Ik heb hem ook... een HGF
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    Ik heb hem ook... een HGF

    door Nem58 » zo okt 05, 2008 1:53 pm

    hallo allemaal,

    Na 95.000km is het dan zover... ik mag me scharen bij de mensen die een HGF hebben of hebben gehad. Inmiddels is de garage gebeld en voor 1240euro is alles opgelost en krijgt hij tevens groot onderhoud (distributieriem, waterpomp, spanrol, olie en oliefilter wordt vervangen, reinigen koelsysteem, koelbuizen vervangen, etc)

    gr.

    Gilian
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Avatar gebruiker
    Lesheep
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 282
    GeregistreerdCOLON zo jan 27, 2008 5:54 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam/Nederland

    door Lesheep » zo okt 05, 2008 2:11 pm

    wat is een hgf?
    geen mg meer wel orginel mg tf uitlaat en K&N 57i voor verkoop
  • piensken007
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 111
    GeregistreerdCOLON do sep 25, 2008 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON kerksken (oost vlaanderen)
    CONTACTCOLON

    door piensken007 » zo okt 05, 2008 2:47 pm

    amaai,

    dat is niet goed... ik zit ook me trobbles :p maar hoop niet dat het de koppakking is... met beetje geluk ben ik er met de waterpomp vanaf.
    wat gebeurt er eig als je dit voor hebt :p ff zwaar paniek zeker :p

    veel succes! hoelang ga je hem kwijt zijn?
    Night blue Mg f 2000
    to do: waterpomp, k&n 57i, luchtklep
    done: windscherm
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » zo okt 05, 2008 3:03 pm

    hgf is iets met een grote waterlek te maken met de koeling ofzo dacht ik?

    Mijn begint het ook serieus af te wete! Die f*cking vitessenbak! Altijd waar er volk bij staat, en je zet hem in achterruit, mega veel geratel. Soms zelf na drie keer! Ik weet niet wat ik moet doen!?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo okt 05, 2008 3:41 pm

    Hoi Gillian,

    Succes met de reparatie van je koppakking, wel verstandig dat je de hele boel vervangt. Wellicht zijn sommige dingen niet 1,2, 3 direct gerelateerd aan een HGF maar het nu vervangen geeft je wel een veiliger gevoel.
    Weet dat de kans op een komende HGF nu weer veel langer zal duren?

    Wat voor soort pakking laat je monteren?
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » zo okt 05, 2008 3:57 pm

    Hallo Kasper, en anderen.

    Mijn f was sowieso aan de beurt voor een nieuwe distributieriem, dus ondanks dat het niet leuk is komt het euvel op een "geschikt" moment.

    Welke koppakking weet ik nog niet. Maandag moet ik nog even met de garage bellen om te overleggen.

    Ik laat de overige werkzaamheden uitvoeren omdat ik dit nu voor een fractie van de prijs kan laten doen dan normaal. De garage geeft een fikse korting hierop omdat de kop er toch al af is!

    En tja, wat doet dat met je.. . je baalt ontzettend. Ik had al een vermoeden dat het er aan stond te komen. Had sinds kort wat slijmerig spul in de koelvloeistof... sindsdien heb ik de auto laten staan en ben ik op de fiets naar het werk gegaan. Alvast geinformeerd bij de verschillende garages wat het oplossen hiervan mij zou gaan kosten.

    En tja, gister wilde ik de auto een paar meter naar over rijden en toen lag er een aardige plas water op de plek waar ik geparkeerd stond. Ook is mijn koelvloeistof helemaal gemend met olie. Kan niet anders zijn dan een hgf (Head gasket Failure?!)

    De F wordt 8 oktober voor reparatie ingepland. Maandag weet ik de precieze datum en wanneer ik hem weer terug heb. Ik hoop dat ik wat foto's kan maken van de reparatie maar moet even kijken hoe ik zit met vrije dagen (en of de garage mij erbij wil hebben :P)

    gr.

    Gilian
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo okt 05, 2008 4:09 pm

    Succes met de afhandeling Gilian.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » zo okt 05, 2008 5:18 pm

    Dat is balen Gilian. Laat je ook gelijk je LLW kitje erin zetten?
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo okt 05, 2008 5:46 pm

    Hoi Gilian,

    Tot voor enige tijd terug gebruikte je de MG om een redelijke afstand van dag tot dag te overbruggen, Gebruik je hem nu voor dagelijks kleine stukjes?
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » zo okt 05, 2008 6:13 pm

    Mm vervelend hoor,

    voor welke pakking ga je?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » zo okt 05, 2008 6:34 pm

    Kasper schreefColonHoi Gilian,

    Tot voor enige tijd terug gebruikte je de MG om een redelijke afstand van dag tot dag te overbruggen, Gebruik je hem nu voor dagelijks kleine stukjes?


    Nee, de F krijgt tegenwoordig rust. Ik rij op het moment hoogsten 50 - 100km in de maand.. en dan altijd een lang stuk.

    @Rick, LLW zit er al in ;)

    @Bruce, maandag weet ik waarschijnlijk meer welke koppakking ik ga plaatsen. Even overleggen met de garage. Maar wordt waarschijnlijk de verbeterde rover pakking.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • PieterV
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 613
    GeregistreerdCOLON di dec 11, 2007 9:20 pm
    WoonplaatsCOLON Den Dungen NL
    CONTACTCOLON

    door PieterV » zo okt 05, 2008 7:29 pm

    :( :( Baaaaaalen, baaaaaale.

    Als je je MG te erg mist kom je maar even naar Den Dungen :!:
    MG TF 80th Anniversary, live your dreams !!
  • piensken007
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 111
    GeregistreerdCOLON do sep 25, 2008 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON kerksken (oost vlaanderen)
    CONTACTCOLON

    door piensken007 » zo okt 05, 2008 10:42 pm

    Nem58 schreefColonHallo Kasper, en anderen.

    Mijn f was sowieso aan de beurt voor een nieuwe distributieriem, dus ondanks dat het niet leuk is komt het euvel op een "geschikt" moment.

    Welke koppakking weet ik nog niet. Maandag moet ik nog even met de garage bellen om te overleggen.

    Ik laat de overige werkzaamheden uitvoeren omdat ik dit nu voor een fractie van de prijs kan laten doen dan normaal. De garage geeft een fikse korting hierop omdat de kop er toch al af is!

    En tja, wat doet dat met je.. . je baalt ontzettend. Ik had al een vermoeden dat het er aan stond te komen. Had sinds kort wat slijmerig spul in de koelvloeistof... sindsdien heb ik de auto laten staan en ben ik op de fiets naar het werk gegaan. Alvast geinformeerd bij de verschillende garages wat het oplossen hiervan mij zou gaan kosten.

    En tja, gister wilde ik de auto een paar meter naar over rijden en toen lag er een aardige plas water op de plek waar ik geparkeerd stond. Ook is mijn koelvloeistof helemaal gemend met olie. Kan niet anders zijn dan een hgf (Head gasket Failure?!)

    De F wordt 8 oktober voor reparatie ingepland. Maandag weet ik de precieze datum en wanneer ik hem weer terug heb. Ik hoop dat ik wat foto's kan maken van de reparatie maar moet even kijken hoe ik zit met vrije dagen (en of de garage mij erbij wil hebben :P)

    gr.

    Gilian


    ik heb dit ook gehad :) maar kan dat ook niet juist de waterpomp zijn? anders denk ik dat ik ook met dit probleem zit :p
    Night blue Mg f 2000
    to do: waterpomp, k&n 57i, luchtklep
    done: windscherm
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » di okt 07, 2008 6:52 pm

    PieterV schreefColon:( :( Baaaaaalen, baaaaaale.

    Als je je MG te erg mist kom je maar even naar Den Dungen :!:


    kom dinsdag door Den Dungen op weg naar Erp. Daar gaat mijn auto naar de garage.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » di okt 07, 2008 6:53 pm

    piensken007 schreefColon
    Nem58 schreefColonHallo Kasper, en anderen.

    Mijn f was sowieso aan de beurt voor een nieuwe distributieriem, dus ondanks dat het niet leuk is komt het euvel op een "geschikt" moment.

    Welke koppakking weet ik nog niet. Maandag moet ik nog even met de garage bellen om te overleggen.

    Ik laat de overige werkzaamheden uitvoeren omdat ik dit nu voor een fractie van de prijs kan laten doen dan normaal. De garage geeft een fikse korting hierop omdat de kop er toch al af is!

    En tja, wat doet dat met je.. . je baalt ontzettend. Ik had al een vermoeden dat het er aan stond te komen. Had sinds kort wat slijmerig spul in de koelvloeistof... sindsdien heb ik de auto laten staan en ben ik op de fiets naar het werk gegaan. Alvast geinformeerd bij de verschillende garages wat het oplossen hiervan mij zou gaan kosten.

    En tja, gister wilde ik de auto een paar meter naar over rijden en toen lag er een aardige plas water op de plek waar ik geparkeerd stond. Ook is mijn koelvloeistof helemaal gemend met olie. Kan niet anders zijn dan een hgf (Head gasket Failure?!)

    De F wordt 8 oktober voor reparatie ingepland. Maandag weet ik de precieze datum en wanneer ik hem weer terug heb. Ik hoop dat ik wat foto's kan maken van de reparatie maar moet even kijken hoe ik zit met vrije dagen (en of de garage mij erbij wil hebben :P)

    gr.

    Gilian


    ik heb dit ook gehad :) maar kan dat ook niet juist de waterpomp zijn? anders denk ik dat ik ook met dit probleem zit :p


    In mijn geval ben ik 100% zeker dat het een hgf is. Daarvoor is mijn koelvloeistof toch iets te bevuild met olie.

    Maar heb je nu nog problemen met de f?
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten