aan toevoeg. :wink:
    Op de MG denk ik echter dat je er weinig van gaat merken, alhoewel een additief daarop dan weer wel heel nuttig blijkt.

Wat total excelium betreft, ik ken meerdere modellen die er problemen mee hebben. (o.a. Toyota)
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    TL-Rev
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 279
    CONTACTCOLON

door TL-Rev » ma nov 03, 2008 7:22 pm

Bruno schreefColonLess ? nog nooit van gehoord, en ik zit toch wel in het wereldje.
    Ik ben er zeker van dat het gewoon één of ander additief is, waar ze eigen labels hebben opgeplakt (zo zien ze er trouwens ook uit)
    Als je een echte goede spoeling wil, die echt werkt, veilig is voor de moderne motoren (cfr. direkt ingespoten) zijn er een aantal producten die zeker werken (TUV gekeurd, en voorgeschreven door veel merken). Forté is er één van. Schitterend product maar veel te duur.

Wat V-power betreft, moet ik jammer genoeg ook toegeven, dat ik het zeer zeker goed voel, als ik het op de C70 tank. Prestaties gaan omhoog, en daar waar hij met Total Excelium wat blijkt in te houden op bepaalde toerentallen, heb ik dit probleem niet met V-power. Een nog beter resultaat heb ik echter met eender welk benzinemerk waar ik het "te raden spoel-product" aan toevoeg. :wink:
    Op de MG denk ik echter dat je er weinig van gaat merken, alhoewel een additief daarop dan weer wel heel nuttig blijkt.

Wat total excelium betreft, ik ken meerdere modellen die er problemen mee hebben. (o.a. Toyota)

Heejheej...niet oordelen voor je het geprobeerd hebt hè! Het is niet bekend, omdat er in eerste instantie wordt samengewerkt met grote(re) transportbedrijven (zowel personenvervoer, vrachtvervoer als scheepstransport). Vandaar dat het (vooralsnog) niet bekend is bij het grote publiek. Spul is ook nog vrij duur, mogelijk dat de prijs zakt indien het meer bekendheid krijgt in de transportwereld, waarna de ontwikkelkosten beter gespreid zijn.

Nu vraag je jezelf misschien af: vanwaar die wijsheid... Toevallig werkt een kennis van mij bij TNO. Zodoende hebben we het spul getest in het ONK Supersport 600 team waar ik destijds zijdelings bij betrokken was. Maar zoals ik al zei: vooralsnog vrij duur voor hobbymatige/particuliere toepassing.
    K&N 57i en 52mm TTB - LLW kit - poly bushes - CRN grooved discs - EBC Ultimax pads - SS cooling pipes - SS braided brakelines - square spokes - windstop - MKII console, ashtray en airvents in kleur - gearknob mod - bee sting antenne - keyfob mod - lowering pins - alu inlay stuur - witte knippers - Cupra splitter - Magnecors - Slick Shift VI Kit - TF radiator - MK II seats...en nog wat kleinigheden...
    TL-Rev
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 279
    CONTACTCOLON

door TL-Rev » ma nov 03, 2008 7:33 pm

Ter aanvulling: zie op die site ook de downloads, is ook ge-TÜV-t 8)
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

door Striker » ma nov 03, 2008 8:46 pm

Volgens mij heeft een TF geen klopsensor en dan is V-Power nutteloos (wat extra vermogen betreft). Gewoon lekker goedkopere euro 95 tanken zou ik zeggen.
    En wat de "reinigende" toevoegingen betreft: Af en toe een flesje fuel/injector-cleaner gebruiken is een stuk voordeliger.

Je kan V-Power gewoon mengen met euro 95.

Bruno schreefColonForté is er één van. Schitterend product maar veel te duur.

Vertel :). Ik gebruik altijd Forté, maar een goedkoop alternatief zou niet verkeerd zijn.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Striker, in totaal 0 keer bewerkt.
    Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma nov 03, 2008 8:52 pm

TL-Rev schreefColonHeejheej...niet oordelen voor je het geprobeerd hebt hè! Het is niet bekend, ......Vandaar dat het (vooralsnog) niet bekend is bij het grote publiek. Spul is ook nog vrij duur, mogelijk dat de prijs zakt indien het meer bekendheid krijgt in de transportwereld, waarna de ontwikkelkosten beter gespreid zijn.

Ten eerste is het gewoon een soort petroleum destilaat, dus moet het per definitie al niet duur zijn. Forté bv. is ook superduur, en in principe niet sterker dan Kent Petrol/Diesel one shot, en toch is de prijs van deze laatste een derde van die van Forté.
    Weet dat een kleine firma zoals Less niet aan eigen product ontwikkeling/productie doet, maar zijn producten op bestelling ergens anders koopt. Als ik de flesjes zie zou ik denken misschien bij Marly (vandaar dan ook de TUV keuring).
    Het product zal dus zeker wel werken, maar het warm water wordt in de additieven wereld al lang niet meer uitgevonden.
    Dat het niet gekend is bij het grote publiek is best mogelijk, maar ik denk toch niet dat ik als " groot publiek" mag beschouwd worden. Ik zit namelijk tegenwoordig ook in de productontwikkeling van dergelijke producten, buiten het feit dat ik ze ook verkoop, en mijn concurrenten dus echt wel moet kennen. In de transportsector, zijn we trouwens heel goed kwam vertegenwoordigd (vooral zelfs in grote verpakking), en echt ik kwam ze nog niet tegen. Als ik je posting lees zal dat in de toekomst misschien anders zijn, laat ze maar komen. :wink:
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma nov 03, 2008 8:57 pm

Striker schreefColonVolgens mij heeft een TF geen klopsensor en dan is V-Power nutteloos (wat extra vermogen betreft). Gewoon lekker goedkopere euro 95 tanken zou ik zeggen.
    En wat de "reinigende" toevoegingen betreft: Af en toe een flesje fuel/injector-cleaner gebruiken is een stuk voordeliger.

Kolpt, zoals ik al zei, 100% mee eens dus !

Striker schreefColonVertel :). Ik gebruik altijd Forté, maar een goedkoop alternatief zou niet verkeerd zijn.

Antwoord staat in vorige posting, maar ik denk niet, dat je dat niet had geraden. T'klinkt misschien een beetje "eigen kind, schoon kind" :wink: , maar Fuel guard (additief), Petrol one shot (spoeling) zijn toch echt gekend als bij de respectievelijk veelzijdigste en sterkste op de markt. Deze producten zijn in Belgie dan ook marktleider met kop en schouders boven de rest (in de garages, niet in de groothandels) , mede dankzij veel merken deze producten voorschrijven aan hun dealers.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

• Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

door Striker » ma nov 03, 2008 9:07 pm

Nope, had ik niet geraden :). Maar ik begrijp nu dat je in die business werkt :P.

Kan je misschien een paar flesjes injector-cleaner meenemen naar de dyno-meet? :wink:
    Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma nov 03, 2008 9:16 pm

pb !
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

• rapier
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 40
    GeregistreerdCOLON ma jul 07, 2008 9:53 pm
    WoonplaatsCOLON Hierden

door rapier » ma nov 03, 2008 9:18 pm

Tja ik was nogal een unbeliever, juist vanwege het ontbreken van een kloksensor. Maar ik heb er toch eens V-power in gegooit vlak voor een trip naar zandvoort, en ik heb wel degelijk het verchil gevoelt.

Niet in vermogen, maar wel in gedrag van de motor, die gewoon wat "netter" werd. Ook had ik wel eens iets dat als een misfire voelde, en met v-power was dat meteen totaal verholpen.

En ik vind V-power eigenlijk helemaal niet zo gek duur, mijn auto doet ~1:14 en dat maakt op 10.000km/jaar(waar ik nooit aan kom) op zo'n 700liter. en dus bij 5cent per liter op 35 euro op jaarbasis.
    Maar goed ik tank vaak genoeg niet bij shell en dan gaat er gewoon 95 in.
    Rover 118 GTi VVCMK3.5
    Rover 114 GTi Fully-Race spec
    Preparing a 190+ VHPD Engine
    Preparing a 120+ 1.4 race engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling stoppen, dat is het grote gevaar!
    TL-Rev
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 279
    CONTACTCOLON

door TL-Rev » ma nov 03, 2008 9:46 pm

Ten eerste is het gewoon een soort petroleum destilaat, dus moet het per definitie al niet duur zijn. Forté bv. is ook superduur, en in principe niet sterker dan Kent Petrol/Diesel one shot, en toch is de prijs van deze laatste een derde van die van Forté.
    Weet dat een kleine firma zoals Less niet aan eigen product ontwikkeling/productie doet, maar zijn producten op bestelling ergens anders koopt. Als ik de flesjes zie zou ik denken misschien bij Marly (vandaar dan ook de TUV keuring).
    Het product zal dus zeker wel werken, maar het warm water wordt in de additieven wereld al lang niet meer uitgevonden.
    Dat het niet gekend is bij het grote publiek is best mogelijk, maar ik denk toch niet dat ik als " groot publiek" mag beschouwd worden. Ik zit namelijk tegenwoordig ook in de productontwikkeling van dergelijke producten, buiten het feit dat ik ze ook verkoop, en mijn concurrenten dus echt wel moet kennen. In de transportsector, zijn we trouwens heel goed kwam vertegenwoordigd (vooral zelfs in grote verpakking), en echt ik kwam ze nog niet tegen. Als ik je posting lees zal dat in de toekomst misschien anders zijn, laat ze maar komen. :wink:

Ben erg benieuwd welk product je dan vertegenwoordigt en zou graag een sample willen om te kunnen vergelijken. :twisted:

Aangezien jij kennelijk een zakelijk/professioneel belang hebt bij dergelijke producten, lijkt het me overigens hier niet de juiste plek om daar een discussie over te gaan voeren: ik heb geen belang, heb alleen goede ervaringen met dat Less-CG7 spul , en dat deel ik graag met mijn mede-forummers :wink:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma nov 03, 2008 10:27 pm

Ik heb zeker geen belang hierbij. Ik ben o.a. vertegenwoordiger van deze producten (sector vlaams brabant !!!), ik verdien geen euro meer, als jullie met jullie bedrijf al dan niet Less, of onze producten zouden kopen, laat staan als alle forum members massaal zouden kiezen voor deze producten. Ik reageer gewoon vanuit mijn professionele ervaring, en zeker niet vanuit commercieel oogpunt....
    Jammer dat je dit zo opvat........ :(
    Mensen die hier al langer zijn weten heus wel wat ze met mijn postings moeten denk ik .... :?
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

TL-Rev
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 279
    CONTACTCOLON

door TL-Rev » ma nov 03, 2008 10:54 pm

Bruno schreefColonIk heb zeker geen belang hierbij. Ik ben o.a. vertegenwoordiger van deze producten (sector vlaams brabant !!!), ik verdien geen euro meer, als jullie met jullie bedrijf al dan niet Less, of onze producten zouden kopen, laat staan als alle forum members massaal zouden kiezen voor deze producten. Ik reageer gewoon vanuit mijn professionele ervaring, en zeker niet vanuit commercieel oogpunt....
    Jammer dat je dit zo opvat........ :(
    Mensen die hier al langer zijn weten heus wel wat ze met mijn postings moeten denk ik .... :?

Zoals eerder gezegd: ik heb enkel ervaring met dat spul vanuit de motor racerij. Ik heb geen bedrijf (zoals je hierboven insinueert met "jullie bedrijf") en werk niet voor een bedrijf in dat soort spul (voor de duidelijkheid: ik ben rapporteur vanuit de reclassering -voorlichter/adviseur voor openbaar ministerie en rechterlijke macht- en jurist i.o.).

Dan over hoe ik je bericht volgens jou opvat: je geeft zelf aan dat je in "die branche" werkt en vervolgens kraak je in mijn beleving Less/CG7 nogal af (terwijl ik er met het raceteam goede ervaringen mee heb). Excuses als ik dan in jouw optiek je boodschap verkeerd (lees: commercieel i.p.v. professioneel) opvat, maar dat is wel hoe het hier bij mij achter het scherm overkomt! En i.d.d., ik ben hier vrij nieuw, mss. reden voor mij om iets terughoudender te zijn in mijn interpretatie, maar voor anderen mss. reden om hún boodschap iets beter te verpakken, dan ervan uit gaan dat de eigenlijke bedoeling bij newbie's meteen duidelijk is. No offense verder, en excuus als ik volgens jou buiten mijn boekje ben gegaan. :wink:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma nov 03, 2008 11:07 pm

- met "jullie bedrijf" bedoelde ik ook niet het bedrijf waar je werkt of zo, maar het bedrijf waar je het over hebt.
    - Ik kraak Less helemaal niet af, ik nuanceer alleen wat je zegt, alsof het een wondermiddel zou zijn, te meer ik dus vermoed dat het om een bestaand product met andere labeling gaat. Nogmaals het zal zeker werken, maar zo zijn er veel spoelingen die werken. Ik adviseer de forumleden die zoiets willen kopen dus gewoon te gaan voor iets dat wel door het grote publiek gekend is (Marly, Forté, Wuyns, Kent .... ).
    - Ik zie niet in, hoe je je boekje te buiten zou kunnen gaan. Alles kan gepost worden, zolang het o.a. niet persoonlijk beledigend wordt.
    :wink:
    Dus, geen probleem hoor ! :wink:
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1