Terwijl ik zo met het filter zat te prutsen vroeg ik me af of ik het geluid van het filter kon veranderen door verschillende lengtes luchtbuis te gebruiken. (die gedachte heb ik al eens eerder gehad omdat de F van Coen zo veel meer geluid maakte dan mijn TF terwijl de lengte van de buis het enige vershil leek te zijn)
De automaterialen winkel had echter geen korte verloop stukken van de juiste diameter. Maar aangezien de diameter van het filter gelijk is aan de diameter van de flens op de throtlebody (70mm) heb ik het filter direct (zonder buis) op de gasklep gemonteerd. Ziet er behoorlijk stoer uit
En toen maar eens een stukje gaan rijden... het geluid is echt brutal! De echte lage brom is een beetje verdwenen, maar het geluid is veel harder en agressiever. Het is ook wat scheller waardoor het veel meer als een racer klinkt. Op straat waren er meer mensen die opkeken dan met de standaard KN configuratie, ik zelf vond het geluid ook meer intimiderend dan voorheen.
Al met al denk ik niet dat ik het zo laat, omdat ik vooral de lage brom van de KN mooi vindt en omdat dit toch wat veel boyracer/"meer geluid dan snelheid" heeft.
Maar zeker een geslaagd en leuk experiment! Moet je ook eens proberen als je je filter er och af hebt om te reinigen
Grt
Pete






