Enkele weken geleden bij Bruno twee nieuwe sloefen achteraan gestoken, uitgelijnd voor en achter. Resultaat?? Wegtrekken en zweverig gevoel... Geen Probleem, terug uitlijnen, daarna zweverig gevoel, nog altijd wegtrekken. Uiteindelijk na enkele dagen toch begonnen met de bandenspanning te spelen, niet overdreven, van 2.2 kilo naar 3 kilo gezet (voor en achter). Nieuw resultaat?? Even erg.
Dus hebben we het tegenovergestelde gedaan en op 1.5 kilo gezet en dan was het al een heel stuk beter. Zweverig gevoel was ineens weg. Bandenspanning dan maar gezet op een minimum van 1.8 kilo. Opgelost.
Nu zaten we wel nog altijd met het wegtrekken. Gaf je gas, trok hij rechts en bij het lossen links. Rara?? Hoe kwam dat?? We zijn nu enkele weken later en ik heb mijn winterbanden gestoken. Wat voel ik??? Wegtrekken!!!!!! Dus toch maar eens gaan kijken wat het eventueel kon zijn... Wat bleek? Er zat toch een beetje speling op de achterste bushes. Dus toch maar 4 plastieke ringetjes ertussen gestoken en nog maar is even gaan testen. Wat blijkt?? Wegtrekken opgelost.
Conclusie??
1) Zweverig gevoel --> bandenspanning
2) Wegtrekken --> achterste bushes
De speling is niet altijd zichtbaar dus uitkijken! Er komt immers veel kracht op die 4 bushes.
Dus Bruno en Sander, kijk het toch nog maar is na. Het kan nooit kwaad.



