APK en beurt
  • PieterV
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 613
    GeregistreerdCOLON di dec 11, 2007 9:20 pm
    WoonplaatsCOLON Den Dungen NL
    CONTACTCOLON

    APK en beurt

    door PieterV » ma okt 13, 2008 4:57 pm

    Vandaag naar MGdealer Damen & Kroes geweest voor een APK afspraak.
    Graag wil ik dit combineren met een beurt. Wat kan ik het beste doen ?

    M'n TF heeft 52000km gereden en is van 2004. Volgens Damen en Kroes moet een MG om de 4a5 jaar een nieuwe distributieriem.
    Is het handig (wat ik weleens lees hier) om het vervangen van de distributieriem te combineren met wat preventieve vervangingen ?
    MG TF 80th Anniversary, live your dreams !!
  • Avatar gebruiker
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

    door Superboer » ma okt 13, 2008 5:53 pm

    Heeft de garage je een prijsopgaaf / prijsindicatie opgegeven voor de verschillende opties?

    Interessant is het denk ik om te weten wat de grote beurt extra gaat kosten als je tevens preventief de distributieriem laat vervangen.

    Tsja, en de spreuk: "voorkomen is beter dan blussen" bestaat nog steeds.
    MGF British Racing Green - 1999
    MGF Silver 2001 (Sold in 2011)
    Audi A4 Avant - 2017

    Wi-j komt altied weer terug!
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma okt 13, 2008 6:26 pm

    Superboer schreefColon preventief de distributieriem laat vervangen.


    Dit is wel iets wat je preventief moet laten doen, te laat is mogelijk een hele dure grap....

    Pieter, ik denk dat je bij voorbeeld de waterpomp bedoelt, daar zou je ervoor kunnen kiezen om die preventief te vervangen, al is je opgave van 52K km niet echt hoog. Veelal wordt de pomp vervangen na een HGF.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    bartje01
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON vr jul 11, 2008 6:57 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo (O) NL

    voorkomen is beter dan

    door bartje01 » ma okt 13, 2008 6:49 pm

    Ik heb onlangs bij mijn MG TF de distributieriem laten vervangen bij 41000 km. Omdat de auto bouwjaar 2003 heeft. De waterpomp is niet vervangen dat gebeurt vaak bij hogere km standen. Maar per garage wordt hierin verschillend geadviseerd.

    Succes er mee.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » ma okt 13, 2008 9:35 pm

    Ik doe standaard bij een riem de pomp en de spanrol ongeacht de kilometers, De pomp kost geen kapitaal maar zorgt voor veel ellende als hij het niet doet. De spanrol kan ook het dubbele mee maar jij zal net die rol hebben die dat niet kan. Gewoon vervangen als het toch los moet.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Jager
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1111
    GeregistreerdCOLON zo mei 21, 2006 1:44 pm
    WoonplaatsCOLON Apeldoorn
    CONTACTCOLON

    door Jager » ma okt 13, 2008 9:36 pm

    Tukker schreefColonIk doe standaard bij een riem de pomp en de spanrol ongeacht de kilometers, De pomp kost geen kapitaal maar zorgt voor veel ellende als hij het niet doet. De spanrol kan ook het dubbele mee maar jij zal net die rol hebben die dat niet kan. Gewoon vervangen als het toch los moet.


    Helemaal mee eens. Heb ik ook gedaan.
    MGF MKII High-Tech, 1.8 120 PK.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » ma okt 13, 2008 9:37 pm

    Als ze toch bezig zijn alles laten vervangen. Je trekt je haren uit je kop als het mis gaat. Je weet dan zeker dat alles in orde is.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: APK en beurt

    door Brooklands » ma okt 13, 2008 11:59 pm

    PieterV schreefColonVandaag naar MGdealer Damen & Kroes geweest voor een APK afspraak.
    Graag wil ik dit combineren met een beurt. Wat kan ik het beste doen ?


    Ik zit ongeveer met dezelfde vraag. Mijn TF heeft 31.000km gereden en is van januari 2004. Ik zit bij Hofstee in Drachten en de mijne moet in januari voor de keuring. Wel een mooie gelegenheid om de adviezen en prijzen naast elkaar te leggen. :idea:
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » di okt 14, 2008 8:48 am

    Mijn garage vraagt 470euro voor waterpomp, spanrol..uhn wat ook alweer nog meer... kom er later op terug :P

    @Kasper, ga vanavond je auto bekijken als de mijne naar de garage gaat :)
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » di okt 14, 2008 9:52 am

    Maar wat nog steeds raar is dat ik met een "normale" auto tussen de 90k en 120k kan rijden en dan pas moet er een nieuwe distributie riem op. En bij de MG blijft het altijd een beetje vaag. Het lijkt af en toe wel of het een melk koetje is van de garage omdat er zo veel stress is over dat ding. Ik heb hem ook maar voor de zekerheid vervangen samen met de waterpomp aangezien ik niet terug kon vinden in de papieren wanneer hij vervangen was.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

    door Edgecrusher » di okt 14, 2008 12:43 pm

    Ik durf haast niet te zeggen dat mijn F pas bij 98.000km en 9jr. (toen ik hem kocht) een nieuwe riem heeft gehad, tenminste een eerdere riemwissel kan ik niet terugvinden in de onderhoudsboekjes.
    Ook mijn R200 (1.4 k-serie) bij 90k en 5jr. en mijn R25 (1.6 k-serie) bij 80k en 7jr. pas de eerste distributieriem.

    Het is alleen wel vreemd dat Rover eerst 100k, later 80k en op een gegeven moment zelfs al bij 60k adviseerde voor een riemwissel.
    Volgens mij wordt de termijn van 5jr. niet officieel genoemd door Rover.
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

    MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
  • PieterV
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 613
    GeregistreerdCOLON di dec 11, 2007 9:20 pm
    WoonplaatsCOLON Den Dungen NL
    CONTACTCOLON

    door PieterV » di okt 14, 2008 5:12 pm

    Zojuist gebeld met Autobedrijf Lievaart in Rozenburg gebeld. Mijn MG is daar door de vorige eigenaresse gekocht en onderhouden geweest.

    Bij dit bedrijf gaven ze aan dat volgens de fabrieksopgave distributieriem moet worden vervangen (voor de TF van 2004) bij 100.000km OF 5 jaar.
    Hij adviseerde mij dit dan volgend jaar te doen.

    Dit jaar dus alleen APK en de jaarlijkse beurt. Volgend jaar APK, jaarlijkse beurt en distriubutieriem.

    TOF TE VERMELDEN : Zij hadden nog de orginele certificaten liggen die horen bij de LE 80th anniversairy :applaus: !! Dat stukje miste ik nog en zij sturen het nu naar me op. Alleen vanwege dat feit al : een TOP BEDRIJF :thumbsup: !! met het juiste MG gevoel :D !
    MG TF 80th Anniversary, live your dreams !!
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » di okt 14, 2008 5:19 pm

    Kijk een bedrijf dat niet uit is op centjes maar op service. Netjes hoor. En helemaal goed van het certificaat. Dan is je auto compleet.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » di okt 14, 2008 6:20 pm

    Netjes van het bedrijf dat ze de certificaten naar je opsturen. Zo is je TF helemaal compleet.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » di okt 14, 2008 10:23 pm

    remcovankuilenburg schreefColonMaar wat nog steeds raar is dat ik met een "normale" auto tussen de 90k en 120k kan rijden en dan pas moet er een nieuwe distributie riem op. En bij de MG blijft het altijd een beetje vaag.


    Dit zal zeker te maken hebben met de bedrijfs temperatuur van dit blok achter in de MG. Mijn "gewone" auto wordt geen 120 graden bij normaal rij gedrag. :lol:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 17 en 0 gasten