







ErikB schreefColonIk neem aan dat injectoren in deze omstandigheden geen beperkende factor zullen zijn en dat een eventueel verschil enkel toe te wijzen is aan MEMS3 en inlaat.
Bruno schreefColonvolledig mijn idee, zelfs het trapje waarvan sprake is uiteraard niet gunstig, maar gaat ook geen hemelsbreed verschil maken in de powercurve !

Sander schreefColonyup, verder heb je de zelfde uitlaat, 52mm TB en K&N. Verschil is enkel nog de inlaat + injectoren + mems3

Sander schreefColonErikB schreefColonIk neem aan dat injectoren in deze omstandigheden geen beperkende factor zullen zijn en dat een eventueel verschil enkel toe te wijzen is aan MEMS3 en inlaat.
160 injectoren flowen minder met als gevolg dat je vol gas = open loop (geen terugkoppeling van lambda sonde en dus met een vaste injector tijd) minder brandstof in gaat spuiten. Heb je een FPR ter compensatie is er geen probleem. Anders zou ik het toch afraden om 160 injectoren op een niet-MEMS3 wagen te plaatsen.
Hoe veel er minder ingespoten gaat worden weet ik niet en hoeveel vermogen het kost ook niet.


ErikB schreefColon't Zou me verbazen dat injectors die bij maximale flow >10% minder inspuiten een arm mengsel afleveren als er reeds een grotere variatie mogelijk is in de benzinedruk die standaard ingesteld staat (3,0 bar +/- 0.2bar).
De blauwe geven maximaal 190cc/min, terwijl de beige/witte/bruine/whatever 210cc/min inspuiten.
Je hebt zeker een punt, maar ik zou er geen graten in zoeken.

Sander schreefColonIk probeer geen graten te zoeken, mijn punt is alleen dat als je de upgrade doet je je originele injectoren het beste kan overzetten en je nooit de blauwe los moet kopen als "upgrade". Velen denken dat de blauwe omdat ze van een 160 zijn beter zijn.
Volgens mij zitten we dus gewoon op één lijn.
Gebruikers op dit forum: 17 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.