Goodyear banden
  • JK1985
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 24
    GeregistreerdCOLON ma sep 01, 2008 2:03 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen, Overijssel

    Goodyear banden

    door JK1985 » wo okt 15, 2008 10:53 am

    Ik heb vorige week nieuwe 16 inch 11 spoke velgen besteld bij MagikWheels, afgelopen maandag zijn deze netjes binnengekomen.

    Nu ben ik opzoek naar een paar nieuwe banden, ik lees veel over de Goodyear GSD2 band, maar deze zie ik nergens in de prijslijsten staan, de GSD3 band is wel overal te verkrijgen.

    Zijn er hier mensen die Goodyear GSD3 onder de MG TF hebben liggen, ik lees veel op internet dat deze band niet aan te raden is onder een MG TF
    MG TF 135, 11 spoke anniversary velgen, Toyo T1-R.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo okt 15, 2008 11:37 am

    GSD3 Band is zeker niet slecht (ondanks tegenstrijdige berichten), maar GSD2 is echt nog wel overal te koop (je moet er wel specifiek naar vragen)
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » wo okt 15, 2008 11:52 am

    Ik kon ze ook gewoon nog kopen maar ging mij afvragen hoe lang ze nog te koop zijn. En als je dan een keer een band lek rijd en die moet vervangen worden. Of alleen je voorbanden zijn op. En ze zijn niet meer te krijgen.... Ja dan heb je wel een probleem. Ik heb er nu toyo onder gezet en ben erg te spreken over deze banden. Alleen slijten weet ik nog niet. Het is ook nog een knappe band die lijkt op de Goodyear.
    En denk je nog even aan het uitlijnen. De getallen staan zeker hier nog op het forum aangezien we het daar vaak over hebben gehad.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo okt 15, 2008 11:55 am

    Er is nog geen sprake van het feit dat de productie ervan gaat stoppen. De kans dat deze band dus niet meer verkrijgbaar is, is imo even groot dan dat morgen een Toyo een nieuw model krijgt ter vervanging van de Proxes. Daarenboven heb ik betere ervaringen met Good year dan met Toyo, waar ik niet wil mee zeggen dat Toyo slecht is, maar ik prefereer gewoon Good Year.
    Maar ...... ik spreek er al lang van, Yokohama heeft ook knappe banden, alleen weet ik niet hoe ze zich zouden gedragen op een F, anders wist ik het wel ! Op de Exige waren ze in ieder geval super, maar die wagen mag je dan ook niet met een F vergelijken.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » wo okt 15, 2008 11:59 am

    Oke dat kan maar ik weet dat de GSD2 banden niet meer in productie zijn en alles wat je nu nog kan krijgen is oude voorraad. Als je een merk er onder hebt dan wil je dit merk blijven rijden. De ervaring met de GSD3 zijn niet best onder een F. Als de Toyo niet meer gemaakt gaat worden dan weten we niet wat daar voor in de plaats komt en hoe deze onder een F reageerd.
    Dat toyo iets sneller slijt is een groot feit. Maar ik ben wel erg te spreken over de wegliggen van die banden. En ze zijn nog ruim 100 euro goedkoper dan de Goodyears..
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » wo okt 15, 2008 12:03 pm

    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • JK1985
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 24
    GeregistreerdCOLON ma sep 01, 2008 2:03 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen, Overijssel

    door JK1985 » wo okt 15, 2008 1:31 pm



    Dat bericht heb ik inderdaad gelezen, vandaar dat ik mij afvroeg hoe deze banden reageren onder een TF, ik zal eens even bellen voor een paar D2 banden
    MG TF 135, 11 spoke anniversary velgen, Toyo T1-R.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo okt 15, 2008 1:40 pm

    Bruno schreefColonMaar ...... ik spreek er al lang van, Yokohama heeft ook knappe banden, alleen weet ik niet hoe ze zich zouden gedragen op een F, anders wist ik het wel ! Op de Exige waren ze in ieder geval super, maar die wagen mag je dan ook niet met een F vergelijken.

    Bij de Exige zit alles super tss. het wegoppervlak en enerzijds je zitvlak en anderzijds je handen op het stuur.
    Neemt niet weg dat de Yoko's ook m'n aandacht trekken.

    Verder maak ik recent altijd even de opmerking dat op meer dan 10 jaar MGF, de banden en de eisen van moderne wagens aan die banden ook gewijzigd zijn, wat resulteert is geheel andere banden dan 10 of 15jaar geleden.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    Re: Goodyear banden

    door Striker » wo okt 15, 2008 5:13 pm

    JK1985 schreefColonZijn er hier mensen die Goodyear GSD3 onder de MG TF hebben liggen, ik lees veel op internet dat deze band niet aan te raden is onder een MG TF


    Je haalt wat zaken door elkaar.
    De GSD3 is een prima band en deze kan probleemloos onder de TF gemonteerd worden, MITS je deze band niet mixed met een ander merk/type band.
    Wanneer je achter bijvoorbeeld GSD2 gemonteerd hebt, moet je voor géén GSD3 (of welke andere band dan ook) gebruiken.
    Afbeelding
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

    door Edgecrusher » wo okt 15, 2008 6:03 pm

    ErikB schreefColonVerder maak ik recent altijd even de opmerking dat op meer dan 10 jaar MGF, de banden en de eisen van moderne wagens aan die banden ook gewijzigd zijn, wat resulteert is geheel andere banden dan 10 of 15jaar geleden.


    Bedoel je dit positief of negatief?

    Een band van 10jr geleden kan toen wel als beste zijn getest of speciaal voor een auto zijn ontwikkeld, maar kan volgens de huidige maatstaven wel hopeloos verouderd zijn en als slechtste uit de test komen.
    De goodyears zullen het nog steeds wel goed doen, maar waarschijnlijk zijn er betere alternatieven, alleen zijn die waarschijnlijk maar in kleine mate getest en moeilijk bespreekbaar voor sommigen.
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

    MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

    door Edgecrusher » wo okt 15, 2008 6:08 pm

    Ps wel benieuw wat ze onder de 'chinese' TF monteren...
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

    MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo okt 15, 2008 11:08 pm

    Ik dacht GSD2's als ik me goed herinner, raar maar waar.
    voor GSD3's is er wel degelijk een waarschuwend rondschrijven geweest van Rover/MG indertijd, dat ze onveilig zouden zijn onder een F/TF (en dan heb ik het niet over de combi GSD2-GSD3 waar Striker het over heeft, want dat is inderdaad levensgevaarlijk). Het rondschrijven ging wel degelijk over montage van 4 GSD3's die volgens Rover/MG niet veilig zouden zijn. Niets is minder waar, want er rijden tig MG's rond tegenwoordig op 4 GSD3's en met succes. Iedereen is er zeer tevereden over, sterker nog, ik las al veel commentaren van mensen die ook Toyo hadden gereden onder hun F/TF en de GSD3's zelfs veel beter vonden.
    Even terzijde, de GSD2's zouden nog steeds gemaakt worden volgens een betrouwbare bron, maar in een beperktere oplage als de GSD3's. De ene is dus niet de opvolger van de andere.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • JK1985
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 24
    GeregistreerdCOLON ma sep 01, 2008 2:03 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen, Overijssel

    door JK1985 » do okt 16, 2008 9:35 am

    Heb gisteren even rond gebeld, en de GSD2 is inderdaad nog leverbaar, maar beperkt!.. Ik heb toch maar voor Toyo T1-R gekozen, gezien het feit dat ze straks misschien slecht tot niet leverbaar zijn.
    MG TF 135, 11 spoke anniversary velgen, Toyo T1-R.
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » do okt 16, 2008 12:10 pm

    Bruno schreefColonvoor GSD3's is er wel degelijk een waarschuwend rondschrijven geweest van Rover/MG indertijd, dat ze onveilig zouden zijn onder een F/TF (en dan heb ik het niet over de combi GSD2-GSD3 waar Striker het over heeft, want dat is inderdaad levensgevaarlijk).


    Dit is het betreffende bulletin:

    Afbeelding

    Dat zou dus betekenen dat er geen enkele andere band dan de GSD2 gebruikt mag worden. Dit is uiteraard onzin, het probleem zit hem vooral in het mixen van verschillende typen banden. Helaas is MG-Rover hier niet wat duidelijker in geweest.

    Zelf zou ik in ieder geval altijd de GSD3 verkiezen boven de GSD2, aangezien deze band enkele jaren meer ontwikkeling heeft doorgemaakt tov de GSD2.
    Afbeelding
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do okt 16, 2008 1:33 pm

    Striker schreefColonZelf zou ik in ieder geval altijd de GSD3 verkiezen boven de GSD2, aangezien deze band enkele jaren meer ontwikkeling heeft doorgemaakt tov de GSD2.


    Mijn idee. Of toch lekker voor de Toyo gaan. Ik heb bewust Toyo gekozen omdat ik weinig rijd en ze eerder op zijn dan Goodyears, meer dan 5 jaar de zelfde band op een sportieve wagen is immers niet optimaal ivm harder worden van het rubber. Volgens mij zijn ze even goed en is de prijs per km indentiek. (goedkoper met minder km en vise versa)

    De kans op oude stock is bij de GSD2 te groot IMHO.
    Building >200BHP K-series

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten