Is dit iets voor mij?
  • Avatar gebruiker
    jeroenvanuden
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 185
    GeregistreerdCOLON zo okt 12, 2008 8:08 pm
    WoonplaatsCOLON schijndel

    Is dit iets voor mij?

    door jeroenvanuden » di okt 14, 2008 9:36 pm

    Ik ben nu een paar dagen op zoek naar een leuke MG F om samen met mijn vader te kopen. Nu kwam ik deze tegen op internet. Ik vond de kleur wel speciaal en interieur ziet er goed uit (m.u.v Radio). Is dit iets?

    http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4962762

    Groeten,
    Jeroen
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » di okt 14, 2008 9:50 pm

    je kunt beter een audi tt kopen! Waarom zou je in godsnaam een mg F kopen? Welke maf rijdt er nu met zoiets rond?
    :shock:
    :?
    :|
    :)
    :lol:

    ziet er knap uit, is dit niet een volcano (rode kleur? ben kleurenblind) de prijs is zeker goed!
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » di okt 14, 2008 10:05 pm

    De kleur van deze MGF is Vulcano zo te zien. Daar rijden er niet veel van rond in NL. Op de foto's ziet die er wel goed uit.
    Je kunt Ad (Brooklands) even een pm sturen, misschien dat hij je wat meer kan vertellen over deze MGF.
    Ik zou ook nog bij een andere MGF gaan kijken en rijden. Koop niet gelijk de eerste de beste MGF, er staan er genoeg te koop.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di okt 14, 2008 10:10 pm

    Zier er goed uit voor de prijs, al zou ik een F/TF altijd laten controleren door een onafhankelijke garage, bij voorkeur een ex-MGRover dealer. Kost misschien wel iets (reken op €100,-) maar dan weet je wel veel meer. Als je per ongeluk b.v. een schade wagen koopt kost het je uit eindelijk veel te veel. Merk je tijdens de proefrit ook maar IETS op zou ik de wagen zeker laten staan.

    Check zeker ook voor het niveau van het koelwater (voor de proefrit, moet koud) en op troebel in het koelwater en "mayonaise" in de olie (pijlstok). Olie ook na de rit.
    De banden vooraan moeten smaller zijn dan achter. Uitzondering hierop is 215 rondom op 16" velgen. Ook moet je de zelfde banden rondom hebben bij voorkeur met V-groef. Zo niet moet je er €350,00 bij rekenen om rondom de zelfde banden te leggen met V-groef.

    Samenvattend:
    - De wegligging moet goed zijn. Aandacht voor schades/slijtage en bandenkeus.
    - De motor moet goed zijn. Aandacht voor koelwater en olie.

    Rest mij nog te zeggen dat ik de MGF absoluut géén wagen vind om in te leren rijden. Als de kont uitbreekt is het zeer lastig de wagen weer recht te krijgen. Nog veel meer dan met een TF. Ik weet vrij zeker dat als ik een F had gehad op mijn 18/19e ik achterstevoren in een vangrail had gestaan in het meest optimale geval. Anyway, beslis zelf en doe voorzichtig.
    Building >200BHP K-series
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » di okt 14, 2008 10:19 pm

    Sander schreefColonRest mij nog te zeggen dat ik de MGF absoluut géén wagen vind om in te leren rijden. Als de kont uitbreekt is het zeer lastig de wagen weer recht te krijgen. Nog veel meer dan met een TF. Ik weet vrij zeker dat als ik een F had gehad op mijn 18/19e ik achterstevoren in een vangrail had gestaan in het meest optimale geval. Anyway, beslis zelf en doe voorzichtig.

    Ik heb mijn F op mijn 20e gekocht en ik ga er rustig mee om. Al helemaal omdat ik toen en nu nog een "beginnende" bestuurder ben. Ik heb 1 keer achterstevoren gestaan op een rotonde en gelukkig niks geraakt. Dat kwam omdat het licht regende en het vroor. De rotonde nam ik met "normale" snelheid zoals ik die altijd neem. Daar heb ik wel van geleerd. Het is zonde als je zo'n pracht auto hebt en deze in de prak rijdt.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

    door Edgecrusher » di okt 14, 2008 10:55 pm

    Alles staat natuurlijk met een beetje met beleid rijden.
    Met uitzondering van met opzet iets uit laten breken eigenlijk nog weinig last van ondervonden, zelfs met regen op zandvoort viel het me nog niet echt tegen, gewoon een beetje opzoeken tot hoever je kunt gaan....
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

    MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di okt 14, 2008 11:03 pm

    Ziet er niet verkeerd uit, maar één ding is zeker, volcano is hij zeker niet, maar flame red !
    Wees uiterst voorzichtig, zoals Sander en Rick al aangaven. eens je het concept MG onder de knie hebt is het een droom om mee te rijden. Jammer genoeg moet je wel een paar keer over de grens zijn geweest om te weten waar de grens ligt.
    :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » di okt 14, 2008 11:25 pm

    Mooie auto maar sluit mij ook aan bij Sander en Rick. Het is niet voor niets dat de auto van 100% rockford na verkoop aan iemand die zijn rijberwijs net had er zo uit zag.
    http://www.shoolbred.fotopic.net/c601789.html

    gewoon even naar onderen scrollen.
    de foto,s zijn met m,n iphone gemaakt dus zijn niet super maar goed genoeg om de omvang te zien.


    Een MG f is een leuke auto als je enige ervaring hebt met rijden. En zeker nu de natte maanden er aan gaan komen. Je kan pas rijden als je een ton hebt gereden.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di okt 14, 2008 11:45 pm

    We moeten Jeroen ook nu ook weer niet gaan afschrikken, maar gewoon waarschuwen. We gaan op een MG forum toch geen andere wagen gaan aanraden dan een MG mag ik hopen.
    Veel geluk met de zoektocht naar de perfecte F, en wees voorzichtig eens je hem hebt. Meer moet dat niet zijn.
    Wat de aankoop betreft, volg de tips van Sander.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » wo okt 15, 2008 12:05 am

    Ooh nee hoor dat is niet de bedoeling. Maar ja jij bent ook 18 geweest en net een auto. Je rijd wat in elkaar dan. Zonde als het een F is toch.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo okt 15, 2008 12:31 am

    Ik denk dat dat van persoon tot persoon afhankelijk is, de ene is nu eenmaal "volwassener" als 18 jarige in het verkeer dan de andere...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo okt 15, 2008 9:15 am

    Bruno schreefColonZiet er niet verkeerd uit, maar één ding is zeker, volcano is hij zeker niet, maar flame red !


    Als dat zo is mag dat bedrijf een nieuwe camera kopen. Ik blijf bij Volcano.
    Building >200BHP K-series
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo okt 15, 2008 9:17 am

    Hazet.....

    Zou de SV er nog staan?
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » wo okt 15, 2008 9:29 am

    We moeten Jeroen ook nu ook weer niet gaan afschrikken, maar gewoon waarschuwen. We gaan op een MG forum toch geen andere wagen gaan aanraden dan een MG mag


    ik wil het juist zeggen, die jongen denkt in zijn eigen wss nu van "ja seg foert, wat een vertrouwen hier!". Ik heb de mgf ook als mijn eerste wagen (behalve met de punto en de porsche ervoor te gereden hebben) en ik moet zeggen, de auto heeft tot nu toe geen enkel probleem gevormd, behalve de vitessenbak (die het altijd laat afweten als er volk bij staat). Sommige jongen mensen rijden een pak beter en veiliger dan oudere mensen (en ik bedoel bejaarden al zeker niet met inbegrepen!)

    sommige mensen beginnen al te zigzaggen over de weg of te pinken naar rechts, gaan ook helemaal rechts, en hupla ineens een scherpe bocht naar links enz! Een jongen van 18 die zijn rijbewijs juist heeft, en de auto van zijn eigen centjes koopt, gaat al deze wagen meer apprecieren, en beter reinigen en normaal gezien ook voorzichtiger met zijn!
  • PieterV
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 613
    GeregistreerdCOLON di dec 11, 2007 9:20 pm
    WoonplaatsCOLON Den Dungen NL
    CONTACTCOLON

    door PieterV » wo okt 15, 2008 9:42 am

    Ian schreefColon
    We moeten Jeroen ook nu ook weer niet gaan afschrikken, maar gewoon waarschuwen. We gaan op een MG forum toch geen andere wagen gaan aanraden dan een MG mag


    ik wil het juist zeggen, die jongen denkt in zijn eigen wss nu van "ja seg foert, wat een vertrouwen hier!". Ik heb de mgf ook als mijn eerste wagen (behalve met de punto en de porsche ervoor te gereden hebben) en ik moet zeggen, de auto heeft tot nu toe geen enkel probleem gevormd, behalve de vitessenbak (die het altijd laat afweten als er volk bij staat). Sommige jongen mensen rijden een pak beter en veiliger dan oudere mensen (en ik bedoel bejaarden al zeker niet met inbegrepen!)

    sommige mensen beginnen al te zigzaggen over de weg of te pinken naar rechts, gaan ook helemaal rechts, en hupla ineens een scherpe bocht naar links enz! Een jongen van 18 die zijn rijbewijs juist heeft, en de auto van zijn eigen centjes koopt, gaat al deze wagen meer apprecieren, en beter reinigen en normaal gezien ook voorzichtiger met zijn!


    Vette tips, krijgt die Jeroen :!: ...maar allemaal gewoon even gerust zijn op de goede afloop. Jullie weten immers wie zijn oom is :?

    Jeroen, gaan we samen met jullie Pa een slipcursus volgen bij Rob Slotemaker :?: Wellicht een leuke MGF-BE-group-activiteit :D
    MG TF 80th Anniversary, live your dreams !!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 17 en 0 gasten